Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 15 mei 2025 19:27

scottpch64 schreef: 15 mei 2025 18:36 Laatste 50jr nogmaals is PSV het meest succesvol in de Eredivisie.
Daar kunnen de godenzonen van 020 nog een puntje aan zuigen, kwa arrogantie echter zijn ze koploper! ;)
Maandag weer op de platte kar voor een mooie tocht door de stad, gelukkig kan dat zonder vernielingen zoals in Amsterdam en Rotterdam...
Waarom zou je bij het bepalen van de meest succesvolle Nederlandse club, je beperken tot de resultaten in de eredivisie en niet kijken naar andere titels zoals champion league, europ cups etc. ?
Het is alsof je een wielrenner die het vaakst Nederlands kampioen is geworden hoger aanslaat dan een wielrenner die de tour de France wint en wereldkampioen is geworden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2025 20:01

Mannen, jullie hebben mijn verwachtingen overtroffen. 1 kleine post vannacht gaf een leuke response ;-)

Laat PSV het nu eerst maar eens afmaken. Kan zomaar zijn dat 020 alsnog juigt als PSV de zenuwen niet kan bedwingen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mei 2025 08:31

el_loco schreef: 15 mei 2025 19:19
Ik vind het gewoon een beetje triest dat die Groningers als doorgesnoven idioten over dat veld razen en een gelijkspel waar ze zelf geen kloot mee opschieten vieren als een overwinning, maar goed, dat zal dan wel arrogant zijn.
Juist voor een doorgesnoven provincieclubje dat nergens om speelt, is dat ene resultaat tegen een club uit de traditionele top 3 het hoogtepunt van het seizoen. Dat is de druk waar je als topclub mee te dealen hebt.
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid

el_loco 16 mei 2025 09:05

Uiteraard is dat een gegeven en dat is geen probleem. Maar dat er spelers vuistslagen/ellebogen uitdelen en de scheidstrechter en VAR er vervolgens niets mee doen is toch wel ver over het randje wat mij betreft. Ik snap het sentiment wel, maar er zijn grenzen.

Sulla
Forum-lid

Sulla 16 mei 2025 09:33

el_loco schreef: 16 mei 2025 09:05 Uiteraard is dat een gegeven en dat is geen probleem. Maar dat er spelers vuistslagen/ellebogen uitdelen en de scheidstrechter en VAR er vervolgens niets mee doen is toch wel ver over het randje wat mij betreft. Ik snap het sentiment wel, maar er zijn grenzen.
De VAR roept echt meer vraagtekens en emotie (lees: irritaties) op dan dat het volgens mij zou oplossen :D

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 16 mei 2025 10:05

Etienne Vaassen was als een mafkees tekeer aan het gaan, wel geprovoceerd door Klaassen en Taylor...

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 mei 2025 10:50

scottpch64 schreef: 16 mei 2025 10:05 Etienne Vaassen was als een mafkees tekeer aan het gaan, wel geprovoceerd door Klaassen en Taylor...
Clubs moeten zelf meer ingrijpen, Dit achterlijke gedrag neemt de jeugd ook over.
Geef mij maar Rugby mentaliteit.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Sulla
Forum-lid

Sulla 16 mei 2025 12:05

nijkie schreef: 16 mei 2025 10:50
scottpch64 schreef: 16 mei 2025 10:05 Etienne Vaassen was als een mafkees tekeer aan het gaan, wel geprovoceerd door Klaassen en Taylor...
Clubs moeten zelf meer ingrijpen, Dit achterlijke gedrag neemt de jeugd ook over.
Geef mij maar Rugby mentaliteit.
Ik weet niet of ze dit direct overnemen van TV. In mijn ervaring is vooral de mentaliteit van de coaches van jeugdteams erg bepalend voor vervelend gedrag van jeugdspelers.

Als lijncoördinator bij de hockeyclub krijg ik ieder weekend een overzichtje van opmerkingen op wedstrijdformulieren, kaarten en evt. gedoe tijdens wedstrijden. Het ene team heeft echt nooit gedoe, en ander team heeft iedere week wat.

