Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2011

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 03 sep 2011 15:41

Omdat de Belg pas om 16.00 de Vuelta uitzend, ben ik nu maar naar voor het eerst naar eurosport aan het kijken.
Wat valt dat tegen zeg.
Ik vond Danny Nelissen bij tour du Jour al niet sterk maar die co presentator bij Eurosport is nog erger.

"Mollema rijdt niet meer in de witte trui van het combinatie klassement.
We kregen door van de organisatie dat Mollema 18 punten heeft en Moreno 16 punten.
Dat zal wel anderson moeten zijn maar de organisatie is wel vaker in de war "

Pfff. Geef je al 2 weken commentaar op tv bij de vuelta en heb je nog niet door dat de leider bij het combinatie klassement het minst aantal punten heeft.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 03 sep 2011 15:47

Zie toch net 2 renners uit de afgrond klimmen :shock:
Kroon en Vanmarcke, gelukkig liepen ze wel alle 2 weer, maar blijft een angstig beeld..
Helaas is Kroon toch afgestapt, hopelijk niet al te ernstig?

wbt het commentaar bij eurosport, dat is inderdaad belabberd, het is dat ik eurosport in HD kan kijken wat toch echt een beter beeld heeft dan sporza want anders!
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 03 sep 2011 16:04

Ik vind Eurosport nog wel fijner dan Sporza eerlijk gezegd. Die zijn net zo chauvinistisch als Fransen zeg, niet te zuinig..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 03 sep 2011 16:44

bmwpower schreef:Ik vind Eurosport nog wel fijner dan Sporza eerlijk gezegd. Die zijn net zo chauvinistisch als Fransen zeg, niet te zuinig..
Het verbaast me altijd dat Nederlanders anderen beschuldigen van chauvinisme.
Ik denk dat de meesten niet door hebben dat Nederlanders net zo chauvinistisch zijn.
Ik heb gisteren naar de voetbalwedstrijd Nederland - San Marino en de commentator gedroeg zich als een voetbalsupporter van het Nederlands elftal.
Gert Jacobs was in de Tour du Jour alleen maar positief over Nederlands wielrenners en had geen goed woord over voor buitelandse renners ("ze moetn alle beutelanders druit gooie").
Enige vorm van chauvinisme hoeft overigens helemaal niet erg te zijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2011 17:31

Mollema op plaats 3!!!!
Keurig gereden vandaag, strak in het wiel van Wiggins.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 03 sep 2011 17:31

Mooie etappe, goed gereden toch van Wiggins en Mollema, Nibali kan het vandaag niet waarmaken. Ik kijk al uit naar morgen!
Eenvoud kenmerkt het ware.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 03 sep 2011 17:32

Indrukkwekkende finish van Wout Poels.
Dat belooft wat voor morgen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 sep 2011 17:35

Inderdaad heel netjes. Voor zover mogelijk heeft 'ie geen onnodige energie verbruikt. Al denk ik niet dat er veel meer mogelijk was. Anders had hij op het einde nog wel wat seconden proberen te sprokkelen.

Morgen moet het gebeuren. Het zal wel een hele klus worden want die twee britten zijn ijzersterk. Maar met eventuele bonificaties erbij heb je maar een klein gaatje nodig. Desnoods morgen een paar seconden en woensdag de ultieme machtsgreep? Met Poels ook in goede doen kon het morgen zomaar een mooie Nederlandse wielerdag worden.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 sep 2011 17:36

Ik vraag me alleen af wat Rabo nu gaat doen. Mollema op 36 seconden van Wiggins. Gaat Rabo voor een zekere 3e plek of proberen ze toch de coup te plegen morgen? Wil je winnen dan zal het morgen moeten gebeuren. Hangt natuurlijk af van hoe Mollema zich vandaag en morgen voelt maar tevens of ze zien dat Wiggins eventueel kwetsbaar is morgen. Maar ja, Sky heeft nog een renner op #2..........
Lijkt me dus kijken en afwachten morgen of Wiggins tekenen van zwakte vertoond maar dan heb je ook nog met Froome af te rekenen.

De klappen zijn vandaag in ieder geval wel uitgedeeld.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 sep 2011 17:40

Gewoon er vol voor gaan. Hij heeft nu een kans om een grote ronde te winnen. Wie weet of dat ooit nog een keer gebeurd. Je moet nu pakken wat je nu kunt pakken. Morgen er voor zorgen dat vluchters niet te ver weg raken. Als Mollema goed is valt hij tijdens de klim aan, anders is het een kwestie van aanklampen en proberen om bonificaties te pakken. Desnoods gaat het maar in twee pogingen want woensdag is er ook nog wat mogelijk.

Enige reden om er niet vol voor te gaan is als hij aan het einde van zijn latijn is maar dat is hij niet want dan was hij vandaag wel op afstand gereden. Het gaat wel een hele klus worden want zowel Wiggins als Froome zijn sterk.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 03 sep 2011 17:45

Ja, dat zou ook mijn keuze zijn (er vol voor gaan morgen) maar je kent de berekenende ploegleiders soms. Beter een zekere 3e plaats........... Niet mijn pakkie an maar dan loop je wel het risico van het podium te vallen als je morgen gaat en het mislukt. De dood of de gladiolen. Mollema heeft 1 nadeel, al geloof ik niet zo in helpers als het echt bergop gaat, dat Wiggins nog Froome heeft. Waar is Baredo?
Laatst gewijzigd door Zorro op 03 sep 2011 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

reverb
Forum-lid

reverb 03 sep 2011 17:46

bottecchia schreef:Gewoon er vol voor gaan. Hij heeft nu een kans om een grote ronde te winnen. Wie weet of dat ooit nog een keer gebeurd. Je moet nu pakken wat je nu kunt pakken. Morgen er voor zorgen dat vluchters niet te ver weg raken. Als Mollema goed is valt hij tijdens de klim aan, anders is het een kwestie van aanklampen en proberen om bonificaties te pakken. Desnoods gaat het maar in twee pogingen want woensdag is er ook nog wat mogelijk.

Enige reden om er niet vol voor te gaan is als hij aan het einde van zijn latijn is maar dat is hij niet want dan was hij vandaag wel op afstand gereden. Het gaat wel een hele klus worden want zowel Wiggins als Froome zijn sterk.
Idd vol voor gaan. Logisch toch. Een sporter wil natuurlijk winnen, helemaal als je zo dichtbij staat. Froome valt er nog wel tussenuit. Dus zeg Mollema of Wiggins. Overigens zie ik woensdag niet veel meer gebeuren. Zo zwaar is die etappe niet.

Ik zeg, morgen Kruijswijk als springplank!

Plaats reactie