in 1979 heeft Johan 3 BMW's van de 7 serie in de prak gereden maar dat zal wel niets met die tijdrit te maken hebben vrees ik.
Wel keerde Johan om tijdens een rit in die tour de france van 1979 om de Kneet te helpen toen die lek reed.
De grote wielren quiz!
[quote="GastheerG"]Volgens mij liet Johan op xxxxx klim zoetemelk vallen door een onhandige stuuractie. Iedereen die aan de buis zat werd gek![/quote]
De Neel zei volgens mij zoiets als: Joop valt! Wat een drama misschien!
Ik heb dit altijd een grappig stukje commentaar gevonden, vooral dat: misschien!
De Neel zei volgens mij zoiets als: Joop valt! Wat een drama misschien!
Ik heb dit altijd een grappig stukje commentaar gevonden, vooral dat: misschien!
De feiten
1979 - tijdrit in de Tour
tourdebuut van JvdVelde.
14e plek in eindklassement.
Kon absoluut niet tijdrijden.
Dan de vermoedens.
Wellicht stayerde hij achter de ploegwagen of simuleerde hij kilometerslang materiaalpech. Kreeg hij daar misschien een boete voor die hem zijn plek in het klassement kostte.
Verloor hij door de slechte tijdrit de witte trui, of was die er toen nog niet.
1979 - tijdrit in de Tour
tourdebuut van JvdVelde.
14e plek in eindklassement.
Kon absoluut niet tijdrijden.
Dan de vermoedens.
Wellicht stayerde hij achter de ploegwagen of simuleerde hij kilometerslang materiaalpech. Kreeg hij daar misschien een boete voor die hem zijn plek in het klassement kostte.
Verloor hij door de slechte tijdrit de witte trui, of was die er toen nog niet.
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!
Een aanwijzing: Raleigh kwam een volgwagen tekort. Een gast van de ploeg stelde zijn auto beschikbaar en daar werden de nodige borden en stickers aan gehangen. Rest de vraag: wie was toen te gast en wat voor volgauto had Johan van der Velde?
Zoals al aangegeven zat ik toen nog niet voor de buis, maar dit moet opgevallen zijn. Later is dit verhaal naar ik meen ook door de persoon in kwestie uit de doeken gedaan in de Avondetappe.
Zoals al aangegeven zat ik toen nog niet voor de buis, maar dit moet opgevallen zijn. Later is dit verhaal naar ik meen ook door de persoon in kwestie uit de doeken gedaan in de Avondetappe.
Complimenten!
Van Agt verklaarde jaren later: 'Voor deze facilitering van rijkswege was een wel heel vrijmoedige interpretatie nodig van het reglement voor het gebruik van de dienstauto. Maar welke kniesoor zou betwisten dat het landsbelang er welbeschouwd mee gediend werd?'
Deze wijze van beantwoorden maakt het de jury lastig om tot een oordeel te komen. De vraag ging over de anekdote, Gastheer G geeft de beslissende voorzet en lior63 scoort. Lior63 mag de volgende vraag bedenken.
Van Agt verklaarde jaren later: 'Voor deze facilitering van rijkswege was een wel heel vrijmoedige interpretatie nodig van het reglement voor het gebruik van de dienstauto. Maar welke kniesoor zou betwisten dat het landsbelang er welbeschouwd mee gediend werd?'
Deze wijze van beantwoorden maakt het de jury lastig om tot een oordeel te komen. De vraag ging over de anekdote, Gastheer G geeft de beslissende voorzet en lior63 scoort. Lior63 mag de volgende vraag bedenken.