Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 23 okt 2016 12:59

Ben ook erg tevreden met de Garmin Edge 1000. Huidige update 10 heeft wat issues, maar voorheen prima.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Birota
Forum-lid

Birota 23 okt 2016 13:24

Ik heb praktisch nooit last van storingen. Heel af en toe werkt het automatisch uploaden via wifi niet, maar dan heb ik het over een paar keer in twee jaar. Verder probleemloos...

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 23 okt 2016 17:29

Het valt nog wel mee, al is hij er dus wel gevoelig voor. Droog je zweet meteen af, dat scheelt screen locks tijdens de rit, en zet hem zorgvuldig aan, vanochtend ook weer een screen lock toen ik hem met 1 hand op wou pakken en meteen even het rubberen flapje van de laadpoort dicht wilde drukken. Al met al heeft het me nog nooit een rit gekost gelukkigverder doet hij het goed.
Afbeelding

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 23 okt 2016 17:39

Dat met zweet heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik kan je verzekeren dat er echt bakken zweet over mijn Garmin zijn heen gekomen afgelopen zomer. Nu heb ik wel een siliconen hoesje dat de knopjes beschermt. Maar het scherm lever nooit dergelijke problemen op.
Courir c'est mourir un peu

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 23 okt 2016 17:47

Ik bedien de 1000 nauwelijks tijdens rijden, de screenlock vind ik juist handig, hebben de druppels geen effect.
Marco :)

Vliegende ton
Forum-lid

Vliegende ton 23 okt 2016 17:58

Newbie hier. Gisteren na lang twijfelen Edge 1000 gekocht. De belangrijkste reden voor de aanschaf Strava Live Segement...een premium account bij Strava aangeschaft, en hij neemt mij segementen die ik met een ster heb aangeduid ook op in Connect. Ik zie deze segementen niet terug in mijn Edge 1000. Ook niet na synchronisatie....klopt dit dat je deze Strava segementen niet in je Edge ziet staan.

Heb het alleen nog via het kabeltje geprobeerd, want verwacht hier de meeste kans van slagen bij.

Doe ik iets verkeerd?

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 23 okt 2016 18:30

Moet je daarvoor misschien ook nog een mobiele telefoon met data abonnement hebben (voor echt live)? Gokje hoor.
Afbeelding

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 23 okt 2016 20:08

Mijn edge 1000 blijft aangeven dan versie 9.20 de laatste firmware versie is, geen update naar 10 aangeboden.
Marco :)

i-mac

i-mac 23 okt 2016 20:23

scheurneus schreef:Mijn edge 1000 blijft aangeven dan versie 9.20 de laatste firmware versie is, geen update naar 10 aangeboden.
Houden zo ;-)

Ik ben ervan overtuigd dat ze bij Garmin intussen weten dat de 10.0 update een paar bugs geeft. Terugkeren naar een oude firmware kan altijd, maar dan moet je wel eerst een back-up nemen. De backup maak ik zo al ...

Wat ik me wel afvraag, of men dergelijke updates wel zelf test? Of als men wacht tot gebruikers ze melden.

Ik mag intussen op zoek gaan naar een nieuwe snelheid/cadanssensor. De Decathlon versie is weer eens gesneuveld. Ik had er al eens eentje, die al snel stuk ging. De vervanger heeft het nu ook begeven. Deze keer kijk ik toch voor een Garmin.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 23 okt 2016 20:46

Vliegende ton schreef:Newbie hier. Gisteren na lang twijfelen Edge 1000 gekocht. De belangrijkste reden voor de aanschaf Strava Live Segement...een premium account bij Strava aangeschaft, en hij neemt mij segementen die ik met een ster heb aangeduid ook op in Connect. Ik zie deze segementen niet terug in mijn Edge 1000. Ook niet na synchronisatie....klopt dit dat je deze Strava segementen niet in je Edge ziet staan.

Heb het alleen nog via het kabeltje geprobeerd, want verwacht hier de meeste kans van slagen bij.

Doe ik iets verkeerd?
Probeer ook eens verbinding via je telefoon BT te maken. Daar vervolgens via Connect App bij 'meldingen' op Strava bericht klikken. Bij mij was deze actie nodig om eea werkende te krijgen. Daarna werkte het ook zonder telefoon BT.
Btw, indien je SW versie 10.0 hebt kan het zijn dat het weer even niet werkt. Bugje. Zie ook Garmin forum.

Vliegende ton
Forum-lid

Vliegende ton 24 okt 2016 10:19

@roger68 en @Sieper

Heb idd SW versie 10.0 geladen..had ik misschien dus beter niet kunnen doen;-)

Connectie via telefoon zal ik proberen, alleen lastig is dat ik een Iphone 4 en Ipad 2 heb..die zijn allebei (volgens mij) niet uitgerust met de juiste bluetooth (versie 4.0) en mijn iphone 4 kan de Connect App zelfs al niet eens meer aan...laatste te üpdaten IOS versie hiervoor is de 7.1.2 en de Connect App heeft minimaal 8.0 nodig :-(

Wel vervelend allemaal, omdat op het doosje specifiek staat Made for Iphone 4... Rose waar ik 'm gekocht maar ff aan de veren trekken:-)

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 24 okt 2016 11:05

Vwb SW versie 10.0; Krijg vooralsnog de Strava Segmenten niet meer aan de praat... Als ik in Strava segmenten toevoeg/weghaal, zie ik deze update wel vrijwel direct terug in Garmin Connect (op computer). Op de Edge blijft echter de oude lijst staan. Schakel ik vervolgens op de computer over na Garmin Segments en push dit via telefoon ook naar Edge, schakelt Edge idd over naar Garmin segments (Strava icoontje weg op Edge). Kan deze lijst ook aanvullen/aanpassen en eea wordt ook op Edge aangepast. Schakel ik vervolgens weer terug naar Strava (via Garmin Connect op computer e/o telefoon), wordt de segmenten lijst op de Edge weliswaar gewist maar blijft vervolgens leeg. Ook Strava icoon komt niet meer terug. Kies je voor Garmin Segments, kun je via telefoon een echte push richting Edge geven voor update. Heb je echter Strava geselecteerd, is deze optie niet beschikbaar (en zie je alleen bericht om eea te updaten via Strava).
Echte software-koningen bij Garmin... Wat een prutsers...

Plaats reactie