Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 09 jul 2016 19:48

Quarantanove schreef:
copperzzz schreef:TLJ is echt de saaiste ploeg om naar te kijken deze tour. Ik snap echt niet dat ze geen 1 keer meezitten. Spek en bonen tour voor Nederland dit jaar.
TLJ is zo ongeveer het lachertje in de Protour.
Zorgen voornamelijk door te vallen voor enig spektakel. Zojuist Keldermans weer.

Jeej, we zijn al weer een week onderweg in de Tour en we zijn weer lekker aan het TLJ-bashen. Volgens mij zijn er teams die het nog veel slechter doen...

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 09 jul 2016 21:03

Volgens mij was zijn voorband toch lek ?? Of gebeurde dat tijdens zijn val.. Maar ik snap dan weer niet waarom zijn ploegmaat zijn wiel afgeeft terwijl de wagens er vlak achter zitten en de reserve fiets pakken sneller gaat.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 09 jul 2016 21:19

Vangalo74 schreef:
tieky schreef:
Quarantanove schreef:TLJ is zo ongeveer het lachertje in de Protour.
Zorgen voornamelijk door te vallen voor enig spektakel. Zojuist Keldermans weer.

Jeej, we zijn al weer een week onderweg in de Tour en we zijn weer lekker aan het TLJ-bashen. Volgens mij zijn er teams die het nog veel slechter doen...
Volgens mij was zijn voorband toch lek ?? Of gebeurde dat tijdens zijn val.. Maar ik snap dan weer niet waarom zijn ploegmaat zijn wiel afgeeft terwijl de wagens er vlak achter zitten en de reserve fiets pakken sneller gaat.
Hij viel omdat de tube voor van de velg ging. (Waarschijnlijk niet goed gecolld=mecanikers fout)
Ik vind TLJ over het gehele seizoen gezien de zwakste ploeg en vooral meest kleurloze ploeg in de Protour. En het voornaamste spektakel wat ze leveren is onnozele valpartijen.
Het meest in het oogspringend was Gheesinck in de Tour de Suisse die het voor elkaar kreeg om daar waar nauwelijks gaten in de weg zitten er toch een te vinden en er hard door te vallen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jul 2016 21:28

tieky schreef:
Quarantanove schreef:
copperzzz schreef:TLJ is echt de saaiste ploeg om naar te kijken deze tour. Ik snap echt niet dat ze geen 1 keer meezitten. Spek en bonen tour voor Nederland dit jaar.
TLJ is zo ongeveer het lachertje in de Protour.

Het is niet alleen TLJ dat belachelijk is hoor. Wat de denken van Giant Alpecin met Dumoulin, Degenkolb en Barguil of FDJ dat alles op Pinot heeft gezet en er een paar rode rugnummers mee heeft gekregen uit medelijden? Er zijn gewoon te veel ploegen met een plan wat gedoemd is te mislukken, of het nu om het klassement gaat of de sprint. TLJ is er slechts één van.
Campagnolo Ultra Dork

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 jul 2016 21:36

Nounou dat valt toch wel mee, Dat je er misschien meer van had verwacht is wat anders maar kleurloos......

Seb heeft het toch goed gedaan in de klassiekers.
De Giro, ritwinst en een goede Giro, natuurlijk was die valpartij stom, maar kruiswijk heeft de Giro wel gekleurd.

Er kan daar echt wel een hoop beter, maarja hoeveel budget hebben tov de topploegen.
Trek, wat hebben die gepreseteerd met dat budget, Cancellara, grote naam, maar al een tijd volledig kleurloos.
Cannondale wat is daar het doel. Etixx voor de namen ook nog amper resultaat........

Het dalen van Froome moet vanaf morgen verboden worden. Mijn zoon zit ook te kijken, ik zie hem morgen al weer door de straat rijden.....
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 09 jul 2016 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 09 jul 2016 21:36

Wat een dom geleuter over TLJ. Het lange termijngeheugen zal bij sommigen wel zonder batterijen zitten.
Kijk even naar de uitslagen in de Giro. Groenewegen wint een serie sprints. Het valt best wel mee met TLJ. En nee, ik ben geen hardcore fan. Vindt Sky en Tinkoff veel mooiere ploegen.

Verder is het volstrekt onzinnig om de hele dag in de vroege vlucht te zitten omdat die het bijna nooit gaat halen in de eerste weken. Als er een uitzondering is dan gaat het om grote namen.
Een dagje in de vroege vlucht betekent in de tour bijna altijd dikke achterstand in de volgende etappes.

heuzen
Forum-lid

heuzen 09 jul 2016 23:01

Afdalen is te leren!!!
Mooi en verrassend van Froome!
Degene met een zeer matige bocht/daaltechniek ging fantastisch naar beneden.
Ben heel benieuwd hoe hij dat onder de knie heeft gekregen.
In ieder geval een prachtig voorbeeld van bezig zijn met leren. In plaats van met denkstoppers als ‘dat heb je in je of niet’, of ‘is een gelukszaak’. Net als het nemen van penalty’s, het is te leren als je er maar tijd en aandacht aan besteed en heel specifiek traint.

Zijn nieuwe dalen was niet alleen beter dan zijn oude dalen, het was technisch zelfs heel goed. Met een herkenbare Froome-houding maar de essenties prima voor elkaar:
Lichaams-fietszwaartepunt goed de bocht ingedrukt.
Kleine correcties met de knie.
Zelfs met meetrappend op de horizontale buis zittend.
En wat natuurlijk ook helpt om zonder (veel) risico’s op de limiet te kunnen rijden: het kennen of gecoacht worden wat betreft hoe de bochten lopen.
TheoH

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 09 jul 2016 23:24

Froome kreeg een boete voor het slaan van een toeschouwer. Volgens mij hadden ze hem daarvoor beter de premie voor meest strijdlustige renner kunnen geven. ;)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 jul 2016 23:41

heuzen schreef:Afdalen is te leren!!!
Mooi en verrassend van Froome!
Degene met een zeer matige bocht/daaltechniek ging fantastisch naar beneden.
Ben heel benieuwd hoe hij dat onder de knie heeft gekregen.
In ieder geval een prachtig voorbeeld van bezig zijn met leren. In plaats van met denkstoppers als ‘dat heb je in je of niet’, of ‘is een gelukszaak’. Net als het nemen van penalty’s, het is te leren als je er maar tijd en aandacht aan besteed en heel specifiek traint.

Zijn nieuwe dalen was niet alleen beter dan zijn oude dalen, het was technisch zelfs heel goed. Met een herkenbare Froome-houding maar de essenties prima voor elkaar:
Lichaams-fietszwaartepunt goed de bocht ingedrukt.
Kleine correcties met de knie.
Zelfs met meetrappend op de horizontale buis zittend.
En wat natuurlijk ook helpt om zonder (veel) risico’s op de limiet te kunnen rijden: het kennen of gecoacht worden wat betreft hoe de bochten lopen.
Ik geef toe: Froome heeft ook mij compleet verrast. Dit hebben ze bij Sky al helemaal uitgedacht in de mogelijke oplossingen dat kan niet anders. Op een dergelijke manier kan alleen wanneer je En goed voorwerk hebt gedaan in de vorm van verkenning EN op dit soort afdalingen met goed wegdek, lange, overzichtelijke stukken en geen moeilijke of verraderlijke bochten. Froome laat dit echt wel uit zijn hoofd in een technische afdaling zoals van de Col de la Colombiere in de voorlaatste etappe.

Wat ik niet goed begrijp is dat BMC voor Van Garderen) besloot om Movistar (lees Valverde) het werk te laten opknappen en pas op het einde met nog 2km te gaan iets begon te doen. Het zal wel in het kader van veiligstellen van de plaatsjes achter Froome te maken hebben.

Bizarre schuiver van Kelderman! Kan me nog vaag iets uit de oude doos herinneren met Rudy Dhaenens in gewonnen positie op 400m van de meet onderuit ging door een tube die ook van de velg afliep. Damn, ik word oud :o

Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren want Froome moet zich wel goed voelen als hij zo wil uitpakken.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jul 2016 23:44

Swedish Chef schreef:Wat een dom geleuter over TLJ. Het lange termijngeheugen zal bij sommigen wel zonder batterijen zitten.
Kijk even naar de uitslagen in de Giro. Groenewegen wint een serie sprints. Het valt best wel mee met TLJ. En nee, ik ben geen hardcore fan. Vindt Sky en Tinkoff veel mooiere ploegen.

Verder is het volstrekt onzinnig om de hele dag in de vroege vlucht te zitten omdat die het bijna nooit gaat halen in de eerste weken. Als er een uitzondering is dan gaat het om grote namen.
Een dagje in de vroege vlucht betekent in de tour bijna altijd dikke achterstand in de volgende etappes.
Ik heb het niet over de Giro of de rest van het seizoen (alhoewel dat ook heel veel net niet of niet belangrijk was ) maar over deze Tour. Je gaat mij toch niet vertellen dat jij één vierde plaats van Groenewegen een mooi resultaat vindt? Ik gebruik TLJ even als voorbeeld maar zoals gezegd: er zijn nog genoeg anderen.

Mijn punt is juist dat er ieder etappe 10 a 15 ploegen voor een kopman aan het rijden zijn terwijl er misschien 3 of 4 daadwerkelijk iets in de melk te brokkelen hebben. Dat betekent dus dat er iedere dag een ruime meerderheid van de ploegen meer heeft aan een ontsnapping dan om hetzelfde plan te volgen als de toppers maar dan van iets minder goede kwaliteit. Ik snap ook wel dat als je dat in je eentje probeert je nog steeds niks wint maar je laat in ieder geval zien dat je het wilt.

Ook was b.v. zo'n dag als gister een uitgelezen kans om als top 10 renner wat tijd te pakken op ander mannen met hetzelfde plan maar dan gaat iedereen rustig met de handjes op het stuur de ploegen van de toppers volgen :? .
Campagnolo Ultra Dork

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 jul 2016 23:48

even objectief gezien staat TLJ (zonder te bashen, want vind er best een paar aardige renners bij zitten) er in het ploegenklassement niet echt heel goed voor natuurlijk:

Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 jul 2016 23:50

Pecies net als Dimension Data, dat is ook al zo'n ploeg die niks klaarspeelt... :mrgreen:

(Ik denk dat het geldklassement een betere graadmeter is)
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie