Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
09 jul 2016 14:40
amclassic-fan schreef:wasbeer2006 schreef:Volgens mij heeft het verkorten van etappes met 25% exact hetzelfde effect.
Ben beneiuwd hoe de nederlanders ervoor staan na het weekend. Er vallen voor mij toch een paar favorieten voor een podium keihard door net mandje
Dat heeft alleen het effect dat een ander type renner in het voordeel is. Als je dat doet dan was iemand als Thomas de Gendt nooit 3e geworden in de tour. Bij de dames zie je wat het effect is van korte koersen, hoeveel toppers heb je daar rond rijden zonder eindschot?
Kleinere ploegen is het enige dat echt voor verandering zorgt, met 6 man controleren valt niet mee. Dit jaar al een aantal koersen op .1 en .HC niveau geweest waar de combinatie van een lastige etappe en kleine ploegen er voor zorgde dat de klassementsleider volledig weg viel.
Thomas De Gendt werd geen 3e in de Tour maar in de Giro.
Kleinere ploegen zal ook ongetwijfeld nog meer dan nu al gebeurt tot gevolg hebben dat de "rijkere" ploegen extra hulp kopen. Vooral renners uit ploegen die aan hun laatste seizoen bezig zijn kan men vaak gemakkelijk "inhuren". Dus zal er ook een systeem van een profliga moeten komen waardoor de werkgelegenheid in het profwielrennen iets minder een korte termijn zaak wordt.
-
copperzzz
- Forum-lid
copperzzz
09 jul 2016 16:29
TLJ is echt de saaiste ploeg om naar te kijken deze tour. Ik snap echt niet dat ze geen 1 keer meezitten. Spek en bonen tour voor Nederland dit jaar.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
09 jul 2016 16:46
copperzzz schreef:TLJ is echt de saaiste ploeg om naar te kijken deze tour. Ik snap echt niet dat ze geen 1 keer meezitten. Spek en bonen tour voor Nederland dit jaar.
TLJ is zo ongeveer het lachertje in de Protour.
Zorgen voornamelijk door te vallen voor enig spektakel. Zojuist Keldermans weer.
Laatst gewijzigd door
Quarantanove op 09 jul 2016 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Sha Kokken
- Forum-lid
Sha Kokken
09 jul 2016 17:12
Froome geeft fietsles. Prachtig

-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
09 jul 2016 17:15
Ik kan niet begrijpen dat Froome zoveel risico neemt voor zo weinig (relatief met wat bergop te halen is) tijdwinst.
Eén klein foutje/hobbel en hij smakt zo hard tegen de grond dat het einde verhaal is.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
09 jul 2016 17:18
Iemand nog iets te klagen over berekenend rijden en kijken op computertjes?

-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
09 jul 2016 17:24
Pijn is dus amusement quarantanove?
Froome wel apart ja als je de tijdswinst vergelijkt met de risico's. Wel mooi dat hij nu iets minder berekend rijd(hoewel dit vast ook wel gepland was). Ik denk dat het vooral mentaal bedoelt is om te laten zien dat hij dit jaar verbeterd is. Jammer dat Kelderman viel, daar heeft hij denk ik op de laatste klim wat last van gehad. Contador is niet sterk genoeg en denk dat het niet alleen komt door zijn vallen.
Maak joe woar
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
09 jul 2016 17:26
robbebopper schreef:Iemand nog iets te klagen over berekenend rijden en kijken op computertjes?

Ja ik, want dit is andere uiterste een gezien risico/baten snap ik hier geen snars van.
Het loopt goed af en Froome wint de rit en geel maar met zoveel risico slechts 12 seconden pakken op Quintana is in mijn optiek erg dom en past totaal niet in the Sky stramien.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
BikeT
- Forum-lid
BikeT
09 jul 2016 17:53
Al met al toch een mooie etappe maar wat een slappe hap van de de favorieten. Ik hoop toch echt dat morgen één van hen toch echt eens die Pampers uit gaat doen wat koersen met de angst om in je broek te schijten gaat em niet worden in mijn optiek.
Ik weet dat de echt zware dagen nog moeten komen maar heb weinig vedussie dat ook maar één kopman uit de favoriete ploegen echt iets durft te proberen (met het risico op falen dus).
Kijken, kijken en dan wel iets dan als de concurentie een slechte dag heeft.....

Het hoort erbij maar siert een latere winnaar niet zo gekoerst te hebben.
Ja ik, want dit is andere uiterste een gezien risico/baten snap ik hier geen snars van.
Het loopt goed af en Froome wint de rit en geel maar met zoveel risico slechts 12 seconden pakken op Quintana is in mijn optiek erg dom en past totaal niet in the Sky stramien
Doet Froome zijn Pampers uit is het weer niet goed?
Misschien heeft hij die seconden aan het einde nog wel hard nodig.
-
Arjan
- Forum-lid
Arjan
09 jul 2016 18:18
Froome heeft natuurlijk nu wel een tik uitgedeeld. Hij kan nu lachend in het wiel van Quintana blijven.
Hopelijk gaat Quintana morgen wat terug doen en niet in de laatste 10 km maar eerder.
-
razenderoeland
- Forum-lid
razenderoeland
09 jul 2016 18:41
Ook vandaag heb ik me enorm verbaasd over de manier waarop Chris Froome fietst. En dan doel ik niet op de enorm risicovolle manier van afdalen, maar de manier waarop Froome met zijn hoofd schudt en slingert. Steeds weer naar beneden kijken en dus niet kunnen zien wat er voor je gebeurt. In mijn optiek wachten op een valpartij dus.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
09 jul 2016 18:58
razenderoeland schreef:Ook vandaag heb ik me enorm verbaasd over de manier waarop Chris Froome fietst. En dan doel ik niet op de enorm risicovolle manier van afdalen, maar de manier waarop Froome met zijn hoofd schudt en slingert. Steeds weer naar beneden kijken en dus niet kunnen zien wat er voor je gebeurt. In mijn optiek wachten op een valpartij dus.
dat was toch dat ademhalingsdingetje?