Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

galileo2
Forum-lid

galileo2 09 sep 2022 16:28

Lcsmet schreef: 09 sep 2022 16:12 De beer is nog niet geschoten.
Maar hier alvast een voorproefje van hoe het zou kunnen zijn als je als wielerland erg lang hebt moeten wachten om nog eens een grote ronde te winnen.
We gaan nog een paar weken moeten wachten, want hij komt pas na het WK naar huis.

i-mac

i-mac 09 sep 2022 16:44

El Pistolero schreef: 09 sep 2022 16:26 De Giro heeft natuurlijk wel veel meer aanzien dan de Vuelta, zeker als je het vergelijkt met deze editie. Maar goed de Zuiderburen zullen God daardoor niet minder adoreren.
Waarom in één keer alle Belgen over dezelfde kam scheren?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 sep 2022 16:44

El Pistolero schreef: 09 sep 2022 16:26 De Giro heeft natuurlijk wel veel meer aanzien dan de Vuelta, zeker als je het vergelijkt met deze editie. Maar goed de Zuiderburen zullen God daardoor niet minder adoreren.
En weer een post waar het venijn vanaf druipt, moet toch voldoening geven hoor. En dan verwonderd zijn als er reactie komt 🤮
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

sillah75
Forum-lid

sillah75 09 sep 2022 17:37

hayes schreef: 09 sep 2022 14:50 Met alle plezier
Gede, stop ermee :mrgreen:

Meen het wel. Heel België was blij toen Dumoulin de Giro won.
En bijna iedereen apprecieert Matthieu, al zijn in dit geval wel meer fanboys actief.
Maar mijns inziens hebben dergelijke mannen weinig affiniteit met de sport, maar ze pikken er gewoon een steengoeie renner uit. n dan kan je veel juichen natuurlijk.

Zo was ik vroeger echt fan van Jurgen Vandenbroecke. Maar z'n 'moeilijk' relatie met de pers heeft er voor gezorgd dat die in België niet echt populair was. Heeft wel een 3e en 4e plek in de Tour op z'n naam staan, ook al was hij niet het supertalent. Dit terzijde.

Het is algemeen geweten dat er in België veel fanboy supporters van REV zijn , vanwege zijn Anderlecht verleden. Veel zijn dus gewoon voetbalsupporter. Michel Wuyts (u love him or hate him) verwoordde het ooit eens zo dat hij een groep REV supporters op een wielerwedstrijd tegen kwam en hen vroeg om te kiezen tussen het winst voor RSCA later die dag ,of een overwinning die dag voor REV. Ze konden het niet... Je kan het de Anderlecht supporters ook moeilijk kwalijk nemen , na jaren van kommer en kwel is enig lichtpuntje in hun bestaan mooi meegenomen . Ken verschillende RSCA supporters die alleen REV volgen , ze zien hem nog steeds als 1 van hen .
Persoonlijk verkies ik de nuchterheid van een Wout Van Aert boven dat streken ventje.
Laatst gewijzigd door sillah75 op 09 sep 2022 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 sep 2022 17:41

Je hebt de fanboys, de neutrale koersliefhebber en de negatievelingen in dit topic.

Of ben je aan het trollen onder het motto "omdat het kan".
I know myself like no one else
Nothing to defend

SiO2
Forum-lid

SiO2 09 sep 2022 17:42

sillah75 schreef: 09 sep 2022 17:37
hayes schreef: 09 sep 2022 14:50 Met alle plezier
Gede, stop ermee :mrgreen:

Meen het wel. Heel België was blij toen Dumoulin de Giro won.
En bijna iedereen apprecieert Matthieu, al zijn in dit geval wel meer fanboys actief.
Maar mijns inziens hebben dergelijke mannen weinig affiniteit met de sport, maar ze pikken er gewoon een steengoeie renner uit. n dan kan je veel juichen natuurlijk.

Zo was ik vroeger echt fan van Jurgen Vandenbroecke. Maar z'n 'moeilijk' relatie met de pers heeft er voor gezorgd dat die in België niet echt populair was. Heeft wel een 3e en 4e plek in de Tour op z'n naam staan, ook al was hij niet het supertalent. Dit terzijde.

Het is algemeen geweten dat er in België veel fanboy supporters van REV zijn , vanwege zijn Anderlecht verleden. Veel zijn dus gewoon voetbalsupporter. Michel Wuyts (u love him or hate him) verwoordde het ooit eens zo dat hij een groep REV supporters op een wielerwedstrijd tegen kwam en hen vroeg om te kiezen tussen het kampioenschap voor RSCA of een overwinning die dag voor REV. Ze konden het niet... Je kan het de Anderlecht supporters ook moeilijk kwalijk nemen , na jaren van kommer en kwel is enig lichtpuntje in hun bestaan mooi meegenomen . Ken verschillende RSCA supporters die alleen REV volgen , ze zien hem nog steeds als 1 van hen .
Persoonlijk verkies ik de nuchterheid van een Wout Van Aert boven dat streken ventje.
Johan de Muynck: "Het blijft vooral een voetballer op een vélo."🤪

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2022 17:44

Huh?! Dus omdat voetbalsupporters Remco adoreren is Remco een “strekenventje”?!
Het wordt hoe langer hoe gekker hier! Hilarisch ook wel. En een beetje triest tegelijkertijd
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Pelep
Forum-lid

Pelep 09 sep 2022 17:47

Mja. In mijn omgeving (en wielerclub) zijn de supporters voor REV heel beperkt - en dat zal wel aan zijn houding & uitspraken liggen. In tegenstelling tot wat een aantal andere nederlandse forumleden denken, is hij helemaal geen afgod in Vlaanderen.

Maar dat neemt niet weg dat hij een fantastisch jaar neerzet, van heel ver is moeten terugkomen - en hij tegenwoordig ook best anders reageert dan vroeger. Ook dat moet je willen zien. Hij is nog maar 22.

WVA tweet vandaag ontstemd dat hij 8000 Eur moet opleggen voor een business class ticket. Niemand die kritisch reageert naar WVA - gaat eerder over waarom hij dat zelf moet betalen. Laat RVE dat doen en ze vallen in bosjes over hem heen ("met zijn geld dikkenek kan hij dat toch betalen"). Heeft hij dat zelf gezocht - deels wel. Maar van grote mensen verwacht ik toch dat ze daar kunnen doorkijken.

sillah75
Forum-lid

sillah75 09 sep 2022 17:48

Johan de Muynck: "Het blijft vooral een voetballer op een vélo."🤪
[/quote]

Met voetbalsupporters en voetballersstreken.

sillah75
Forum-lid

sillah75 09 sep 2022 17:49

Enzzo schreef: 09 sep 2022 17:44 Huh?! Dus omdat voetbalsupporters Remco adoreren is Remco een “strekenventje”?!
Het wordt hoe langer hoe gekker hier! Hilarisch ook wel. En een beetje triest tegelijkertijd

Begrijpend lezen anno 2022.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 sep 2022 17:58

sillah75 schreef: 07 sep 2022 23:39 Dit topic is echt wel lachen . Bedankt hiervoor.
Zijn dit allemaal volwassen mannen of zijn dit typetjes die hier gespeeld worden ?
Hilarisch !
Ik haal even een post van jou van eergisteren boven.
Als ik je laatste posts even doorleest blijk je dus gewoon te willen mee "spelen". :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

sillah75
Forum-lid

sillah75 09 sep 2022 18:00

Lcsmet schreef: 09 sep 2022 17:58
sillah75 schreef: 07 sep 2022 23:39 Dit topic is echt wel lachen . Bedankt hiervoor.
Zijn dit allemaal volwassen mannen of zijn dit typetjes die hier gespeeld worden ?
Hilarisch !
Ik haal even een post van jou van eergisteren boven.
Als ik je laatste posts even doorleest blijk je dus gewoon te willen mee "spelen". :mrgreen:
:like:

Plaats reactie