Vandaag (weer) niet gefietst in 2017
-
i-mac
Net terug thuis na 3 intense dagen in het Algemeen Ziekenhuis St-Jan Brugge. Zaterdag getroffen door een "flutter". https://www.hartstichting.nl/hartziekte ... zemflutter
Ik moest een ablatie ondergaan : https://www.hartstichting.nl/behandelingen/ablatie
Alles is zeer goed verlopen. Ik kan alleen maar vol lof spreken over alle collega's, personeel en de dokters die me verzorgden/vertroetelden/soigneerden (Spoed, VE80 en het Cathlab). Nu een week rusten, en dan terug werken en fietsen. Dat laatste zal wel een beetje kalmer gebeuren dan de voorbije weken/maanden. Maar, volgens de arts ligt mijn probleem zeker niet aan het vele fietsen. Die ablatie was best een ingrijpende en belastende ervaring. Vooral als je alles 'live' (lees, lokaal verdoofd) kan/mag mee volgen. Als je voelt hoe ze in je hart werken, dan gaan er veel gedachten door je hoofd.
Ik moest een ablatie ondergaan : https://www.hartstichting.nl/behandelingen/ablatie
Alles is zeer goed verlopen. Ik kan alleen maar vol lof spreken over alle collega's, personeel en de dokters die me verzorgden/vertroetelden/soigneerden (Spoed, VE80 en het Cathlab). Nu een week rusten, en dan terug werken en fietsen. Dat laatste zal wel een beetje kalmer gebeuren dan de voorbije weken/maanden. Maar, volgens de arts ligt mijn probleem zeker niet aan het vele fietsen. Die ablatie was best een ingrijpende en belastende ervaring. Vooral als je alles 'live' (lees, lokaal verdoofd) kan/mag mee volgen. Als je voelt hoe ze in je hart werken, dan gaan er veel gedachten door je hoofd.
-
Heppiebianchi
- Forum-lid
Sterkte en beterschap.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
runcyclerun
- Forum-lid
@i-mac: is dat de eerste keer dat je daar last van had?
@heppie: sterkte jij. Hoop dat je ook weer snel kunt fietsen
@heppie: sterkte jij. Hoop dat je ook weer snel kunt fietsen
-
i-mac
Idd. Ik heb wel al een paar keren hartkloppingen gehad. Maar van flutter had ik nooit eerder last. Mijn cardioloog kon zich dat nog herinneren, maar er is geen verband. Volgens hem had ik gewoon pech. Er zijn ook mensen die een flutter oplopen door te niezen (nog volgens de cardioloog).
Omdat mijn conditie behoorlijk goed is, viel alles al bij al goed mee. Zondag piekte ik wel tot 170 in rust. Mensen die een mindere conditie hebben, kunnen dan een pols tot wel 300 hebben. In dat geval is het noodzakelijk direct op te treden. In mijn geval konden ze met medicatie de hartslag terugbrengen tot rond de 80. Mede daardoor was die ablatie niet super dringend. Al kan men in ons ziekenhuis wel direct het personeel en de artsen van het cathlab oproepen in noodgevallen. In mijn geval was dat dus niet nodig
Nu voel ik wel de vermoeidheid opborrelen. Maar dat is mede te verklaren doordat mijn parameters 's nachts een paar werden opgenomen.
De reden dat ik een week moet wachten met fietsen, is de wonde in de lies. Op deze plaats ging men de slagader in naar mijn hart. Mocht deze wonde open komen, zou dat
lastig zijn om snel weer te dichten. Ook omdat ik bloedverdunners kreeg de voorbije dagen.
Ik zit al bijna twee weken thuis. Mijn enkel een beetje de soep in. Binnen- en buitenband gekneusd, achilles ook, en de wreef ook aangedaan. Met voetballen, denk dat het mijn laatste optreden met de bal ooit was.
Vandaag kan ik voor het eerst een schoen aan. Eerste dagen op krukken gelopen, heel veel pijn gehad helaas. Ik hoop volgende week een rustig rondje te doen. Maar ben een beetje bang dat het nog langer gaat duren voordat ik dat durf. Nu kan het nog helemaal niet.
Het was ook lekker weer om met 35 graden binnen met je been omhoog te zitten afgelopen week, haha,
.
Vandaag kan ik voor het eerst een schoen aan. Eerste dagen op krukken gelopen, heel veel pijn gehad helaas. Ik hoop volgende week een rustig rondje te doen. Maar ben een beetje bang dat het nog langer gaat duren voordat ik dat durf. Nu kan het nog helemaal niet.
Het was ook lekker weer om met 35 graden binnen met je been omhoog te zitten afgelopen week, haha,
-
runcyclerun
- Forum-lid
@i-mac: Vervelend allemaal. Ik hoop dat je er nu helemaal vanaf bent en dat het niet weer terugkeert. Weet je dat het week van de ritmestoornissen is deze week? Op de FB pagina van hartvolgers kan je live allerlei presentaties meevolgen en ook terugkijken. Maandag was de presentatie van een oud wielrenner 9die nu alleen nog hardloopt).
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Excusez-moi?
Gelukkig vandaag weer kunnen fietsen. Ik merk dat ik ontzettend somber wordt als ik te lang niet kan rijden. Het is een natuurlijk een gezonde manier om geestelijk in balans te blijven, maar het is vervelend om te merken hoe kort de somberheid/stress onder de oppervlakte loert. Herkent iemand dit, en hoe ga je er mee om?
En helaas weer geblesseerd, weer rechterschouder uit de kom (februari dit jaar en mei vorig jaar ook al). Weer op een stomme manier: zat in de auto, klaar om te vertrekken, pakte iets op de achterbank en hij schoot er uit.
Er stond al voor dit najaar een operatie in de planning, morgen naar de chirurg, eens kijken of dat vervroegd kan worden zodat ik maar 1 herstelperiode heb.
Er stond al voor dit najaar een operatie in de planning, morgen naar de chirurg, eens kijken of dat vervroegd kan worden zodat ik maar 1 herstelperiode heb.
-
Heppiebianchi
- Forum-lid
Even niet fietsen.
Morgen vertrek ik voor 5 dagen op de motor naar Zuid Limburg ook leuk,heb er zin in,nu het weer nog
Straks met mijn zoon naar Tiel om naar de https://www.sw-rivierenland.nl/profronde-tiel/ te kijken,ook zin in
Tot later
Morgen vertrek ik voor 5 dagen op de motor naar Zuid Limburg ook leuk,heb er zin in,nu het weer nog
Straks met mijn zoon naar Tiel om naar de https://www.sw-rivierenland.nl/profronde-tiel/ te kijken,ook zin in
Tot later
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020