Wielerseizoen 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben het wel met hem eens eigenlijk.
Die klassieke sprint heeft ook wel wat.
Die klassieke sprint heeft ook wel wat.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ja. En vooral het argument van gevaar houdt steek.
Adversity is the Catalyst of Change
Wellicht heeft hij de daver op zijn lijf en gezien zijn crash-historiek is dit niet
onlogisch.
Het gaat er meer om dat je een Vingegaard en Pogacar hier niet over hoort
roeptoeteren en Remco zich in het verleden reeds vaker in de picture plaatste
om te mekkeren over van alles wat hem niet aan stond in een grote ronde.
Hij leek bescheidener geworden te zijn......maar jammer genoeg spelen zijn
sterallures hem weer parten.
Ik blijf er normaal niet voor thuis, een beetje champagne drinken op de fiets en dan onder invloed van alcohol een sprint rijden.
Dit lijkt mij veiliger (of tenminste een beter voorbeeld t.b.v. de veiligheid) en leuker.
Ideaal ook om Mathieu te motiveren om uit te rijden.
Dit lijkt mij veiliger (of tenminste een beter voorbeeld t.b.v. de veiligheid) en leuker.
Ideaal ook om Mathieu te motiveren om uit te rijden.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb geen idee waarom `veiligheid` hier weer een onderdeel van de discussie moet zijn. Als je de tour fietst en met 100+ km/h een berg afdaalt moet je niet gaan lopen miepen over een klimmetje in de laatste etappe denk ik. Sowieso alles leuker dan dat geleuter met champagne bij 30 km/h wat het vaak is, vond de afsluitende tijdrit ook een verademing.
Als jaren erger ik mij dat de laatste etappe eigenlijk geen etappe is. Ja die laatste rondje gaan rap maar ik kan ook nog 50 achter de brommer rijden.
De meeste coureurs zie je die laatste etappe niet een keer op kop.
Een laatste etappe met wat meer uitdaging zou mij welkom zijn.
Doe maar de laatste 10 stroken van Parijs-Roubaix en finish op de wielerbaan (moeten de klimmers in drie weken genoeg voorsprong verzamelen)
Of finish op de Mont Ventoux
Of in Brest met nog lekker 200 km door de wind
Het toneelstukje van de afgelopen tientallen jaren heb ik nu wel gezien.
De meeste coureurs zie je die laatste etappe niet een keer op kop.
Een laatste etappe met wat meer uitdaging zou mij welkom zijn.
Doe maar de laatste 10 stroken van Parijs-Roubaix en finish op de wielerbaan (moeten de klimmers in drie weken genoeg voorsprong verzamelen)
Of finish op de Mont Ventoux
Of in Brest met nog lekker 200 km door de wind
Het toneelstukje van de afgelopen tientallen jaren heb ik nu wel gezien.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Mee eens hoor allemaal over het defilé van de laatste etappe. Hoewel traditie natuurlijk ook mooi is.
Maar of juist dit nu het verschil gaat maken?
En wat Remco volgens mij wel terecht aanhaalt is dat er gepositioneerd moet worden terwijl iedereen al moe is na drie weken harde koers.
De tijdritten als laatste etappe hebben altijd voor spectacle gezorgd, dus doe dan zoiets.
Maar of juist dit nu het verschil gaat maken?
En wat Remco volgens mij wel terecht aanhaalt is dat er gepositioneerd moet worden terwijl iedereen al moe is na drie weken harde koers.
De tijdritten als laatste etappe hebben altijd voor spectacle gezorgd, dus doe dan zoiets.
Adversity is the Catalyst of Change
Als 20 dagen koers niet volstaat zal die 21ste koersdag het verschil dan nog maken.
Voor de renners is de champs elyssees de dag waarop ze nog eens kunnen keuvelen, ontspannen en ontstressen en 's avonds zich eens kunnen laten gaan. En zelfs dan is er nog strijd mogelijk ( zie merckx en Thevenet in 1975).
Voor de spurters is dat hun hoogdag. Wie wint op de Champs Elyssees krijgt eeuwige roem.
En Remco heeft gelijk dat hij een parcours zoals op de OS maar niks vindt op de laatste dag en wat vreest voor de veiligheid. Die smalle kasseibaan(tjes) zullen het er niet echt veiliger op maken. En wat als het onsportief gespeeld wordt en er renners de boel wat gaan blokkeren tijdens de smalle passages?
Nee, is goed zoals het is of anders een tijdrit van maken.
Voor de renners is de champs elyssees de dag waarop ze nog eens kunnen keuvelen, ontspannen en ontstressen en 's avonds zich eens kunnen laten gaan. En zelfs dan is er nog strijd mogelijk ( zie merckx en Thevenet in 1975).
Voor de spurters is dat hun hoogdag. Wie wint op de Champs Elyssees krijgt eeuwige roem.
En Remco heeft gelijk dat hij een parcours zoals op de OS maar niks vindt op de laatste dag en wat vreest voor de veiligheid. Die smalle kasseibaan(tjes) zullen het er niet echt veiliger op maken. En wat als het onsportief gespeeld wordt en er renners de boel wat gaan blokkeren tijdens de smalle passages?
Nee, is goed zoals het is of anders een tijdrit van maken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Omdenken: die laatste dag is geen koersdag, maar de afsluiting van het belangrijkste wielerevent van het jaar.
En groupe naar Parijs en dan de finalesprint. Vaak een van de onvoirspelbaardere sprints omdat veel sprinters al zijn uitgestapt of heel moe zijn. En de positionering is altijd geweldig om te zien bij het tunneltje en de laaste bochten.
En groupe naar Parijs en dan de finalesprint. Vaak een van de onvoirspelbaardere sprints omdat veel sprinters al zijn uitgestapt of heel moe zijn. En de positionering is altijd geweldig om te zien bij het tunneltje en de laaste bochten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!