Prijsstijgingen nemen grote vlucht
Grappig is wel dat een startersfiets met full 105 al 10 jaar hetzelfde kost: €1000.
-
- Forum-lid
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00
Wat ook grappig is dat een fiets met 105 wordt afgedaan als een startersfiets
Mijn Strava
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
En zegt men dan "kaa" of de Engelstalige variant "Keej"
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Helemaal mee eens.amclassic-fan schreef: ↑08 mar 2020 08:02 Lol de boel goed praten met een hoge restwaarde.
Mijn plezier op de fiets veranderd niet met een fiets van zeg 11k euro. Fiets van 3k die goed onderhouden is en al de nodige jaren mee gaat voldoet gewoon.
prj
Ik denk dat bij ons thuis het begrip "k" geïntroduceerd werd toen een jaar of 15 geleden de jeugd ging studeren. Misschien een leeftijds dingetje?
[/quote]
Zo ongeveer rond Y2K is het geïntroduceerd.

Hoe wil je het anders noemen? Een prof rijdt met Dura Ace en een gevorderde wielrenner met UltegraWisselwerking schreef: ↑09 mar 2020 15:59 Wat ook grappig is dat een fiets met 105 wordt afgedaan als een startersfiets

Zijn genoeg mensen om mij heen voor wie 11K makkelijker uit te geven is dan voor een ander 2,5K, Wie is dan gekker degene die voor 2,5K van zijn laatste spaarcentjes een nieuwe fiets koopt of iemand die het makkelijk kan missen eentje van 11K.
ken ze ook die denken fietsen leuk te vinden, nieuwe fiets kleding etc etc, en binnen 1000 km staat de bedoel stof te happen.
Mensen moeten doen waar ze zich lekker bij voelen. de ene kan er van genieten om op een oud barrel iemand op een fiets van 11K zoek te fietsen, sprak laatst iemand die had de hele winter zijn nieuwe fiets in de woonkamer op tafel staan en genoot van zijn aankoop! Die weet ook dat het geen trap harder gaat dan zijn vorige fiets maar geniet er volop van....
ken ze ook die denken fietsen leuk te vinden, nieuwe fiets kleding etc etc, en binnen 1000 km staat de bedoel stof te happen.
Mensen moeten doen waar ze zich lekker bij voelen. de ene kan er van genieten om op een oud barrel iemand op een fiets van 11K zoek te fietsen, sprak laatst iemand die had de hele winter zijn nieuwe fiets in de woonkamer op tafel staan en genoot van zijn aankoop! Die weet ook dat het geen trap harder gaat dan zijn vorige fiets maar geniet er volop van....
Moah, tegenwoordig word er toch sneller gezegd "105 is voldoende, je merkt het verschil toch niet"havana schreef: ↑09 mar 2020 19:02Hoe wil je het anders noemen? Een prof rijdt met Dura Ace en een gevorderde wielrenner met UltegraWisselwerking schreef: ↑09 mar 2020 15:59 Wat ook grappig is dat een fiets met 105 wordt afgedaan als een startersfiets![]()
De gevorderde wielrenner rijdt eerder elektronisch tegenwoordig
Wat ook gewoon klopt.Tarkin schreef: ↑09 mar 2020 19:28Moah, tegenwoordig word er toch sneller gezegd "105 is voldoende, je merkt het verschil toch niet"havana schreef: ↑09 mar 2020 19:02Hoe wil je het anders noemen? Een prof rijdt met Dura Ace en een gevorderde wielrenner met UltegraWisselwerking schreef: ↑09 mar 2020 15:59 Wat ook grappig is dat een fiets met 105 wordt afgedaan als een startersfiets![]()

-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
105 biedt eigenlijk alles wat iedereen nodig heeft. Ziet er ook gewoon goed uit en is duurzaam.
Heb zelf net een Etap groep aangeschaft, maar dat is vooral vanuit onderhoudsoogpunt (geen afstellen en jaarlijks kabels vervangen meer) en optisch (minder kabels). Ben daarnaast fan van SRAM shifters die ik ook op mijn winterfiets heb (Rival) en net iets fijner vind dan die van Shimano.
Al met al geen echte prestatiegerichte argumenten, al moet ik wel toegeven dat hij altijd doet wat je wil waar je met mechanisch nog wel eens misschakelt of een tandje teveel.
Is dat 5x de prijs van een 105 groep waard? Objectief gezien zeker niet. Zou het ook niet erg vinden om terug te gaan, maar dan wel bij een frame zonder gekke interne kabelloop.
Heb zelf net een Etap groep aangeschaft, maar dat is vooral vanuit onderhoudsoogpunt (geen afstellen en jaarlijks kabels vervangen meer) en optisch (minder kabels). Ben daarnaast fan van SRAM shifters die ik ook op mijn winterfiets heb (Rival) en net iets fijner vind dan die van Shimano.
Al met al geen echte prestatiegerichte argumenten, al moet ik wel toegeven dat hij altijd doet wat je wil waar je met mechanisch nog wel eens misschakelt of een tandje teveel.
Is dat 5x de prijs van een 105 groep waard? Objectief gezien zeker niet. Zou het ook niet erg vinden om terug te gaan, maar dan wel bij een frame zonder gekke interne kabelloop.