Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Roubaix 2012 (Elite)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 apr 2012 09:49

eelcoz schreef:alles voor de sappige quote of kop.
+1
eelcoz schreef:Ik ken De Vlaeminck eigenlijk alleen maar van dit soort reacties, wat natuurlijk niet alleen zijn schuld is. Overigens kwam hij voorbij in de docu van Wilfried de Jong en daar kwam hij erg sympathiek over. Hij heeft natuurlijk niet helemaal ongelijk, maar het komt een beetje verzuurd over.
Was Roger in New Orleans geboren speelde hij vast de blues! Hij was toch altijd OF de speelvogel OF de wat droeve peinzer.
Dat droeve werd na iedere heftige gebeurtenis erger: Dood Jempi (en de rest van de drama bij z’n Flandria vrienden), dood Geert, verslaving Eric, scheiding,

Toen een paar jaar terug z’n tamme kraai dood ging wilde hij daar wel een overwinning in PR voor inruilen.
Wie het interview gezien heeft pinkt een traantje mee. Maar in een krant stond: “De Vlaeminck hecht geen waarde aan overwinning Parijs-Roubaix”

Zo gaan die dingen dus!

Roger haalde liever kattenkwaad uit maar iedere negatieve gebeurtenis haalde weer wat van die glans weg.
Toch denk ik dat De Vlaeminck zichzelf een groot plezier zou doen weer iets meer de speelvogel te zijn van weleer.
Niemand anders dan hij weet hoe betrekkelijk het leven is en hoe snel het over kan zijn. Hoe mooi het is dat het hart op z’n tong ligt. Hij moet zich er niet voor laten misbruiken.

Gewoon genieten van z’n beesten, Katty en Eddy en 1-2 keer per jaar een echt kwaliteitsinterview geven.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 10 apr 2012 10:10

Wat een ouwe zeiksnor!
Het verstand zat Roger vroeger vooral in zijn benen, hoewel hij het toen tegen Merckx em Maertens opnam (die je wellicht niet kunt vergelijken met Ballan en Pozzato) dergelijke uitspraken doe je gewoon niet en heb respect voor Boonens prestatie.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... witterfeed" onclick="window.open(this.href);return false;
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 apr 2012 10:21

Even wat leuks nog.

Roberto Bettini is een van favorieten fotografen:
300 plaatjes van zondag:
http://www.bettiniphoto.net/index.php?& ... categ=4500" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 10 apr 2012 11:01

Goh, zo gaat dat nu eenmaal: een klein kwootje wordt meteen opgeblazen tot een heel 'artikel'. Want wat zei De Vlaeminck nu precies? Dat de concurrentie te zwak bleek om Boonen het vuur aan de schenen te leggen? Dat klopt ook natuurlijk; geef aan identiek dezelfde uitspraak een andere draai, en je krijgt als kop: "Oppermachtige Boonen veel te sterk voor concurrentie, aldus De Vlaeminck". Zo zie je maar...
Overigens was hij in de Belgische pers wèl degelijk lovend over Boonen zelf, en betreft zijn kritiek enkel de concurrentie die hem zomaar liet wegrijden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 10 apr 2012 11:03

En daarin heeft De Vlaeminck natuurlijk gewoon 100% gelijk.

Doet niets af aan de geweldige prestatie van Boonen. Begin er maar aan op dat moment in de koers. Maar de concurrentie laat zich natuurlijk wel erg makkelijk op zij zetten. Wat dat betreft is het erg jammer dat we geen duel Boonen vs. Cancellara te zien hebben gekregen. Dat had wat kunnen zijn met beide mannen in topvorm.

Roberto Bettini heeft weer mooi werk geleverd! Volgende keer wil ik ook wel zo'n motor tot m'n beschikking hebben. :-)

spook
Forum-lid

spook 10 apr 2012 18:23

bottecchia schreef:

... Maar de concurrentie laat zich natuurlijk wel erg makkelijk op zij zetten. Wat dat betreft is het erg jammer dat we geen duel Boonen vs. Cancellara te zien hebben gekregen. Dat had wat kunnen zijn met beide mannen in topvorm.
Goh, eigenlijk wel jammer dat we geen duel tussen Boonen, Cancellara, De Vlaemick, Museeuw en Dwaze Dries hebben gezien...

De koers is toch de koers zoals 'ie is? Anders kunnen we beter wedstrijden tussen geselecteerde personen gaan organiseren. Dat wat Boonen heeft laten zien, was prachtig. En natuurlijk had het er achteraf heel anders uitgezien als er meer, betere of andere concurentie was. Maar zoald de grote filosoof Maassen al eens heeft sprak: "Achteraf is het mooi wonen..."
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 10 apr 2012 19:38

bottecchia schreef:
Roberto Bettini heeft weer mooi werk geleverd! Volgende keer wil ik ook wel zo'n motor tot m'n beschikking hebben. :-)
Heb jij een camera en een helm? Ik heb een (Italiaanse) motorfiets en genoeg vrije dagen..

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 10 apr 2012 20:21

bianchisl3 schreef:
bottecchia schreef:
Heb jij een camera en een helm? Ik heb een (Italiaanse) motorfiets en genoeg vrije dagen..
Dan zal je toch op zoek moeten gaan naar een Italiaanse off road motor,want normale weg motoren zijn niet meer toegestaan in de koers bij Parijs Roubaix.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 10 apr 2012 20:37

Dat wordt een mooi project dan! Een Stevio staat toch al op de shortlist :D Kan ik de accreditatie via jou aanvragen? ;)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 10 apr 2012 21:07

:mrgreen:

Klinkt goed. Is weer eens wat anders als een stukje fietsen!

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 10 apr 2012 21:39

bianchisl3 schreef:Dat wordt een mooi project dan! Een Stevio staat toch al op de shortlist :D Kan ik de accreditatie via jou aanvragen? ;)
Dat gaat gelukkig niet zo gemakkelijk.Het is al druk genoeg met motoren en auto's.Het is trouwens ook een vak apart om als motorrijder of fotograaf in een wielerkoers je werk te doen.Ik denk dat
Parijs Roubaix op de motor ook een zware koers is.Het is ook vanwege de diverse "motor ongevallen" dat ze nu verplicht op off road motoren rijden.

Afbeelding

foto Cor Vos
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 apr 2012 22:20

bottecchia schreef: Nog wat foto's van zondag.
Afbeelding
Waar heb ik die poster meer gezien???

Plaats reactie