Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat drinken & eten tijdens racefietsen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2010 03:35

Dat verhaal van aapje klopt ook gewoon. Hij stelt nergens dat ze het volledig van elkaar overnemen. De hoeveelheid energie die uit vet haalt is gewoon uiterst minimaal tijdens inspanningen boven omslagpunt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

christiaan_01
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02

christiaan_01 09 sep 2010 11:53

Ik heb nu voor het eerst sportdrank genomen tijdens het fietsen. Wat me opviel was dat ik tijdens het ritje al na een dik uur moest stoppen om te plassen. In de 2 maanden waarin ik 3 à 5 keer per week fiets is me dat nog geen enkele keer voorgekomen. Kan dat met de sportdrank te maken hebben?

De poeder heb ik bij Koodza gehaald; verdeler van o.a. Decathlon.
Klik voor poeder

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 09 sep 2010 13:10

[quote="Amclassic-fan"]Dat verhaal van aapje klopt ook gewoon. Hij stelt nergens dat ze het volledig van elkaar overnemen. De hoeveelheid energie die uit vet haalt is gewoon uiterst minimaal tijdens inspanningen boven omslagpunt. [/quote]

Boven je omslagpunt, is dat ook D3 training? Ik dacht dat dat weerstandstraining was. Vandaar mijn reactie.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 09 sep 2010 13:27

[quote="Bleek"]Boven je omslagpunt, is dat ook D3 training? Ik dacht dat dat weerstandstraining was. Vandaar mijn reactie.
[/quote]

D3 is op of net onder je omslagpunt, weerstandstraining is erboven. Volgens mij is de vetverbranding bij beide minimaal.

Plaats reactie