coulthard
09 mei 2005 14:30
@Trek OLCV, reed je bij de nieuwelingen of bij beloften?
Ik reed de beloften koers, beetje zelfde verhaal als bij jouw, bar en boos weer. Bij ons viel alles na de eerste klim, in de wind na de afdaling, uit elkaar. Ik zat daar al bij de eerste groep.Sterker nog, na 2 rondes ging ik er alleen van tussen. Eerst lieten ze me niet echt gaan. Maar toen ik doortrok raakte ik 20 sec. weg en het gat groeide snel, ik was inmiddels al 8 km alleen.
Komt er een motoragent naast me rijden: ''gaat lekker jongen, doorgaan het gat groeit snel, maar pas op voor de volgende bocht daar liggen kiezelstenen''10 meter nadat ik de bocht uit kwam, ''ja hoor het zal toch niet'', achterband plat als een dubbeltje.
Ik schelden en vloeken. Dus ik stap af voor een nieuw wiel, inmiddels jaagt de hele groep er alweer langs, moest ik 5 min. wachten op een nieuw wiel. Alle neutrale materiaal wagens reden gewoon voorbij. Echt niet te geloven.........Maar ik gaf de moed nog niet op, want ik was super de super.Direct in de achtervolging gegaan, schoot als een raket naarvoren van wagen naar wagen, pikte overal geloste renners op. Ik kon uiteindelijk 1,5 ronden weer aansluiten, maar toen begonnen ze vooraan te rijden, waardoor alles weer brak en ik zat achterin. Kon ik dus weer gaan achtervolgen. Maar ik was nog niet herstelt van het terug komen, dus ik moest ook lossen.Achteraf gezien had ik iets minder snel moeten proberen terug te komen, dan had ik mezelf niet opgeblazen. Maar ja ik had nog nooit in zo een situatie gezeten.
Zo rijd je met 20 sec. voorsprong als een dolle voor de eerste groep uit, met het moraal gierend door je hele lichaam.En zo zakt 2 ronden later de moed je in de schoenen.Hele seizoen nog niet lek gereden en juist op een dag dat ik super ben rijd ik wel lek.......
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel