Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 aug 2016 19:13

Vandaag maar weer eens een ritje kunnen fietsen. Gisteren op het laatste moment kwam ik erachter dat mijn achterband half leeg stond en ipv wielset te wisselen heb ik getracht de band te repareren. dat heeft uiteindelijk meer tijd gekost en heb daardoor niet kunnen fietsen. :x Maar vandaag met een andere wielset en ondanks de harde westenwind (5Bf) een rondje Almere Poort-Oostvaardersplassen. Tegen de wind in was het bikkelen maar met de wind in de rug langs het Markermeer was een genot, enfin lekker gefietst en sinds lange tijd weer eens een gemiddelde boven de 30km/h. :)

https://www.strava.com/activities/668780384

https://www.relive.cc/view/668780384
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 08 aug 2016 19:36

Afgelopen week rust gepakt door een hardnekkige verkoudheid. Inmiddels gaat het gelukkig de goede kant op, maar ik wordt behoorlijk rusteloos van zo'n weekje niet fietsen :geek: Vandaag hield ik het niet meer uit en even een kort testritje met de Koga gemaakt. Gelijk maar in de 'Traveller' modus: achterdragertje en 38mm bandjes. Nog even een beetje finetunen, stuurlintje wikkelen en een ander zadel monteren en dan is hij klaar voor mooie avonturen.

Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 08 aug 2016 19:57

Daar krijg je geen spijt van. Een topfiets!

Afbeelding

Dit is mijn Traveller, goed voor al mijn door weer en wind woon-werk- en randonneursritten.

Afbeelding

Vanmiddag de Beacon-functie op Strava uitgetest. Het lichtje brandt wel, maar wat doe ik niet goed?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 aug 2016 21:42

Ritje met wind langs Spijkenisse en Hoekse Waard. Zag iemand zijn tuin aan het besproeien met een Lotto Jumbo shirt aan. En die keek vervolgens heel aandachtig naar mijn fiets.
Veni. Vidi. Fietsie.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 09 aug 2016 10:28

Na een weekje Zuid-Frankrijk en 2 mooie ritjes daar, ben ik nu neergestreken in Privas aan de oostzijde van de Ardeche. Gisterochtend wat laat op gang gekomen en om 10 uur begonnen aan een eerste ritje in deze nieuwe omgeving. Vanaf de camping ben ik na 2 kilometer begonnen aan de Col du Benas: heerlijke gelijkmatige klim. Net onder de top kwam ik een collega tegen: met hardloop gympies zwalkend over de weg met zijn fiets. Waarschijnlijk iemand die dacht "zo'n klimmetje doe ik wel even". Ik mag dat wel.
Ik de afdaling haalde ik een groepje mannen tegen gehuld in L'Ardechoise tenue. Waarschijnlijk mannen die hier vaker fietsen. Bij Aubenas rechtsaf richting het westen en via de D104 (Col de L'Escrinet) terug richting Privas. Op papier leek dit een leuke klim: 13km met een gemiddelde van 3,5%. In de praktijk een klote ding: rechte weg, veel verkeer, heet, en volle bak tegenwind. De afdaling was dan weer wel super: brede weg, goed asfalt en goed lopende bochten. Na 60 kilometer stond ik weer op camping.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1715
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 09 aug 2016 11:04

Klinkt gezellig, Joost!

Ik ben gisteren even op en neer geweest naar Berg&Terblijt in Limburg. Puntje vlaai eten en weer terug.
Goed voor 230km.
WiND 56 - 2020

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 09 aug 2016 16:30

Vanmorgen lekker rondje gemaakt,weer wat km er bij,maar ik merk wel dat ik twee mnd hebt stilgestaan.
Wat boer je dan een end terug,maar het gevoel is er weer en heb er weer zin in,als het lijf nou ook nog een beetje blijft mee werken kunnen het nog een paar mooie maanden worden.

https://www.strava.com/activities/669794553
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 09 aug 2016 17:05

Weken geleden had ik maandag de 8e al vrijgepland om eens een fatsoenlijk aantal km's te gaan fietsen. De voorspellingen zagen er goed uit maar werden steeds slechter naarmate de 8e dichterbij kwam. Wat te doen: thuis blijven of toch maar gaan? Aangezien ik ook wat trainingskilometers voor de zware forumrit van komende zondag in de benen wil hebben :lol: , toch maar besloten mijn PR qua gereden afstand te gaan verbreken. Die stond op 140km.
Had al het één en ander over de Vennbahn-route gelezen en het leek me wel een goed idee om op die manier aan de nodige km's te komen. Niet te veel klimmen (zeker niet steil), goed bewegwijzerde route en een andere omgeving al waar ik normaal rijd.

Rond 09.30 aangekomen op een kansloos industrie-terrein in Aken waar de route perfect kunt oppakken. Je mist dus de eerste paar km's vanaf CS Aken, maar die zullen wel niet zo interessant zijn geweest. Banaantjes, gelletjes en reepjes mee, armstukken aan (goed idee achteraf...) en....

Afbeelding
Go!

De eerste km's gaan nog door buitenwijken en buurdorpjes van Aken. Daar mis je helemaal niks aan. Pas vanaf zo'n 15km van de start begeef je jezelf in de middle of nowhere:
Afbeelding
Hmmmm, vers asfalt!

Uiteraard kom je voorbij een aantal verlaten stations:
Afbeelding

Ik had wel gerekend op een beetje zon eerlijk gezegd, maar die liet zich uiteindelijk pas het laatste uur zien. De temperatuur wilde maar niet echt omhoog klimmen. Op hele stukken was het maar een graad of 12 / 13:
Afbeelding
Het zou voor het gevoel nog veel kouder worden :evil:

Je kunt duidelijk merken dat de commercie inhaakt op de groeiende populariteit van de route; op een aantal plekken aan de route, maar vooral een paar honderd meter ervanaf, zag je een boel snackstops. Uiteraard soms gebruik makend van oud materieel:

Afbeelding
Broodnodige brandstof

Je rijdt voornamelijk door bossen en langs hagen van bomen en struiken, waardoor je het omringende landschap niet zo vaak te zien krijgt. Over de openbare weg zie je uiteraard veel meer. Hier en daar toch een mooi doorkijkje:

Afbeelding
De omgeving is wel mooi en heerlijk kalm

Wat me opviel, maar ook wel logisch is op een doordeweekse dag, is dat er nauwelijks wielrenners te bekennen waren. Veel medeweggebruikers met een E-bike en uiteraard een aantal met trekkingfietsen.
Het liep allemaal lekker, dus wat te doen? Hoe ver vandaag? Sankt Vith bereiken zou betekenen 89km, retour dus 178. In je eentje best wel een lange zit. Maar zoals gezegd, het liep lekker dus op naar St. Vith. Daar een broodje en colaatje gescoord en terug.
Bij de 105km kreeg ik even een dipje, het liep allemaal niet zo lekker meer. En toen:

Afbeelding
Regen! :cry:

Een dipje, regen, kou en een gebrek aan regenkleding (kort / kort met enkel dus die armstukken): fijn!
Nou ja, ik wist in ieder geval hoe lang de weg terug nog zou zijn. Zo snel mogelijk naar de auto, genieten was er niet meer bij. Uiteindelijk heeft het een uurtje of 2 behoorlijk geregend.

Afbeelding

Zo'n 5km van de route van Aken tot aan St. Vith is onverhard, een stukje Strade Bianchi in Die Heimat. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe dat er na 2 uur regen op de terugweg bijlag...

Gelukkig kwam het laatste uurtje de zon er nog even door, dus kon ik nog even een beetje opdrogen voordat ik weer bij de auto kwam. Voor de zekerheid nog even een klein stukje doorgefietst om de kaap van 180km te bereiken. Uiteindelijk volgens Strava op 181,2km gefinished.

Had niet verwacht dat het zo "makkelijk" zou gaan. Tot de 170km kon ik nog aardig aanzetten waar nodig, maar de laatste 10km waren de benen aardig leeg.
Voldaan de auto ingestapt op weg en terug naar Brabant.

Rij ik 'm nog een keer? Ja, over een tijdje weer als het beter weer is en in gezelschap. De route is niet uitdagend, maar wel goed gemarkeerd en heerlijk rustig zonder gemotoriseerd verkeer. Heerlijk om in het zonnetje op je gemak al keuvelend kilometers weg te tikken.

https://www.strava.com/activities/669005205

(mijn eerste opgenomen Strava rit)
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1715
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 09 aug 2016 17:10

Fantastisch verhaal met leuke foto's. De Vennbahn staat ook nog steeds op mijn lijstje!
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 aug 2016 18:44

Kon helaas de foto's niet openen. Maar waar is de Vennbahn nu precies?
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 aug 2016 19:15

De Vennbahn is een prachtige fietsroute die gedeeltelijk door de Eifel loopt. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 09 aug 2016 20:41

Vandaag alleen in Limburg geweest. Mijn Mio is teruggestuurd en ik krijg binnenkort een vervanging, dus ik had geen fietscomputer tot mijn beschikking. Gisteren old-school routekaarten gemaakt en geprint en bij me gestoken. bij AGR Xperience gestart. Ideaal om te parkeren, om te kleden en te douchen. Even warm gefietst richting de Geulhemmerberg, afgedaald richting Maastricht en toen richting Bemmelen. Vandaar via Cadier-en-Keer, Mheer en Slenaken naar de Loorberg. Koers gezet richting Epen om de Camerig te gaan beklimmen. Ik had er eerst een beetje schrik van, maar onder het motto van grenzen verleggen ben ik hem gewoon rustig gaan doen. Ik vond het echt heerlijk om eens wat langer bezig te zijn met klimmen. Als je eenmaal in een lekker ritme komt, gaat het prima!

Afgedaald en bij Raren afgeslagen richting Vijlen. Vandaar even langs de provinciale weg naar Nijswiller. Achter de sportvelden ligt daar een weggetje naar de Kruisberg-ZuidOost. Steilte stukje zou 14% zijn! Pfft, niks voor zo'n zwaargewicht als ik, maar ik ben er doorgekomen. Via Eys de Tintelerberg op en op de Vrakelweg nog een lusje gepakt. Toen per ongeluk de Vrakelberg op, ik zou door moeten rijden naar de Fromberg. De +10% waren even te veel voor me dus heb daar een voetje aan de grond moeten zetten -> gewoon slecht ingedeeld omdat ik de Fromberg verwachtte, jammer.

Via Ransdaal, Schin op Geul, de Sibbegrube en afdaling van Geulhemmerberg weer koers gezet naar Valkenburg. Helaas gooide strava wel roet in het eten, want de rit was met allerlei rare onderbrekingen niet goed opgenomen. Na bijna 80 km en 1240 km (op basis van berekening in Mioshare) kon ik heerlijk aan een oud-bruin met kruimelvlaai. Daarna heerlijk gedoucht en moe en toch een beetje trots op mezelf vanwege de beklimming van de Camerig en het trotseren van de af en toe pittige tegenwind stapte ik weer in de auto richting Zeeland....juist op tijd want het ging stevig regenen....Ook alleen een fietstripje is super leuk!!
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie