Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2025

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 29 jul 2025 22:49

pino schreef: 29 jul 2025 21:49 De uitdrukking is “to finish first, you first got to finish”.
… have to finish.
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jul 2025 07:55

pino schreef: 29 jul 2025 21:49 De uitdrukking is “to finish first, you first got to finish”.
I know. Maar in dit geval niet relevant.
Want geldt voor hele peloton dat je moet finishen om te finishen, niet alleen voor Pogi.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 31 jul 2025 10:53

@ammattipyoraily
8th GT GC podium

26y 10m — Pogacar
27y 10m — Merckx
28y 5m — Hinault
29y 4m — Anquetil
29y 9m — Gimondi
30y 0m — Indurain
31y 6m — Nibali
32y 2m — Froome
33y 8m — Coppi
34y 1m — Delgado
34y 10m — Roglic
34y 10m — Bartali
35y 7m — Zoetemelk
36y 1m — Valverde
36y 3m — Poulidor

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 09 aug 2025 22:23

https://www.wielerflits.be/nieuws/deens ... f-gehaald/
Een Deense journalist met kritiek, wat gaat Trine daar over zeggen?

1094
Forum-lid

1094 09 aug 2025 22:50

Hoog blabla chocoladevla gehalte

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 09 aug 2025 22:55

Hij, Brian Nygaard, raakt wel een aantal gevoelige punten aan in zijn relaas. Vooral ten opzichte van het aantal koersdagen die Vingegaard effectief rijdt in een seizoen.

Aan de andere kant gaat hij wel voorbij aan het feit dat Pogačar gewoon echt de allerbeste renner ter wereld is op dit moment. En dat hem verslaan vrijwel onmogelijk is gebleken, ook al zou Vingegaard een volwaardig seizoen hebben meegekoerst.
Het gezanik over mevrouw Vingegaard vind ik nogal goedkoop; een keuken opknappen, really?!
Met het salaris van meneer Vingegaard kun je best wat bedrijven inschakelen om dat klusje te klaren toch?

Verder zegt hij, Brian Nygaard dus, dat Vingegaard nooit de betere zal worden in de tweestrijd met Pogačar.
Toch wat vreemd als je eerst beweert dat Vinge er niet genoeg voor doet en daarom dus niet kan winnen van Pogi.
En je anderzijds verwacht dat ietwat meer inzet van Vinge zal zorgen voor een meer gebalanceerde strijd tussen Vinge & Pogi. Beetje tegenstrijdig toch?
Adversity is the Catalyst of Change

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 aug 2025 08:04

Dubbeldekker schreef: 09 aug 2025 22:55 Hij, Brian Nygaard, raakt wel een aantal gevoelige punten aan in zijn relaas. Vooral ten opzichte van het aantal koersdagen die Vingegaard effectief rijdt in een seizoen.

Aan de andere kant gaat hij wel voorbij aan het feit dat Pogačar gewoon echt de allerbeste renner ter wereld is op dit moment. En dat hem verslaan vrijwel onmogelijk is gebleken, ook al zou Vingegaard een volwaardig seizoen hebben meegekoerst.
Het gezanik over mevrouw Vingegaard vind ik nogal goedkoop; een keuken opknappen, really?!
Met het salaris van meneer Vingegaard kun je best wat bedrijven inschakelen om dat klusje te klaren toch?

Verder zegt hij, Brian Nygaard dus, dat Vingegaard nooit de betere zal worden in de tweestrijd met Pogačar.
Toch wat vreemd als je eerst beweert dat Vinge er niet genoeg voor doet en daarom dus niet kan winnen van Pogi.
En je anderzijds verwacht dat ietwat meer inzet van Vinge zal zorgen voor een meer gebalanceerde strijd tussen Vinge & Pogi. Beetje tegenstrijdig toch?
Hij zegt toch dat Pogi gewoon de allerbeste is, hij stelt de vraag of Vinge wel alles gedaan heeft om met zijn allerbeste zelf aan de start te komen.
Als Trine van mening is dat de man maar beter wat minder van huis is en hoogtestages doet, dan is dat toch relevant.

Hij stelt dat als je Pogi wil uitdagen je met de beste versie van jezelf moet komen, dat is niet tegenstrijdig met de vaststelling dat Pogi in normale omstandigheden altijd de betere is.
Als Vinge de eerste week het niveau haalt van de derde week, dan nog verliest hij vermoedelijk de Tour, maar had het wel heel wat spannender geweest. De vraag stellen of en wat de link is tussen het niveau van de eerste week en de keuzes die Vinge/Trien/Visma maken is gewoon legitiem.
Zijn derde week was wel algemeen goed en in de rit naar de Ventoux zelfs zeer goed. De vraag waarom dat alleen dan was heeft ook met keuzes te maken.
Als Nygaard zegt:
"Visma maakte de koers hard in het eerste deel van de ronde. Maar als je een renner als Jonas Vingegaard aan de start brengt, die twaalf à veertien koersdagen in de benen heeft sinds augustus vorig jaar, dan denk ik dat hij daar zelf vermoeid van wordt.”, dan is dat een aannemelijke kritiek.

en verder

"Ik zeg niet dat hij loodgieter moet worden, maar misschien moet hij andere doelen stellen. En ik zeg het nog maar eens: hij moet meer op de fiets zitten met een nummer op zijn rug. Koers meer. Dan win je meer koersen, zeker als Pogacar er niet bij is.”

Klopt, maar daar wringt het schoentje bij Vingen (of bij Trine), het lijkt wel of hij niet graag koerst.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 aug 2025 09:04

Ik denk dat hij vooral graag grote rondes rijdt. Wint hij de Vuelta, dan is dat met name te danken aan dat hij Pogacar in de Tour heeft afgemat (en anders heeft hij die weg voor iemand anders geplaveid). Dan doe je toch echt iets heel goed in het tijdperk Pogacar.

Rijdt hij de Vuelta uit, dan komt hij ook niet op een belachelijk laag aantal koersdagen en koersdagen als training zijn sowieso niet meer van deze tijd.

Dat die Deense journalist een Deense zege in de Tour wil snap ik, dat versterkt ook zijn eigen marktwaarde, maar heel realistisch is dat niet.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 aug 2025 09:05

En iemand die vanbinnen een lekkage in de gootsteenafvoer kan verhelpen is ook redelijk uniek. Als iemand dat kan, is het Vingegaard wel...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie