Wielerseizoen 2012
- de zwarten
- Forum-lid HC
Wie wint zaterdag en waarom?
Tot voor kort dacht ik dat Cavendish haast niet kon verliezen, hij is nu eenmaal een klasse apart in de sprint.
Maar als ik de beelden van 2011 terug bekijk, dan kunnen ze het wel selectief maken als ze willen, en komen Cavendish (en waarschijnlijk ook Boonen en Freire) niet met de eerste groep over de Poggio.
Ze moeten het dan natuurlijk wel willen: ik acht vooral Nibali (en andere, zoals Gasparotto, Visconti, Van Avermaet, Hoogerland) wel in staat om te willen blijven gaan op de Poggio, Nibali met de gedachte dat Sagan het wel kan afmaken als een (uitgedunde) groep gaat sprinten...
Tot voor kort dacht ik dat Cavendish haast niet kon verliezen, hij is nu eenmaal een klasse apart in de sprint.
Maar als ik de beelden van 2011 terug bekijk, dan kunnen ze het wel selectief maken als ze willen, en komen Cavendish (en waarschijnlijk ook Boonen en Freire) niet met de eerste groep over de Poggio.
Ze moeten het dan natuurlijk wel willen: ik acht vooral Nibali (en andere, zoals Gasparotto, Visconti, Van Avermaet, Hoogerland) wel in staat om te willen blijven gaan op de Poggio, Nibali met de gedachte dat Sagan het wel kan afmaken als een (uitgedunde) groep gaat sprinten...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®-
eelcoz
Ik zou zo'n scenario enorm toejuichen. Jammer genoeg is Milaan-San Remo een veredelde sprintersklassieker geworden de laatste jaren. Vergelijk de winnaars van de laatste tien jaar maar eens met winnaars uit de jaren '70, '80 en begin jaren '90. Met alle respect voor mannen als Freire, Cipollini en Cavendish, maar Merckx, Fignon of Bugno is toch een ander paar mouwen (om met Jose De Cauwer te spreken).de zwarten schreef:Wie wint zaterdag en waarom?
Hoogerland zal zeker los gaan in de finale. Of hij dit op een tactisch slim moment gaat doen, is een tweede...
Het dalen zal ook weer belangrijk zijn voor de punchers die het proberen. Cancellara oogde wel erg afgetraind. Ben benieuwd wat hij kan. Ik geef Sagan erg veel kans om te winnen. (Die houdt Nibali bergop wel bij op zo'n korte klim.)
Nummer 1 2 en 3 kunnen wel eens een werelkampioen of ex-werldkampioen zijn.
Cavendish, Freire en Boonen zijn allen goed in vorm. Cancellara en Sagan zie ik als gevaarlijke outsiders. Mannen als Greipel en Goss acht ik op de een of andere manier minder kansrijk (bron natte vinger)
Cavendish, Freire en Boonen zijn allen goed in vorm. Cancellara en Sagan zie ik als gevaarlijke outsiders. Mannen als Greipel en Goss acht ik op de een of andere manier minder kansrijk (bron natte vinger)
Bennatti en Sagan maakten op mij als sprinters een erg sterke indruk heuvel/berg op de laatste tijd. Zij lijken me bij uitstek de sprinters die een stevige aanval op de Poggio kunnen pareren.
Cancellara en Nibali zouden daarbij zeer sterke pionnen kunnen zijn. Aan hun de taak om andere sprinters eraf te rijden en met een select groepje zoals vorig jaar naar de streep te koersen.
Cancellara en Nibali zouden daarbij zeer sterke pionnen kunnen zijn. Aan hun de taak om andere sprinters eraf te rijden en met een select groepje zoals vorig jaar naar de streep te koersen.
Alles is relatief 
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Een terugblik
De laatste Nederlandse winnaar: Hennie Kuiper
Ik zat toen, 1985, op het puntje van mijn stoel, weet ik nog.
Mooi, mooi, mooi!
En, jawel, Teun van Vliet werd zelfs tweede!
De laatste Nederlandse winnaar: Hennie Kuiper
Ik zat toen, 1985, op het puntje van mijn stoel, weet ik nog.
Mooi, mooi, mooi!
En, jawel, Teun van Vliet werd zelfs tweede!
-
bottecchia
- Forum-lid
Leuk voor 'm. Sympathiek, enthousiast en ongecompliceerd. Als er meer renners waren zoals Terpstra dan was de koers een stuk leuker om te bekijken. Ik gun het hem van harte. Hopelijk een voorproefje voor wat we de komende weken van 'm mogen verwachten.