Je moet volgens mij bij vertrek altijd even je hoogte instellen. Dat kan met de hand, met 1 van je home ingestelde waarden, en met een sea level calibration.spurlie schreef:Na een sleutelbeen breuk, 6 weekjes niet op de fiets gezeten en de ROX dus nog niet tijdens heel veel ritten heel intensief kunnen uittesten. Maar we zijn sinds afgelopen weekend weer volop begonnen, dus we kunnen weer!![]()
Wat me nu opvalt is dat de ROX altijd de verkeerde hoogtemeters aangeeft, namelijk de nodige meters lager dan de werkelijkheid. Bij de instellingen heb ik bij home 1, 2 en 3 de werkelijke hoogte aangegeven bij mij thuis (+91 M). Toch geeft de ROX altijd een andere waarde bij mij aan, namelijk +/- 40 onder peil ipv 91 boven peil. Iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik de ROX toch goed gekalibreerd krijg?
Ook merk ik bij mijn laatste 3 activiteiten dat het best lang duurt voordat ik de activiteit binnen Strava zie, nadat ik de activiteit geupload heb vanuit het DataCenter. Andere hier ook last van?
Deze handeling kan je onderweg herhalen. Als je bijv over een top gaat met hm aanduiding en je bemerkt dat je sigma niet meer helemaal bij is (komt door het werken met een barometer waarbij een verschil in weertype al een verschil in luchtdruk en dus in hoogtemeting doet geven).