Wie kreeg op 9 juni jouw stem?
Ik ben toch ook wel erg teleurgesteld in de afgelopen verkiezingsperiode. Duurzaamheid, natuur, milieu, klimaat, fiets- en OV mobiliteit, ruimtelijke ordening, economische crisis op de lange termijn oplossen, bio-industrie, internationale verhoudingen, Europa... Niemand heeft het er over gehad. En ik kan nog wel effe doorgaan. Heel interessant om het te hebben over hypotheken en belastingtarieven, maar voor mij zijn andere zaken (ook) belangrijk. Ook mijn partij, Groenlinks, is er niet in geslaagd deze topics in de debatten te krijgen. Dat heeft er vooral mee te maken dat de grote 4 partijen hier nauwelijks visie op hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="henpaden"] en MATERIEEL BEZIT maar waar je werkelijk gelukkig van word in je leven krijgt nauwelijks aandacht.
En dat vind ik ronduit naïef.
Je moet niet alleen maar voor de partij kiezen die het beste is voor je persoonlijke omstandigheden. Dat is nogal egoïstisch. Maar kies dan voor een partij die met IEDEREEN rekening houd!
Mooie spullen en geld hebben maakt je geen blijder mens. Maar een samenleving waarbij mensen rekening met elkaar houden geeft voor je als individu veel meer voldoening.
[/quote]
Als ik heel bot gesteld alleen voor anderen zou werken kan ik beter ook een simpel baantje zoeken met weinig verantwoordelijkheden. Laat ik lekker een ander werken voor mijn centen.....
Hard werken, verantwoordelijkheden dragen; dat mag toch wel beloond worden? Ik blijf maar vragen: waarom moet daar nog meer afgesnoeid worden?
En dat vind ik ronduit naïef.
Je moet niet alleen maar voor de partij kiezen die het beste is voor je persoonlijke omstandigheden. Dat is nogal egoïstisch. Maar kies dan voor een partij die met IEDEREEN rekening houd!
Mooie spullen en geld hebben maakt je geen blijder mens. Maar een samenleving waarbij mensen rekening met elkaar houden geeft voor je als individu veel meer voldoening.
[/quote]
Als ik heel bot gesteld alleen voor anderen zou werken kan ik beter ook een simpel baantje zoeken met weinig verantwoordelijkheden. Laat ik lekker een ander werken voor mijn centen.....
Hard werken, verantwoordelijkheden dragen; dat mag toch wel beloond worden? Ik blijf maar vragen: waarom moet daar nog meer afgesnoeid worden?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
[quote="Daniel1975"]Als ik heel bot gesteld alleen voor anderen zou werken kan ik beter ook een simpel baantje zoeken met weinig verantwoordelijkheden. Laat ik lekker een ander werken voor mijn centen.....
Hard werken, verantwoordelijkheden dragen; dat mag toch wel beloond worden? Ik blijf maar vragen: waarom moet daar nog meer afgesnoeid worden?[/quote]
Omdat we tientallen miljarden moeten gaan bezuinigen?
Hard werken, verantwoordelijkheden dragen; dat mag toch wel beloond worden? Ik blijf maar vragen: waarom moet daar nog meer afgesnoeid worden?[/quote]
Omdat we tientallen miljarden moeten gaan bezuinigen?
Verplegend personeel in de gezondheidszorg werkt ook heel hard en dragen ook veel verantwoordelijkheid. Maar in verhouding verdienen die veel en veel minder dan mensen met een hoge manager functie. Daarom is het niet meer dan een gezond fatsoen als mensen met topbanen wat meer gaan inleveren. Verschil mag er best zijn, maar té veel verschil is voor iedereen niet goed.
En ik vind de opmerking dat topmanagers dan weg trekken grote onzin.
Die trekken heus niet weg, zo ja dan betreft het lieden die alleen maar voor de poen gaan terwijl de motivatie juist gebaseerd moet zijn op gemotiveerdheid en uitdaging om het ergens goed te doen.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="perik"][quote="Daniel1975"]Als ik heel bot gesteld alleen voor anderen zou werken kan ik beter ook een simpel baantje zoeken met weinig verantwoordelijkheden. Laat ik lekker een ander werken voor mijn centen.....
Omdat we tientallen miljarden moeten gaan bezuinigen?[/quote]
Yep, en dat gaan we met z'n allen dragen.
Je hebt nog steeds de ondernemers en hoger opgeleidde mensen nodig om de economie draaiende te houden. En die economie kan dan op zijn beurt weer voldoende financieen genereren om het hoge welvaartsniveau in stand te houden.
Omdat we tientallen miljarden moeten gaan bezuinigen?[/quote]
Yep, en dat gaan we met z'n allen dragen.
Je hebt nog steeds de ondernemers en hoger opgeleidde mensen nodig om de economie draaiende te houden. En die economie kan dan op zijn beurt weer voldoende financieen genereren om het hoge welvaartsniveau in stand te houden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- oldandslow
- Forum-lid
SP, daar stem ik al jaren op. Toen iemand mij (in de tijd van Pim Fortuyn, toen plotseling veel mensen politiek gingen volgen) mij om een stemadvies vroeg heb ik gezegd dat iedereen moet stemmen wat hij of zij het beste vindt. Hij snapte niet dat ik dan SP stemde, want daar verdien ik te veel voor. Mijn redenering is echter; zolang je zelf geld kunt verdienen heb je geen politieke partij nodig. Als je dat door om omstandigheden niet meer kunt (je wordt van je fiets afgereden, de verzekeringspenningen zijn verkeerd geïnvesteerd, je bent invalide en kunt nergens op terugvallen) heb je solidariteit nodig van je medeburgers, de staat. Dat is belangrijker dan dat ze hun best toen om de onzinnige hypotheekrente aftrek in stand te houden (voor de tophypotheken). Want dat is een middel om de waarde van onroerend goed kunstmatig hoog te houden, zodat banken, projectontwikkelaars en niet te vergeten, de staat, meer aan je kunnen verdienen. Ministers en kamerleden die voldoende voor grote ondernemingen hebben gedaan worden beloond met een commissariaat, naast een baantje in de luwte als burgemeester o.id.
En solidariteit, vind je bij de SP, gezien het feit dat ze als kamerlid een deel van hun bovenmodale salaris in de partijkas moeten storten.
Waarom er zoveel fietsers op dit forum VVD stemmen? Ik denk dat dat dezelfde zijn die doorrijden als een van hun fietsmaten een lekke band heeft, SP'rs stoppen en helpen elkaar.
En solidariteit, vind je bij de SP, gezien het feit dat ze als kamerlid een deel van hun bovenmodale salaris in de partijkas moeten storten.
Waarom er zoveel fietsers op dit forum VVD stemmen? Ik denk dat dat dezelfde zijn die doorrijden als een van hun fietsmaten een lekke band heeft, SP'rs stoppen en helpen elkaar.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
[quote="old&slow"]SP, daar stem ik al jaren op. Toen iemand mij (in de tijd van Pim Fortuyn, toen plotseling veel mensen politiek gingen volgen) mij om een stemadvies vroeg heb ik gezegd dat iedereen moet stemmen wat hij of zij het beste vindt. Hij snapte niet dat ik dan SP stemde, want daar verdien ik te veel voor. Mijn redenering is echter; zolang je zelf geld kunt verdienen heb je geen politieke partij nodig. Als je dat door om omstandigheden niet meer kunt (je wordt van je fiets afgereden, de verzekeringspenningen zijn verkeerd geïnvesteerd, je bent invalide en kunt nergens op terugvallen) heb je solidariteit nodig van je medeburgers, de staat. Dat is belangrijker dan dat ze hun best toen om de onzinnige hypotheekrente aftrek in stand te houden (voor de tophypotheken). Want dat is een middel om de waarde van onroerend goed kunstmatig hoog te houden, zodat banken, projectontwikkelaars en niet te vergeten, de staat, meer aan je kunnen verdienen. Ministers en kamerleden die voldoende voor grote ondernemingen hebben gedaan worden beloond met een commissariaat, naast een baantje in de luwte als burgemeester o.id.
Waarom er zoveel fietsers op dit forum VVD stemmen? Ik denk dat dat dezelfde zijn die doorrijden als een van hun fietsmaten een lekke band heeft, SP'rs stoppen en helpen elkaar.[/quote]
Bevrijdend om dit te lezen.
Als je eerlijk, rechtvaardig en wijs bent dan kan je niet anders concluderen dat het zo is en niet anders...!!!
Waarom er zoveel fietsers op dit forum VVD stemmen? Ik denk dat dat dezelfde zijn die doorrijden als een van hun fietsmaten een lekke band heeft, SP'rs stoppen en helpen elkaar.[/quote]
Bevrijdend om dit te lezen.
Als je eerlijk, rechtvaardig en wijs bent dan kan je niet anders concluderen dat het zo is en niet anders...!!!
Voordeel van de solidariteit van de SP is dat je altijd op staatssteun kunt rekenen als het even tegenzit in het leven. En da's mooi.
Maar het grote nadeel schuilt in het feit dat er grote groepen mensen zijn die zich zelf nogal snel zielig vinden en voor steun aankloppen. En dat krijgen ze dan ook als het aan de SP zou liggen.
Daarom stem ik D66. Die stellen het individu centraal en hameren op je eigen verantwoordelijkheid. Alleen de echte kansarmen worden hier gesteund.
Maar het grote nadeel schuilt in het feit dat er grote groepen mensen zijn die zich zelf nogal snel zielig vinden en voor steun aankloppen. En dat krijgen ze dan ook als het aan de SP zou liggen.
Daarom stem ik D66. Die stellen het individu centraal en hameren op je eigen verantwoordelijkheid. Alleen de echte kansarmen worden hier gesteund.
Live fast; die young. mijn blog
[quote="Daniel1975"]Je hebt nog steeds de ondernemers en hoger opgeleidde mensen nodig om de economie draaiende te houden. En die economie kan dan op zijn beurt weer voldoende financieen genereren om het hoge welvaartsniveau in stand te houden. [/quote]
Oef, wat een slechte tekst dit! De economie kan wel zonder laagopgeleide (1x d) mensen? Als die (hoogopgeleide) ondernemers niet voor winstbejag op korte termijn gingen, had de crisis wellicht minder groot geweest...
(ben zelf hoogopgeleid overigens)
Oef, wat een slechte tekst dit! De economie kan wel zonder laagopgeleide (1x d) mensen? Als die (hoogopgeleide) ondernemers niet voor winstbejag op korte termijn gingen, had de crisis wellicht minder groot geweest...
(ben zelf hoogopgeleid overigens)
[quote="rob74"]Voordeel van de solidariteit van de SP is dat je altijd op staatssteun kunt rekenen als het even tegenzit in het leven. En da's mooi.
Daarom stem ik D66. Die stellen het individu centraal en hameren op je eigen verantwoordelijkheid. Alleen de echte kansarmen worden hier gesteund. [/quote]
Beste Rob, goeie reaktie van jou moet ik bekennen.
Maar het zijn echt geen grote groepen mensen hoor die zich nogal snel zielig vinden, dat valt best mee. En de SP spekt ook heus al de gelukzoekers uit het buitenland niet mocht iemand dat denken.
Daarom stem ik D66. Die stellen het individu centraal en hameren op je eigen verantwoordelijkheid. Alleen de echte kansarmen worden hier gesteund. [/quote]
Beste Rob, goeie reaktie van jou moet ik bekennen.
Maar het zijn echt geen grote groepen mensen hoor die zich nogal snel zielig vinden, dat valt best mee. En de SP spekt ook heus al de gelukzoekers uit het buitenland niet mocht iemand dat denken.
- christoffel
- Forum-lid
[quote="jaapieo"]Jij kan dus nog veel leren...
En hoezo geeft dat aan dat er een bekrompen links klimaat heerst in Nederland?
Het is nog altijd een extreem rechtse partij hoor!
En bovendien een verekte slechte die het niet helemaal snapt, hij is leuk als het gaat om de kamer op de kast jagen... That's it![/quote]
En dat bewijst nou precies mijn punt. Jouw reactie is precies zo'n uiting van een eng links klimaat.
Ten eerste hoef ik van jou niet te horen dat ik nog veel moet leren. Kijk eerst maar eens in de spiegel. Enige vorm van nuancerende beleefdheid kan je nog wel bijgebracht worden!
Ten tweede is je uitspraak dat het een extreem rechtse partij is volslagen ongegrond. De partij is rechts georienteerd, dat wel. Maar juist jouw opmerking dat het een slechte rechts extremistische partij is geeft aan dat je in Nederland klaarblijkelijk niet mag zeggen dat je rechts stemt. Je krijgt dan direct een linkse vingertjes-opsteker als jij op je nek.
Tenslotte snapt de partij het in mijn optiek juist beter dan vele andere. Samen met het partijprogramma voor mij een hele goede reden om op de PVV te stemmen.
En hoezo geeft dat aan dat er een bekrompen links klimaat heerst in Nederland?
Het is nog altijd een extreem rechtse partij hoor!
En bovendien een verekte slechte die het niet helemaal snapt, hij is leuk als het gaat om de kamer op de kast jagen... That's it![/quote]
En dat bewijst nou precies mijn punt. Jouw reactie is precies zo'n uiting van een eng links klimaat.
Ten eerste hoef ik van jou niet te horen dat ik nog veel moet leren. Kijk eerst maar eens in de spiegel. Enige vorm van nuancerende beleefdheid kan je nog wel bijgebracht worden!
Ten tweede is je uitspraak dat het een extreem rechtse partij is volslagen ongegrond. De partij is rechts georienteerd, dat wel. Maar juist jouw opmerking dat het een slechte rechts extremistische partij is geeft aan dat je in Nederland klaarblijkelijk niet mag zeggen dat je rechts stemt. Je krijgt dan direct een linkse vingertjes-opsteker als jij op je nek.
Tenslotte snapt de partij het in mijn optiek juist beter dan vele andere. Samen met het partijprogramma voor mij een hele goede reden om op de PVV te stemmen.
Gang is alles...
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Geen enkele.
Ben jaren geleden gestopt met stemmen op legale dieven.
Marc
Ben jaren geleden gestopt met stemmen op legale dieven.
Marc
people are strange when you\'re a stranger