BeOne
Dit is mijn BeOne, ik heb hem al een hele poos. In het verleden deed ik alleen maar aan mountainbiken. Toertochten, vaste routes, funklasse wedstrijdjes en af en toe een marathon. Nu gebruik ik hem voor lekker intensieve trainingen, de afwisseling en in de winter voor de toertochtjes. Prima fiets. Niet zo heel stijf, dat merk je duidelijk. Wel heel licht. Helaas kan ik op het frame geen schijfremmen monteren.
fizik, Jaa! Die heb ik ook! Weliswaar heeft mijn Killer-Bee wel schrijfremnokjes en is de onderbuis iets meer geovaliseerd, maar verder hetzelfde. Je ziet ze niet vaak meer, maar wat een fijne frames zijn het toch. Ik doe het niet meer weg. Uit welk jaar komt de jouwe? Mijn frame is nog van het oude B1 team geweest (2003).
De mijne komt uit 2002 en ik ben er machtig zuinig op. Veel poetsen. Ik poets mijn fiets geregeld met een beetje siliconenspray. Ik doe hem vast niet meer weg. Ik heb geen zin om te investeren in een nieuwe, omdat ik nu fanatiek op de weg fiets en daar mijn geld liever in ga steken. Het is een heerlijk licht fietsje, erg wendbaar, maar nogmaals niet stijf. De kleurstelling vind ik erg cool. De xtr-remmen werken voldoende. Wellicht voor de modder in de natte seizoenen een leuke upgrade om HS 33 remmen te monteren. Maar dan heb ik meteen nieuwe shifters nodig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
Ik heb het gebeuren over reclame hier even meegelezen en tot mijn verbazing zie ik daar wel een heel verdacht vingertje wijzen op dat achterwiel:-))
Maar om op Beone en stijfheid terug te komen, ik heb zelf een tijdje op een beone Killer Bee gereden en het is een bijzonder lichte fiets met zeer goede rijeigenschappen maar idd hij is heeeeeeeel erg slap. Als je er op gaat zitten en je stuurt heel snel links en rechts dan zwabbert het hele frame onder je bips.
reclame
Ik ben nog niet erg lang "actief" op dit BeOne forum, maar ik stoor me nu al aan de manier hoe hier omgegaan wordt met verborgen reclame. Als dit niet is toegestaan, verwijder dan aub die irritante foto’s met die Cervélo fiets van deze BeOne site. Buiten het maken van reclame weet ik niet wat TiesT met deze foto wil zeggen. Als hij trots is op deze fiets: Prima, maar laat hem dat dan melden op de Cervélo site. Houd het clean en discussieer hier over een BeOne!
Nu tot de orde van de dag: na heel wat ritten op mijn Rosso (ook in de Limburgse en Belgische heuvelen) ben ik nog steeds enorm tevreden over het rijgedrag van deze fiets. Ook bij het klimmen en dalen komt het stijve en directe karakter van deze fiets erg goed tot zijn recht.
Ik heb een paar keer wat minder positieve geluiden gehoord over de Pro-Lite. Ik kan zelf niet ontdekken wat het exacte probleem dan is. Doordat de wielen op een nieuwe manier gespaakt zijn is het probleem van spaakbreuk verholpen. Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat bij flink remmen (bij dalen) de special gele remblokken nogal piepen. Misschien dat schrijvers hier iets concreter over kunnen zijn.
Nu tot de orde van de dag: na heel wat ritten op mijn Rosso (ook in de Limburgse en Belgische heuvelen) ben ik nog steeds enorm tevreden over het rijgedrag van deze fiets. Ook bij het klimmen en dalen komt het stijve en directe karakter van deze fiets erg goed tot zijn recht.
Ik heb een paar keer wat minder positieve geluiden gehoord over de Pro-Lite. Ik kan zelf niet ontdekken wat het exacte probleem dan is. Doordat de wielen op een nieuwe manier gespaakt zijn is het probleem van spaakbreuk verholpen. Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat bij flink remmen (bij dalen) de special gele remblokken nogal piepen. Misschien dat schrijvers hier iets concreter over kunnen zijn.
Hallo Thieu,
De meeste remblokjes icm carbonwielen maken meer geluid dan de conventionele blokjes op alu velgen.
Wat je zou kunnen proberen is het blokje iets anders te monteren, daar bedoel ik mee dat je het blokje in lengterichting met de achterkant het wiel iets eerder laat raken.
Onder de druk van het remmen zal het blokje het wiel volledig moeten raken, dit heeft een bijkomstig voordeel dat het water tijdens de regen sneller van het wiel geschoven wordt en vuil en zand niet tussen blokje en wiel komt te zitten en beschadegingen achter laat.
Ook het ontvetten van het wiel en de blokjes met een lichte ontvetter wil wel eens helpen, bij het inrijden wil de toplaag van het carbin wel een zwarte film op de blokjes achterlaten.
Hoor graag van je wat heeft geholpen.
De meeste remblokjes icm carbonwielen maken meer geluid dan de conventionele blokjes op alu velgen.
Wat je zou kunnen proberen is het blokje iets anders te monteren, daar bedoel ik mee dat je het blokje in lengterichting met de achterkant het wiel iets eerder laat raken.
Onder de druk van het remmen zal het blokje het wiel volledig moeten raken, dit heeft een bijkomstig voordeel dat het water tijdens de regen sneller van het wiel geschoven wordt en vuil en zand niet tussen blokje en wiel komt te zitten en beschadegingen achter laat.
Ook het ontvetten van het wiel en de blokjes met een lichte ontvetter wil wel eens helpen, bij het inrijden wil de toplaag van het carbin wel een zwarte film op de blokjes achterlaten.
Hoor graag van je wat heeft geholpen.
BeOne of us.
Voor de fan's van BeOne hier de laatste ontwikkelingen van BeOne in de wielerwereld.
De firma Blomson importeur van BeOne heeft een sponsorcontract afgesloten met het AA-Cyclingteam van Leontien van Moorsel en haar man Zijlaart.
In deze ploeg zijn als renners opgenomen:
Peter Schep specialist op de baan en op de weg
Stam en Slippens als specialisten op de baan (zesdaagserenners) en op de weg Thijs Al Ned. Kampioen MTB en veldrijder
Groenendaal als veldrijder
Jelmer Pietersma als MTB'er.
Een crossfiets voor de veldrijders was al voorhanden bij BeOne, voor de baan rijders is er op zeer korte termijn in eigen beheer een baanfiets klaar om de zesdaagse evenementen te kunnen rijden.
Er is dus nu ook een baanframe/fiets in het progamma van BeOne opgenomen en zal nog tijdens het baan seizoen leverbaar worden.
Ga de 2009 BeOne modellen bekijken op Bike Motion.
De firma Blomson importeur van BeOne heeft een sponsorcontract afgesloten met het AA-Cyclingteam van Leontien van Moorsel en haar man Zijlaart.
In deze ploeg zijn als renners opgenomen:
Peter Schep specialist op de baan en op de weg
Stam en Slippens als specialisten op de baan (zesdaagserenners) en op de weg Thijs Al Ned. Kampioen MTB en veldrijder
Groenendaal als veldrijder
Jelmer Pietersma als MTB'er.
Een crossfiets voor de veldrijders was al voorhanden bij BeOne, voor de baan rijders is er op zeer korte termijn in eigen beheer een baanfiets klaar om de zesdaagse evenementen te kunnen rijden.
Er is dus nu ook een baanframe/fiets in het progamma van BeOne opgenomen en zal nog tijdens het baan seizoen leverbaar worden.
Ga de 2009 BeOne modellen bekijken op Bike Motion.
BeOne of us.
Correctie op het hierboven door Loek gestelde: de voorkant van het remblokje moet de velg het eerste raken (zgn Toe-in), dan pas veeg je de velg schoon en piept het minder, dus niet met de achterkant naar binnen zoals Loek zegt.
Gang is alles!!
Bij mijn koolstop blokjes zit aan de achterkant een uitsteeksel, die tijdens het rijden het eerste de velg aanraakt.
Zoals je ook op dit plaatje bij de achterrem kan zien:
[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/images/IMGP0618.jpg]
Zoals je ook op dit plaatje bij de achterrem kan zien:
[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/images/IMGP0618.jpg]