Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 23 dec 2022 07:19

Inderdaad wat een gelul in de marge, mijn aversie tegen Jumbo neemt met de dag toe.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38146
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2022 08:30

Dit soort gelul in de ruimte slaat echt nergens op.
Ik ben natuurlijk geen prof, maar ik heb al lichte spijt dat ik niet de Ultegra Di2 versie heb gekocht van mijn Ultimate.
Kan geen vrienden worden met de remmen, Shimano remt fijner.
En, maar dat wist ik vooraf, de remolie van Shimano is fijner om mee te werken ipv die agressieve zooi van Sram.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8643
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 dec 2022 08:45

daniel1975 schreef: 23 dec 2022 08:30 Dit soort gelul in de ruimte slaat echt nergens op.
Ik ben natuurlijk geen prof, maar ik heb al lichte spijt dat ik niet de Ultegra Di2 versie heb gekocht van mijn Ultimate.
Kan geen vrienden worden met de remmen, Shimano remt fijner.
En, maar dat wist ik vooraf, de remolie van Shimano is fijner om mee te werken ipv die agressieve zooi van Sram.
Wat is voor jou het verschil met Shimano/ campa remmen?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 dec 2022 09:01

Mijn Sram red remmen op de racer en de Force remmerij op de gravelracer doen perfect hun werk, geen gezeik met om de zoveel tijd alles ontvetten/ afstellen/ontluchten, niks van dat alles!
Ook het directe korte aangrijpen van de remmen voelt heerlijk vertrouwenwekkend.
Ik ben blij dat ik van mijn Shimano disc remmen op de racer af ben en overgegaan ben op Sram...
Voor de XTR op de MTB niks dan lof, ik snap niet dat dat zo'n groot verschil geeft met de remmerij op de racer.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27651
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 dec 2022 09:09

We kunnen nu allemaal aankomen met particuliere ervaringen met merk X of Y. Maar dat is allemaal niet relevant, want het gaat om het totale plaatje.

Feit blijft dat er met SRAM zowel absoluut als relatief meer problemen zijn, vooral met de elektrische groepen. Dat zijn niet mijn woorden. Vraag het maar eens aan een paar grote FM's. Shifters die kapot gaan. Derailleurs die niet meer werken. Enzovoorts. Dit komt ook duidelijk terug in de Movistar docu. Begrijp me niet verkeerd, het is zeldzaam! Kan dat ook bij Shimano gebeuren: JA. Gebeurt het ook vaak bij Shimano: NEE.

Di2 is qua betrouwbaarheid gewoon onovertroffen.

Het DUB systeem is technisch inferieur aan Hollowtech II.

Nu komen er natuurlijk weer forumleden die roepen dat zij nooit problemen hebben. Zal best. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het grote plaatje.

Ik heb overigens niks tegen SRAM ik heb er zelfs de nodige spullen van. Is SRAM slecht? Nee, het is prima spul. Kun je er de Tour mee winnen? Jazeker. Maar is het beter dan Shimano? Nee, ook weer niet. Veel slechter is het ook niet, maar beter is het zeker niet.

Het enige dat echt beter is, zijn de PM's van SRAM versus die van Shimano. Feit dat de kettingbladen vast zitten is natuurlijk helemaal ruk.

Ben er 100% zeker van dat wanneer je 100 profs een groep liet kiezen er 90 voor Shimano kiezen.

Donpablopicco
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 dec 2020 10:55

Donpablopicco 23 dec 2022 09:56

daniel1975 schreef: 23 dec 2022 08:30 Dit soort gelul in de ruimte slaat echt nergens op.
Ik ben natuurlijk geen prof, maar ik heb al lichte spijt dat ik niet de Ultegra Di2 versie heb gekocht van mijn Ultimate.
Kan geen vrienden worden met de remmen, Shimano remt fijner.
En, maar dat wist ik vooraf, de remolie van Shimano is fijner om mee te werken ipv die agressieve zooi van Sram.
Zal hem voor een klein prijsje van je overnemen , geen probleem ;) :twisted:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 dec 2022 10:33

Zonder een voorkeur voor SRAM of Shimano te hebben. Gingen er niet bovenmatig veel spiders van dura-ace cassettes kapot? En hoe zat t met de crankstellen van ik mee ultegra?

https://road.cc/content/tech-news/shima ... nks-287827

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 dec 2022 10:37

havana schreef: 23 dec 2022 09:09 Ben er 100% zeker van dat wanneer je 100 profs een groep liet kiezen er 90 voor Shimano kiezen.
In de jaren 80/begin 90 kon je mogelijk iets soortgelijks zeggen: "wanneer je 100 profs een groep liet kiezen er 90 voor campagnolo (en 10 shimano)"

;)

Gebruikersavatar
didi641
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:32

Gebruikersavatar didi641 23 dec 2022 19:34

Ondertussen zullen al die materialen wel uitvoerig getest geweest zijn en het blijft techniek. Als je ziet hoeveel keer bepaalde onderdelen vervangen worden tijdens een ronde. Niet onoverkomelijk dat er storingen of haperingen voorvallen. Denk dat Shimano hun grote voordeel is dat ze nog niet volledig draadloos zijn.

Meningen en ervaringen verschillen. En gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak of voorkeuren.

Ik ben vooral benieuwd naar het innoverende karakter van die fabrikanten i.f.v de samenwerking met die topteams. Hierbij denk ik aan vernieuwde ontwikkelingen zoals Classified. Ik dacht nog niet te zien noch getest in het prof peloton, maar toch al een aantal goedgeplaatste Granfondo renners die hiermee toch succes plaatsen rijden.

Sram heeft alles in huis om hierin mee te testen en te innoveren.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 dec 2022 11:07

didi641 schreef: 23 dec 2022 19:34 Ondertussen zullen al die materialen wel uitvoerig getest geweest zijn en het blijft techniek. Als je ziet hoeveel keer bepaalde onderdelen vervangen worden tijdens een ronde. Niet onoverkomelijk dat er storingen of haperingen voorvallen. Denk dat Shimano hun grote voordeel is dat ze nog niet volledig draadloos zijn.

Meningen en ervaringen verschillen. En gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak of voorkeuren.

Ik ben vooral benieuwd naar het innoverende karakter van die fabrikanten i.f.v de samenwerking met die topteams. Hierbij denk ik aan vernieuwde ontwikkelingen zoals Classified. Ik dacht nog niet te zien noch getest in het prof peloton, maar toch al een aantal goedgeplaatste Granfondo renners die hiermee toch succes plaatsen rijden.

Sram heeft alles in huis om hierin mee te testen en te innoveren.
En wat moet ik mij voorstellen met vernieuwde ontwikkelingen zoals "Classified".?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 dec 2022 12:35

Classified, dat is een voorderailleur van € 1300 maar dan in je achternaaf.

https://www.classified-cycling.cc
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 dec 2022 13:45

Handig voor de neutrale materiaalwagen…😉

Plaats reactie