Spreek je de coaches van de teams met gedoe er op aan krijg je opvallend vaak antwoorden van: Ja maar...de scheids. Ja maar... de tegenstander. Of, Dat slaat nergens op want dat doen mijn spelers echt niet.

En nooit van: Ja, heb ze al op hun donder gegeven.

Maar verder eens dat clubs (van topsport, tot kelderklasse, en pupillen) hier meer aan moeten doen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2025 14:12

Sulla schreef: 16 mei 2025 12:05 Spreek je de coaches van de teams met gedoe er op aan krijg je opvallend vaak antwoorden van: Ja maar...de scheids. Ja maar... de tegenstander. Of, Dat slaat nergens op want dat doen mijn spelers echt niet.

Slecht nieuws: zo gaat het op school al. Treffend voorbeeld was dat een ouder tegen mijn moeder (hele leven basisschooljuf) stelde: “mijn kind liegt nooit!”
Of recent bij mijn dochter in de klas, de ouder van een pestkind:”weet je hoe het voor mij is dat 6 ouderparen gaan klagen over mijn kind bij school”.
Ehhh….. misschien hebben die 6 ouderparen dan een goede reden?

Sulla
Forum-lid

Sulla 16 mei 2025 15:05

daniel1975 schreef: 16 mei 2025 14:12
Sulla schreef: 16 mei 2025 12:05 Spreek je de coaches van de teams met gedoe er op aan krijg je opvallend vaak antwoorden van: Ja maar...de scheids. Ja maar... de tegenstander. Of, Dat slaat nergens op want dat doen mijn spelers echt niet.

Slecht nieuws: zo gaat het op school al. Treffend voorbeeld was dat een ouder tegen mijn moeder (hele leven basisschooljuf) stelde: “mijn kind liegt nooit!”
Of recent bij mijn dochter in de klas, de ouder van een pestkind:”weet je hoe het voor mij is dat 6 ouderparen gaan klagen over mijn kind bij school”.
Ehhh….. misschien hebben die 6 ouderparen dan een goede reden?
lol, ik weet het. Mijn zus zit in het onderwijs en heb met mijn eigenkinderen ook wel het e.e.a. meegekregen aan dit soort fratsen.

Wij geven gemotiveerde kinderen uit de verschillende teams tegen het einde van het seizoen ook de mogelijkheid om mee te trainen met andere (meestal hoger spelende) teams. We vragen daarbij wel om een stukje motivatie. En dan krijg je dus dergelijke emails van ouders:

"xxxx heeft een grote passie voor de sport. Ze is altijd aanwezig bij trainingen en wedstrijden, en toont inzet en enthousiasme. Ze is vastbesloten om zich verder te ontwikkelen en haar vaardigheden te verbeteren, met als doel haar niveau te verhogen en het beste uit zichzelf te halen. Het bijwonen van trainingen en het kijken naar wedstrijden van hogere teams vindt ze interessant en leerzaam.

xxx speelt doorgaans als rechtsvoor/linksvoor, waar ze vaak doelpunten maakt en assists geeft. Ze hecht veel waarde aan teamwork en speelt nooit egoïstisch. Ze heeft een goede band met haar teamgenoten en is een sociale en betrokken persoonlijkheid binnen het team"

Terwijl je dus weet dat het enige dat klopt aan deze mail de naam van het meisje was.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2025 15:28

Sulla schreef: 16 mei 2025 15:05 Terwijl je dus weet dat het enige dat klopt aan deze mail de naam van het meisje was.
By far de leukste afsluiter van een post in maanden :lol: :lol:

Mehekachtohapi
Forum-lid

Mehekachtohapi 16 mei 2025 15:48

Geweldig :lol:

Ik heb lange tijd training aan een selectieteam schaatsters gegeven. Mijn collega trainer en ik spraken altijd met potentiële rijders en zo vaak kregen we na een vraag een zoon of dochter antwoord van één of beide ouders. En die gezichten dan als je zonder de ouders aan te kijken aan het kind de vraag nog een keer stelde. Heerlijk.
Training geven is geweldig. Jammer dat je er vaak ouders zonder enige gêne gratis bij krijgt.

Plaats reactie