Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2018 07:04

Wat een hopeloos slecht stuk in het AD zeg......pffft :-(
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 24 apr 2018 07:14

+1
Afijn, niemand gaat meer praten met Thijs.
Wat een uitglijder.....

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 24 apr 2018 07:16

Een kroontje op het werk ;)
:winkthumb:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2018 07:41

Dat Kroon gebruikt heeft snapt iedereen. Nieuwswaarde nul.

Informatie die tijdens een sollicitatie gebruikt wordt mag je niet zomaar voor iets anders gebruiken. Als ik Kroon was ging ik voor een schadeclaim.
LA mag dan een persona non grata zijn maar Thuis steekt hem behoorlijk naar de Kroon.

jorisb
Forum-lid

jorisb 24 apr 2018 07:45

Nieuwswaarde is inderdaad nul. Kroon heeft trouwens gezegd dat hij akkoord is met publicatie, maar hij vraagt zich wel af wat het nut is hiervan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2018 07:49

Er zit 1 zinnig deel in het artikel: kroon gaf voor hij de betaalde baan kreeg aan dat hij schoon schip zou maken, maar toen de baan er was toch maar niet.
Maar dan zo'n artikel publiceren van TV slaat nergens op. Wat is die enorm door het ijs gezakt zeg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2018 08:14

Ik zou het trouwens een veel beter idee vinden dat Thijs (maar de media in het algemeen) zich ECHT bezig gaat houden met hoe schoon de wielersport nu is.
Er zijn genoeg vragen:
- dood jonge renners
- Astana doen het wel heel goed
- QS doen het wel heel goed
- Valverde?

En ik hoop dat er in alle gevallen er niks aan de hand is maar doe nu als je toch een stoer verhaal wil plaatsen een artikel: "het nieuwe wielrennen is schoon" met een beetje onderbouwing.
Maar daar heeft Thijs geen behoefte aan. Zo nu en dan een beerput zorgt namelijk voor regelmatig brood op de plank.
Daarnaast is beerput-journalistiek eenvoudiger dan een echt gedegen onderzoek wat de huidige status is.
En met de generatie Boogerd, Kroon, Thomas Dekker hebben we nog tientallen van dit soort beerput verhalen tegoed die op geen enkele, maar dan ook op geen enkele manier het huidige wielrennen dienen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2018 08:53

Ik heb Thijs redelijk hoog zitten maar dit is een mes in de rug.

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 apr 2018 09:02

Even een quote uit het artikel:
Ik vind het persoonlijk onzuiver dat Kroon zijn dopinggebruik heeft bevestigd in het kader van een mogelijke, betaalde klus als analyticus voor het AD.
Nee AD en Thijs, het is verschrikkelijk onzuiver om informatie die je als potentieel werkgever in een sollicitatiegesprek krijgt, in een journalistiek artikel te gebruiken.

Ik vind het op zich niet zo raar dat hij geen artikelen kan schrijven over het huidige dopinggebruik. Ik heb met Thijs niet het idee dat hij heel erg goed ligt in het peloton. Daar wordt hij volgens mij vooral gezien als een wannabee prof, die over de rug van renners zijn geld verdient.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 apr 2018 09:03

havana schreef: 24 apr 2018 08:53 Ik heb Thijs redelijk hoog zitten maar dit is een mes in de rug.
Gewoon concurrenten uitschakelen. Is hem als wielrenner niet gelukt maar als journalist is hij er een meester in!

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 apr 2018 09:47

De reactie van Karsten:
"Ik heb Thijs Zonneveld laten weten dat ik geen boek zou gaan schrijven met hem om daar dan geld mee te verdienen."
:lol: :lol: :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2018 10:12

Karsten Kroon geeft toe dat hij tijdens zijn wielercarrière doping heeft gebruikt. Hij reageert daarmee op een verhaal in AD Sportwereld.

Daarin schrijft journalist Thijs Zonneveld dat de oud-renner van onder meer Rabobank en CSC hem dat 'off the record' heeft verteld.

Het spijt me
Kroon wist dat Zonneveld zou gaan schrijven over zijn dopinggebruik. "Het verhaal klopt. Ook ik heb een korte periode tijdens mijn carrière doping gebruikt. Dat spijt me en ik neem er alle verantwoordelijkheid voor'', zegt Kroon nu.

Volgens Zonneveld bekende Kroon (42) dopinggebruik tijdens de onderhandelingen over zijn medewerking als analyticus aan het onlineprogramma dat de krant tijdens de Giro van vorig jaar maakte.

"Ik wil alle schijn vermijden dat ik een bekentenis doe om er zelf beter van te worden", verklaart Kroon. "Ik heb tegen Thijs Zonneveld gezegd dat ik geen boek met hem ging schrijven om er vervolgens geld mee te verdienen."

Opluchting
Kroon, die momenteel als commentator actief is voor Eurosport, zegt ook opluchting te voelen. "Ik was beroepswielrenner in een heel moeilijke tijd en heb enorm veel respect voor mijn collega's die destijds de verleiding doping te gebruiken, hebben weten te weerstaan. Gelukkig is de sport sindsdien enorm veranderd. Ik ben beroepswielrenner geworden net na de Festina-affaire, heb de epotest zien komen, de whereabouts en het bloedpaspoort. Ik heb de sport waar ik zoveel van houd zien evolueren en ik ben ervan overtuigd dat het op het moment zuiverder is dan ooit.''

In zijn afweging nu niet mee te werken aan het verhaal speelt mee dat Kroon de huidige generatie wielrenners 'niet wil belasten' met zijn verleden. "Ik wens daarom het hier op het moment bij te laten, maar als daar behoefte aan is zal ik buiten het seizoen uitgebreid mijn verhaal doen."
Bron: RTL.nl

"Korte tijd" haha :D

Het wachten is op de reactie van Eurosport. Ze hebben om dezelfde reden Nelissen eruit gegooid, anderzijds hebben ze recentelijk Contador aangetrokken als commentator. Wordt een lastige beslissing, dus.

Plaats reactie