Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Tourversie 2006

arjanh
Forum-lid

arjanh 17 mar 2006 12:58

Mmm, stoor me een beetje aan al die berichten over zwartrijden. Ik vind het eigenlijk not done en zou het hier zeker niet willen promoten of zo.
Er wordt onder andere omwille van de veiligheid een beperkt aantal deelnemers toegelaten. Als daar veel zwartrijders bijkomen heeft dat invloed op de veiligheid, en ook op de beleving van de legale, betalende rijders want het wordt dan nog drukker. Verder neemt de organisatie allerlei maatregelen zoals het inzetten van verkeersregelaars enzovoort waar je van meeprofiteert maar niet de rekening voor betaalt.
p.s. Ik begrijp best dat het openbare weg betreft, en dat je strikt genomen vermoedelijk in je recht staat maar het is natuurlijk ook een morele kwestie.

mensma
Forum-lid

mensma 17 mar 2006 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door ArjanH op 17 Maart 2006

Mmm, stoor me een beetje aan al die berichten over zwartrijden. Ik vind het eigenlijk not done en zou het hier zeker niet willen promoten of zo.
Er wordt onder andere omwille van de veiligheid een beperkt aantal deelnemers toegelaten. Als daar veel zwartrijders bijkomen heeft dat invloed op de veiligheid, en ook op de beleving van de legale, betalende rijders want het wordt dan nog drukker. Verder neemt de organisatie allerlei maatregelen zoals het inzetten van verkeersregelaars enzovoort waar je van meeprofiteert maar niet de rekening voor betaalt.
p.s. Ik begrijp best dat het openbare weg betreft, en dat je strikt genomen vermoedelijk in je recht staat maar het is natuurlijk ook een morele kwestie.

Een hele goede opmerking! Ik zat daar laatst ook al over te denken, er wordt hier idd door sommigen gedaan dat dit de normaalste zaak van de wereld is, maar dat lijkt me niet. Ik zou het uit principe al niet doen, zoals al gezegd uit veiligheid, maar simpelweg ook door alle tijd en moeite die erin wordt gestoken door allerlei mensen. Voor die diensten hoor je gewoon te betalen...

jimbo
Forum-lid

jimbo 17 mar 2006 18:56

Eens!!!
CC, agr 100; limo 100

lazo
Forum-lid

lazo 18 mar 2006 09:21

Quoten: Origineel geplaatst door ArjanH op 17 Maart 2006

Ja als ge u niet kan inschrijven de week of dag ervoor,wat moet ge dan doen,gewoon niet gaan fietsen ?Ik doe die tocht ook heel graag(goed georganiseerd)maar als het echt slecht weer is dan staat ge daar be u voorinschrijving.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 18 mar 2006 09:49

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 18 Maart 2006

Ja als ge u niet kan inschrijven de week of dag ervoor,wat moet ge dan doen,gewoon niet gaan fietsen ?Ik doe die tocht ook heel graag(goed georganiseerd)maar als het echt slecht weer is dan staat ge daar be u voorinschrijving.

Als je zwart rijdt kun je qua organisatie toch alleen gebruik maken van de bordjes? Als je op je bek gaat, zal de EHBO post je echt wel helpen (maar voor de rest kun je het vergeten, als je meer wilt, moet je inderdaad niet meerijden, want dat kan dan gewoon niet).
Voorinschrijving moet je maar gewoon het risico voor nemen. Als het slecht weer is, net als vorig jaar, kun je toch ook lekker gaan fietsen?

lazo
Forum-lid

lazo 18 mar 2006 12:42

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 18 Maart 2006

Als je zwart rijdt kun je qua organisatie toch alleen gebruik maken van de bordjes? Als je op je bek gaat, zal de EHBO post je echt wel helpen (maar voor de rest kun je het vergeten, als je meer wilt, moet je inderdaad niet meerijden, want dat kan dan gewoon niet).
Voorinschrijving moet je maar gewoon het risico voor nemen. Als het slecht weer is, net als vorig jaar, kun je toch ook lekker gaan fietsen?

Slecht weer bedoel ik regen,bij regen ga ik geen grote tochten doen.

jimbo
Forum-lid

jimbo 19 mar 2006 12:18

Tsja als je naar een populair vakantiegebied wil, moet je ook ver van te voren boeken. En als het dan in die periode slecht weer is heb je gewoon pech. En dat gaat om wat meer als een paar euro.
(Tenzij je ook dan als verstekeling in het vrachtruim meegaat.)
CC, agr 100; limo 100

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 19 mar 2006 12:46

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 18 Maart 2006

Slecht weer bedoel ik regen,bij regen ga ik geen grote tochten doen.

Tja, dat kan ik begrijpen. Maar dat risico moet je zelf dragen natuurlijk.
De organisatie kan daar ook niets aan doen. Het is overigens wel een leuke uitdaging om zo'n tocht in de regen te rijden, geeft toch ook wel voldoening als je uitrijdt.

mac94
Forum-lid

mac94 19 mar 2006 15:31

Ik rijd de 150km. De starttijd is tussen 7 en 11u. 7u lijkt me een beetje vroeg, maar is er een 'slimme' starttijd zodat je in een fatsoenlijk tempo in een groepje kan meerijden of het is eenvoudigweg altijd druk en maakt het niet uit hoe laat je start?
Se non e vero, e ben trovato.

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 19 mar 2006 17:43

Quoten: Origineel geplaatst door Mac94 op 19 Maart 2006

Ik rijd de 150km. De starttijd is tussen 7 en 11u. 7u lijkt me een beetje vroeg, maar is er een 'slimme' starttijd zodat je in een fatsoenlijk tempo in een groepje kan meerijden of het is eenvoudigweg altijd druk en maakt het niet uit hoe laat je start?

De meeste 150 km-fietsers zullen denk ik rond 8-9 uur starten.  Dus als je van rust houdt,  dan kun je het best gelijk om 7 uur beginnen.  Overigens was het vorig jaar zo dat je overal bijna wel gewoon kon doorrijden.   Op enkele plaatsen waren opstoppingen, zoals bij de Keutenberg.

Plaats reactie