Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 04 okt 2008 22:23

Afbeelding

Dit is mijn BeOne, ik heb hem al een hele poos. In het verleden deed ik alleen maar aan mountainbiken. Toertochten, vaste routes, funklasse wedstrijdjes en af en toe een marathon. Nu gebruik ik hem voor lekker intensieve trainingen, de afwisseling en in de winter voor de toertochtjes. Prima fiets. Niet zo heel stijf, dat merk je duidelijk. Wel heel licht. Helaas kan ik op het frame geen schijfremmen monteren.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 okt 2008 22:34

leuk, hij zit er wel verdomd goed uit nog zeg.. HS33 remmen geen optie dan ?

perik
Forum-lid
Berichten: 3000
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 okt 2008 23:44

fizik, Jaa! Die heb ik ook! Weliswaar heeft mijn Killer-Bee wel schrijfremnokjes en is de onderbuis iets meer geovaliseerd, maar verder hetzelfde. Je ziet ze niet vaak meer, maar wat een fijne frames zijn het toch. Ik doe het niet meer weg. Uit welk jaar komt de jouwe? Mijn frame is nog van het oude B1 team geweest (2003).

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 06 okt 2008 12:56

Die van Fizik ziet er wel nog ietsje minder afgeragd uit dan die van jou Perik...:D
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 06 okt 2008 22:34

De mijne komt uit 2002 en ik ben er machtig zuinig op. Veel poetsen. Ik poets mijn fiets geregeld met een beetje siliconenspray. Ik doe hem vast niet meer weg. Ik heb geen zin om te investeren in een nieuwe, omdat ik nu fanatiek op de weg fiets en daar mijn geld liever in ga steken. Het is een heerlijk licht fietsje, erg wendbaar, maar nogmaals niet stijf. De kleurstelling vind ik erg cool. De xtr-remmen werken voldoende. Wellicht voor de modder in de natte seizoenen een leuke upgrade om HS 33 remmen te monteren. Maar dan heb ik meteen nieuwe shifters nodig.

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 07 okt 2008 12:50



Ik heb het gebeuren over reclame hier even meegelezen en tot mijn verbazing zie ik daar wel een heel verdacht vingertje wijzen op dat achterwiel:-))

Maar om op Beone en stijfheid terug te komen, ik heb zelf een tijdje op een beone Killer Bee gereden en het is een bijzonder lichte fiets met zeer goede rijeigenschappen maar idd hij is heeeeeeeel erg slap. Als je er op gaat zitten en je stuurt heel snel links en rechts dan zwabbert het hele frame onder je bips.
reclame

thieu
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:07

thieu 08 okt 2008 11:12

Ik ben nog niet erg lang "actief" op dit BeOne forum, maar ik stoor me nu al aan de manier hoe hier omgegaan wordt met verborgen reclame. Als dit niet is toegestaan, verwijder dan aub die irritante foto’s met die Cervélo fiets van deze BeOne site. Buiten het maken van reclame weet ik niet wat TiesT met deze foto wil zeggen. Als hij trots is op deze fiets: Prima, maar laat hem dat dan melden op de Cervélo site. Houd het clean en discussieer hier over een BeOne!

Nu tot de orde van de dag: na heel wat ritten op mijn Rosso (ook in de Limburgse en Belgische heuvelen) ben ik nog steeds enorm tevreden over het rijgedrag van deze fiets. Ook bij het klimmen en dalen komt het stijve en directe karakter van deze fiets erg goed tot zijn recht.
Ik heb een paar keer wat minder positieve geluiden gehoord over de Pro-Lite. Ik kan zelf niet ontdekken wat het exacte probleem dan is. Doordat de wielen op een nieuwe manier gespaakt zijn is het probleem van spaakbreuk verholpen. Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat bij flink remmen (bij dalen) de special gele remblokken nogal piepen. Misschien dat schrijvers hier iets concreter over kunnen zijn.

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 08 okt 2008 11:40

Hallo Thieu,

De meeste remblokjes icm carbonwielen maken meer geluid dan de conventionele blokjes op alu velgen.
Wat je zou kunnen proberen is het blokje iets anders te monteren, daar bedoel ik mee dat je het blokje in lengterichting met de achterkant het wiel iets eerder laat raken.
Onder de druk van het remmen zal het blokje het wiel volledig moeten raken, dit heeft een bijkomstig voordeel dat het water tijdens de regen sneller van het wiel geschoven wordt en vuil en zand niet tussen blokje en wiel komt te zitten en beschadegingen achter laat.
Ook het ontvetten van het wiel en de blokjes met een lichte ontvetter wil wel eens helpen, bij het inrijden wil de toplaag van het carbin wel een zwarte film op de blokjes achterlaten.
Hoor graag van je wat heeft geholpen.
BeOne of us.

thieu
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:07

thieu 08 okt 2008 15:10

Hoi Loek,
Ik ga dit proberen. Gezien het seizoen kan het zal wel even duren voordat ik weer de heuvels af ga, maar ik laat weten hoe dit bevalt.
Bedankt voor de tip!

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 11 okt 2008 11:06

Voor de fan's van BeOne hier de laatste ontwikkelingen van BeOne in de wielerwereld.
De firma Blomson importeur van BeOne heeft een sponsorcontract afgesloten met het AA-Cyclingteam van Leontien van Moorsel en haar man Zijlaart.
In deze ploeg zijn als renners opgenomen:

Peter Schep specialist op de baan en op de weg
Stam en Slippens als specialisten op de baan (zesdaagserenners) en op de weg Thijs Al Ned. Kampioen MTB en veldrijder
Groenendaal als veldrijder
Jelmer Pietersma als MTB'er.

Een crossfiets voor de veldrijders was al voorhanden bij BeOne, voor de baan rijders is er op zeer korte termijn in eigen beheer een baanfiets klaar om de zesdaagse evenementen te kunnen rijden.
Er is dus nu ook een baanframe/fiets in het progamma van BeOne opgenomen en zal nog tijdens het baan seizoen leverbaar worden.
Ga de 2009 BeOne modellen bekijken op Bike Motion.
BeOne of us.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 11 okt 2008 22:02

Correctie op het hierboven door Loek gestelde: de voorkant van het remblokje moet de velg het eerste raken (zgn Toe-in), dan pas veeg je de velg schoon en piept het minder, dus niet met de achterkant naar binnen zoals Loek zegt.
Gang is alles!!

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 11 okt 2008 22:16

Bij mijn koolstop blokjes zit aan de achterkant een uitsteeksel, die tijdens het rijden het eerste de velg aanraakt.

Zoals je ook op dit plaatje bij de achterrem kan zien:

[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/images/IMGP0618.jpg]

Plaats reactie