Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Slimmer Fietsen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 17 apr 2015 23:25

Is daar een aanrijding op te zien?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 apr 2015 23:30

Anders kun je hem hier bekijken.
Dat je eerst voorzichtig je fiets gaat parkeren is inderdaad schandalig.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4253
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 apr 2015 00:05

Tsja, 't is wel een DeRosa hè.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5962
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 apr 2015 09:45

Hmm,... wat die fietser doet is wel idioot dom. Fietsen op een snelweg, je handje uitsteken en naar rechts uitvoegen zonder om te kijken en dan door een vrachtwagen worden aangereden. Ik kan er weinig meelij mee hebben.
Live fast; die young. mijn blog

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 18 apr 2015 10:30

Ik heb er daarentegen wel medelijden mee. Eigen schuld of niet, je hebt het wel over een medemens. Verder vind ik je reactie erg kort door de bocht. Snelweg of niet (dat weten we niet en we kennen de lokale gebruiken niet), maar het lijkt of er een derde (extra) baan bijkomt na de afslag. Waarschijnlijk geeft de wielrenner alleen aan, aan zijn maten, dat hij naar rechts opschuift de nieuwe extra baan op. En dan komt er een idioot aan, die over een stukje vluchtstrook gedenderd is en zonder waarschuwing met hoeveel duizenden kilo's metaal blind rechts inhaalt.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 apr 2015 11:01

Ja, dan wordt hier gesproken over driebaansfietspaden, maar uiteindelijk zijn wij in Nederland best al wel verwend.
Het filmpje doet mij pijn om te kijken. :(

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 apr 2015 13:13

Wat een ongelooflijk lompe opmerking Rob74.

Het zal wel met de moderne tijd te maken hebben: Overal verschijnen filmpjes van "spectaculaire" zaken op het internet. En dan vergeten sommigen wel eens dat het in veel gevallen inderdaad om mensen gaat i.p.v. acteurs.

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 18 apr 2015 13:18

Gezien op de Lekdijk bij Ameide: Een matrixbord met de tekst "Motorrijders er wordt op u gelet...... veroorzaak geen overlast". We zijn dus niet de alleen.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 18 apr 2015 20:20

Die trucker zal het niet eens gemerkt hebben, vermoed ik.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 20 apr 2015 19:59

:shock: wow, die fietser heeft wel heel erg geluk gehad.... en ja, zijn fietsmaat, die is precies meer bezorgd om zijn fiets.
Ik vind het van de fietsers niet erg slim om daar te fietsen en zonder omkijken uitwijken. Anderzijds denk ik dat de truck veel te laat van rijvak is veranderd.

vandaag kwam ik net in een omgekeerde situatie. Ik fiets naar het station en moet een drukke straat oversteken. Fietsers hebben er géén voorrang, er staan driehoekjes op het fietspad. Veel fietsers nemen het op die plaats niet heel erg nauw en steken hun hand uit en fietsen door. Vandaag stopt er een fietser op een koersfiets netjes aan de driehoekjes, automobilist stopt en gebaart dat hij over kan. De fietser gebaart terug, nee, driekhoekjes, ik stop hier! Auto rijdt door. Volgende auto, zelfde scenario, auto stopt, doet teken, fietser wil niet over! Du-uh, uiteraard staken ik en de andere fietsers toen wel over, zo kan je daar nog lang blijven staan! :lol: die fietser roept ons nog na dat we moeten stoppen want we hebben geen voorrang! :roll:
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 apr 2015 23:14

Moraalridders heb je altijd...

@Rob74, je bent je er bewust van dat je in de meeste landen ook op de snelweg mag fietsen? Daarnaast rijdt deze vrachtwagenchauffeur over de doorgetrokken streep en de vluchtstrook om de afrit te nemen.. Dat is meer niet volgens het boekje dan het niet omkijken van de fietser.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5962
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 apr 2015 07:40

Ik zal even reageren waarom ik hier weinig meelij voor voel. En dat ondanks dat ook de vrachtwagen fout zit

Dit ongeluk is een opeenstapeling van fouten. Voornamelijk fouten die de renner zelf maakt.

Fout1:
De renner kiest er voor om juist op deze weg te gaan fietsen. Ik weet niet zeker of het een snelweg is, wat ik wel zeker weet is dat het een drukke weg is in Rusland waar veel snel verkeer op zit. Rusland staat nu niet bekend om zijn zeer veilige wegen. Er gebeuren veel (dodelijke) ongelukken en er wordt hard gereden vaak onder invloed van een fles wodka. Waarom moesten ze precies hier gaan fietsen? Misschien was er gaan andere keus maar als die keus er wel was, is dit een foute beslissing. Op dit soort wegen wil je het liefst NIET fietsen.

Fout2:
Het zijn duidelijk geen renners die ooit een motor opleiding hebben gehad. De fout is namelijk: “verkeerde plaats op de weg”. De renners hadden daar nooit moeten gaan fietsen. Ze zitten midden op de weg en kunnen geen kant op als er dreiging is. Ze hadden veel beter helemaal links of helemaal rechts kunnen gaan fietsen. Dan is het veel makkelijker het overzicht te houden. Pas als de afrit er is, kun je gaan kijken of je veilig de weg kan oversteken. Zolang het niet vrij is, blijf je aan de kant staan wachten. Net zolang totdat er geen verkeer is. Je mag er namelijk nooit van uitgaan in zo’n situatie dat het overig verkeer wel op je let.

Fout3:
Deze fout is echt onvergefelijk. HIJ KIJKT NIET ACHTEROM!!!! Dit is geen fout, dit is een mega blunder. Als hij had gekeken, dan had hij de vrachtwagen gezien. Hij was niet naar rechts gegaan en alles was goed afgelopen.


En ja, die vrachtwagen rijdt over het verdrijvingsvlak en nee dat is niet goed te praten. Maar als renner ben je op dit soort wegen zo extreem kwetsbaar dat je juist heel erg goed moet anticiperen en kijken. Ik zit als motorrijden ook voortdurend in mijn spiegels te kijken. Want ik ben kwetsbaar, dus ik moet opletten. Deze renner lijkt te denken dat half slap een arm uitsteken voldoende is om veilig door het verkeer heen te kunnen fietsen. Sorry hoor, maar daar heb ik dan weinig meelij mee.

En ja, ik heb op vergelijkbare wegen gefietst. Niet in Rusland, wel in Thailand en Maleisië en daar zat ik heel veel achterom te kijken en proberen contact te maken met achterop komend verkeer. En als het enigszins kon, fietste ik op rustige wegen maar in grote steden heb je soms even geen andere keuze.

Daarnaast mag de renner nog van geluk spreken ook. Hij komt er mee weg met een verzameling schaafwonden, een kapotte fiets en een zere knie. Hij kan het nog na vertellen en de volgende keer kijkt die wellicht wat beter uit.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie