Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2021

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 28 jun 2021 14:54

scottpch schreef: 28 jun 2021 12:48 ...

Ik ben blij met zo'n renner, net als Alaphilippe, die niet bang is om aan te vallen met het risico op zijn muil te gaan, daarvoor kijken we toch naar het wielrennen?
Je kan toch die ingesteldheid hebben maar dan zonder jezelf aan te stellen.

In de 'media' roepen ze ook al een jaar dat Van Aert de Tour moet proberen te winnen, dat gaat toch ook nooit gebeuren. Ze hebben beiden die ambitie ook niet.

Als je graag vanalles doet, ga je toch nooit 365 dagen investeren in een koers van 3 weken. Dan ga je serieuze emotionele problemen krijgen (zoals bij Dumoulin, die had/heeft het ook moeilijk om zich een heel jaar op 1-2 koersen te moeten richten)
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 28 jun 2021 15:41

Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

i-mac

i-mac 28 jun 2021 17:20

Met alle respect, maar een peloton op volle snelheid op zulke smalle bochtige wegen, dat is gewoon op zoek gaan naar sensatie.

Blij voor Merlier, maar die val van Caleb Ewen 😟

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 28 jun 2021 17:40

Volgens mij hebben veel renners ook last van chronische zelfoverschatting en minachting voor de collegas. Het ligt voor een groot deel aan de renners zelf.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 28 jun 2021 17:44

Er zitten er ook gewoon tussen die niet kunnen sturen. Zoals Stuyven al zei, het zijn altijd dezelfde die er liggen (beetje tussen de lijnen door doelde hij op der Tony)
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2021 18:00

thestudent schreef: 28 jun 2021 17:40 Volgens mij hebben veel renners ook last van chronische zelfoverschatting en minachting voor de collegas. Het ligt voor een groot deel aan de renners zelf.
Heeft meer te maken met druk om te presteren, constante stress en daardoor gebrek aan oplettendheid op bepaalde momenten. Val van Thomas valt in die laatste categorie, die hoeft de komende week niets meer uit z'n rechter achterzak te pakken.

Gaat Tony Martin 2 dagen geleden onderuit omdat hij niet kan sturen? Lijkt mij niet, maar het ziet er niet handig uit. Uiteindelijk hoeft er maar onderuit te gaan om een enorme valpartij te veroorzaken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

i-mac

i-mac 28 jun 2021 18:14

Blijkbaar denken de profs en journalisten net als ik. Onverantwoord ...

Dat een stad veel betaald om de aankomst te krijgen, kan ik begrijpen. Maar dat kan evengoed aan een brede(re) randweg ipv midden een nauw stadscentrum.

https://sporza.be/nl/2021/06/28/na-de-v ... 894585291/

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 28 jun 2021 18:19

Ik denk niet dat er zoveel mis was met het parcours, toch niet met de finish. Zo'n finish kom je 100 keer per jaar tegen zonder grote problemen. Het probleem is de druk die de renners wordt opgelegd.

Tijd op 8 kilometer van de streep is in theorie een goed compromis. Maar wat dan met een late uitval die leidt tot tijdverschil, zoals gisteren (al was het daar bergop maar dat kan ook in vlakke etappe) die zou kunnen leiden tot een gele trui (of de witte, elke kruimel telt in de Tour)
Afbeelding

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 28 jun 2021 19:31

TL@ schreef: 28 jun 2021 18:19 Ik denk niet dat er zoveel mis was met het parcours, toch niet met de finish. Zo'n finish kom je 100 keer per jaar tegen zonder grote problemen. Het probleem is de druk die de renners wordt opgelegd.

Tijd op 8 kilometer van de streep is in theorie een goed compromis. Maar wat dan met een late uitval die leidt tot tijdverschil, zoals gisteren (al was het daar bergop maar dat kan ook in vlakke etappe) die zou kunnen leiden tot een gele trui (of de witte, elke kruimel telt in de Tour)
Maar ook de 3 km regel geldt alléén indien er een valpartij of andere onvoorziene toestand is waardoor je achterstand oploopt. Niet als je gewoon er af wordt gereden.

Overigens, de weg bij de eindsprint is ook nog wat bochtig, Merlier neemt de kortste weg, knijpt naar de boarding, waardoor Ewan er aan die kant niet meer langs kan, er omheen wilt, en daarom valt. Is wat Merlier doet 'niet van je lijn afwijken'?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 jun 2021 19:45

Ze hadden die lijn voor de knik naar rechts moeten leggen...

En is het niet Sagan die de laatste 1.5 a 2km zich naar voren wurmt met zijn schouders en ellebogen... En ja, ewan zit wel aan de binnenkant naast Sagan, met risico dat je daar opgesloten zit. Maar vlak voor het knikje is er nog contact tussen hem en Sagan. Beetje leunen, nipt met je voorwiel achter 't achterwiel van melier blijven hangen, en daar ging ie.

En of melier van zijn lijn afwijkt als je voorop fietst en je eigen lijn door de bocht mag kiezen? En 't was ook niet alsof ewan er al half naast zat ofzo.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 28 jun 2021 20:35

Ewan heeft ook nog de pech dat precies op het moment dat hij achterlangs wil steken Merlier gaat staan, waardoor zijn achterwiel nog wat extra naar achteren gaat.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 jun 2021 20:52

Met de finish is niks mis vind ik. Gewoon domme fout van Ewan en Sagan en zeker merlier valt niks te verwijten.
De laatste kms konden misschien beter vermeden worden, ik denk dat er mits een kleine omweg betere wegen zijn om Pontivy te bereiken.
De valpartijen die er zijn zijn tot nu nu bijna allemaal aan onoplettendheid van de renners zelf te wijten. Waarom renners op bvb 100 kms van de aankomst met 10 renners naast elkaar gaan rijden en daardoor soms noodgedwongen in de graskant moeten gaan rijden is mij ook een vraagteken. Van een kennismaking van kortbij met het publiek door het randje te moeten gaan opzoeken omwille van die vele renners naast elkaar nog gezwegen. Ook dat steeds naar voren rijden op tientallen kms en daarom het randje van de weg gaan opzoeken terwijl er duidelijk niks staat te gebeuren is absurd.
Wat de valpartij met omi en opi betreft daar had de lotto jumbo vismarenner nog zeker een meter kunnen uitwijken om plaats te maken voor Tony Martin (als hij al tijdig gereageerd had dan).
Enkele jaren geleden waren er in een voorjaarskoers op vlaamse bodem ook massaal valpartijen en er kwam veel kritiek op de smalle wegen en versmallingen. Toen ik alle valpartijen eens nader had bekeken bleken ze allemaal gebeurd op een brede weg van het parcours.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie