Nieuwe wielset, Fulcrum 1 of toch handgespaakt?
ja de sticker is zeker niet het mooiste en icm die 32 spaken trek ik ook steeds meer naar Shamal.
Ondanks dat het een prima wielset zal zijn en voor die 441 euro eigenlijk niet kapot kan gaan.
Maar het oog wilt ook wat
Dan kan ik zeker een eigen sticker laten maken maar dan hou je toch de vele spaken
Ondanks dat het een prima wielset zal zijn en voor die 441 euro eigenlijk niet kapot kan gaan.
Maar het oog wilt ook wat
Dan kan ik zeker een eigen sticker laten maken maar dan hou je toch de vele spaken
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Jij hebt in je binnenste al gekozen.peter1981 schreef:...............
Shamal set is natuurlijk een geweldig goeie set en zien er super uit.
Dat G3 spaakpatroon vind ik gewoon geweldig mooi
Goede keuze, succes ermee.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
hahah ja had ik paar jaar geleden al toen ze met dat G3 spaakpatroon begonnen 
Maar altijd goed om opties open te houden en die 441euro klinken toch wel beter dan 719,-
Alleen aan de andere kant is het niet dat ze nu in z`n goedkoop fietsje komen dus heb zoiets van aan de andere kant kunnen die 700+ euro`s ook nog wel er vanaf.
Maar altijd goed om opties open te houden en die 441euro klinken toch wel beter dan 719,-
Alleen aan de andere kant is het niet dat ze nu in z`n goedkoop fietsje komen dus heb zoiets van aan de andere kant kunnen die 700+ euro`s ook nog wel er vanaf.
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
Campa moet de recordnaven eens met een wat moderner aantal spaakgaten uitbrengen.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
materialist
- Forum-lid
Daar ben ik het helemaal mee eens. Nu is het worstelen met welk gat je kunt overslaandaniel1975 schreef:Campa moet de recordnaven eens met een wat moderner aantal spaakgaten uitbrengen.....
Dat doen ze natuurlijk niet want dat gaat ten kosten van de verkoop van Zonda/Eurus/Shamal wielen. Bij die wielen verdienen ze ook nog aan de spaken en velgen.materialist schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens. Nu is het worstelen met welk gat je kunt overslaandaniel1975 schreef:Campa moet de recordnaven eens met een wat moderner aantal spaakgaten uitbrengen.....
Prijs technisch is een Zonda gewoon lastig te verslaan: Record Naven, aero spaken en een gewicht van 1485 gram(bij mijn keuken weegschaal) en dat voor 300 euro.
@Peter 1981
Beide opties zijn prima.
De 32 spaaks van Zoran is wat unieker en degelijker. Daarnaast geen gedoe bij een kapote spaak of versleten velg.
De Shamal set is wat meer aero en lichter(en een pak duurder)
Koop wat je mooi vindt!
Beide opties zijn prima.
De 32 spaaks van Zoran is wat unieker en degelijker. Daarnaast geen gedoe bij een kapote spaak of versleten velg.
De Shamal set is wat meer aero en lichter(en een pak duurder)
Koop wat je mooi vindt!
Waarom zou je gedoe hebben met een kapotte spaak bij een fabriekswiel
Beide is het zelfde gedoe
Of ik nu online een spaak koop of ik moet Zoran mailen voor een spaak , blijft in mijn ogen het zelfde
Alleen de kans natuurlijk dat er ene breekt bij een 32 spaaks handgespaakt wiel is iets kleiner dan bij een fabriekswiel
Echter fiets ik nu een jaar of 5 en heb pas 1x spaakbreuk gehad en het is niet dat ik niks rij
Prijs is niet van belang in m`n keuze dan had ik geen Superking moeten kopen
Beide is het zelfde gedoe
Of ik nu online een spaak koop of ik moet Zoran mailen voor een spaak , blijft in mijn ogen het zelfde
Alleen de kans natuurlijk dat er ene breekt bij een 32 spaaks handgespaakt wiel is iets kleiner dan bij een fabriekswiel
Echter fiets ik nu een jaar of 5 en heb pas 1x spaakbreuk gehad en het is niet dat ik niks rij
Prijs is niet van belang in m`n keuze dan had ik geen Superking moeten kopen
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
gaisdergerman
- Forum-lid
De spaken die zoran gebruikt zijn bijna overal te verkrijgen. Je zet er dus zo een nieuwe in (ook als je in het buitenland bent). Als het niet exact dezelfde spaak is past het waarschijnlijk wel en kan je in ieder geval nog zonder problemen je km-ers maken.
Bij een zonda wiel is het ten eerste moeilijker om het slag eruit te halen, spaken zijn veel lastiger verkrijgbaar en als je spaakbreuk hebt gehad is de kans groot dat het wederom gebeurt.
Bij een zonda wiel is het ten eerste moeilijker om het slag eruit te halen, spaken zijn veel lastiger verkrijgbaar en als je spaakbreuk hebt gehad is de kans groot dat het wederom gebeurt.
Als ik naar het buitenland toe ga dan heb ik sowieso wel een reserve set wielen bij me dus daar maak ik me geen zorgen over.
En het is dan wel een feit als je eenmaal een breuk gehad hebt dat het vaker gaat gebeuren maar de Shamal set staat nu niet bekend erom dat er zo vaak spaken breken.
Campa en fulcrum wielen zijn sowieso al heel stevig , als ze geen 32 spaken hadden was ik allang eruit geweest en had ik ook allang de set met record naven bestelt.
Want vind het ook wel wat hebben met die haven erin maar moet eens met een stickerbedrijf gaan praten.
Bekende van me heeft er ene dus wellicht kan die iets heel moois maken en ga ik toch overstag om ze te kopen.
Het extra gewicht maakt me nog niet zo heel veel uit
Ben zelf over het algemeen ook wel een kilo of 3 te zwaar
En het is dan wel een feit als je eenmaal een breuk gehad hebt dat het vaker gaat gebeuren maar de Shamal set staat nu niet bekend erom dat er zo vaak spaken breken.
Campa en fulcrum wielen zijn sowieso al heel stevig , als ze geen 32 spaken hadden was ik allang eruit geweest en had ik ook allang de set met record naven bestelt.
Want vind het ook wel wat hebben met die haven erin maar moet eens met een stickerbedrijf gaan praten.
Bekende van me heeft er ene dus wellicht kan die iets heel moois maken en ga ik toch overstag om ze te kopen.
Het extra gewicht maakt me nog niet zo heel veel uit
Ben zelf over het algemeen ook wel een kilo of 3 te zwaar
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike