even alleen de top´s
Stevens scf sl frameset, superlicht, stijf en goede prijs
fsa slk carbon crankset 2010,
conti gp4000s al jaren geen flats
kuota katch carbon compact stuurtje,
BBB derailleurwieltjes
TA kettingbladen
gore bike wear broeken, nu ook ultima U line goed bevonden
polars710i, still going strong, laten refurbishen bij Polar.
Meld hier je miskopen en je topaankopen.
- arnoudrace
- Forum-lid
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
In Juli heb ik een nieuwe racefiets gekocht en daar hoort natuurlijk een nieuwe computer bij. Ik kan niet helemaal spreken over miskopen omdat ik mijn geld weer terug kon krijgen.
De eerste computer was een Sigma 1909 sts. Prachtig computertje maar had 1 groot nadeel. Ik liet hem per ongeluk uit mijn handen vallen, waardoor vervolgens het chromen randje barste. Scheen van cheap china plastic te zijn gemaakt. Het was zo dun en kwetsbaar dat wanneer je er na keek al brak. Bijkomstig feit was dat met het breken van dit chromen randje de knopen meteen ook los waren.
De tweede computer was een Polar cs 200cad ook een prachtig apparaat, helaas heb ik er nooit een meter mee gefietst, op 100m proefritje na. De cadans censor had een bereik van 30-40 cm. Waarschijnlijk had Polar een kinderfietsje in gedachte toen ze de cs200cad ontwikkelden.
Achteraf bleek dat dit probleem was te wijten aan de batterij in de censor, hierdoor kan het bereik minder worden. Even batterij verwisselen!? Nope batterij kan niet worden verwisseld. Even een nieuwe censor aanschaffen aub.
De derde computer dan in drie weken tijd en nu maar echt de beurs open getrokken. De garmin edge 705. Deze bevalt mij uitstekend. Fantastisch apparaat en alle gegevens tot op de seconde worden opgeslagen. Is me al van pas gekomen bij de aanrijding van een hond. Werd beschuldigd dat ik veel te hard reed met getuige en al. Mijn log liet keurig zien dat ik op dat moment onder de twintig fietste. De hond liep zoals gewoonlijk los en op het fietspad.
Minpunt is wel dat er geen kaarten op staan. Voor een route kaart en een topo kaart betaal je nog eens 200 euro. Dit is te ondervangen door openstreetmaps te gebruiken, uitleg staat op www.velomap.org.
De eerste computer was een Sigma 1909 sts. Prachtig computertje maar had 1 groot nadeel. Ik liet hem per ongeluk uit mijn handen vallen, waardoor vervolgens het chromen randje barste. Scheen van cheap china plastic te zijn gemaakt. Het was zo dun en kwetsbaar dat wanneer je er na keek al brak. Bijkomstig feit was dat met het breken van dit chromen randje de knopen meteen ook los waren.
De tweede computer was een Polar cs 200cad ook een prachtig apparaat, helaas heb ik er nooit een meter mee gefietst, op 100m proefritje na. De cadans censor had een bereik van 30-40 cm. Waarschijnlijk had Polar een kinderfietsje in gedachte toen ze de cs200cad ontwikkelden.
Achteraf bleek dat dit probleem was te wijten aan de batterij in de censor, hierdoor kan het bereik minder worden. Even batterij verwisselen!? Nope batterij kan niet worden verwisseld. Even een nieuwe censor aanschaffen aub.
De derde computer dan in drie weken tijd en nu maar echt de beurs open getrokken. De garmin edge 705. Deze bevalt mij uitstekend. Fantastisch apparaat en alle gegevens tot op de seconde worden opgeslagen. Is me al van pas gekomen bij de aanrijding van een hond. Werd beschuldigd dat ik veel te hard reed met getuige en al. Mijn log liet keurig zien dat ik op dat moment onder de twintig fietste. De hond liep zoals gewoonlijk los en op het fietspad.
Minpunt is wel dat er geen kaarten op staan. Voor een route kaart en een topo kaart betaal je nog eens 200 euro. Dit is te ondervangen door openstreetmaps te gebruiken, uitleg staat op www.velomap.org.
Koga Miyata Roadrunner Shimano 105
Jan Jansen Vuelta Shimano Sora
Garmin Edge 705
Jan Jansen Vuelta Shimano Sora
Garmin Edge 705
Bowie70 schreef:Werd beschuldigd dat ik veel te hard reed met getuige en al. Mijn log liet keurig zien dat ik op dat moment onder de twintig fietste. De hond liep zoals gewoonlijk los en op het fietspad.
haha, pwned!
Overigens kan je met een stanleymes je cad sensor los krijgen en de batterij vervangen. Al vaker dan eens gedaan. Mijn CS200CAD is een dikke flop trouwens. Word helemaal gek van het uitvallen bij een boerderij.
-
hendrikjan
- Forum-lid
Flop: op een veiling een enkel speedplay pedaal gekocht terwijl ik dacht dat ik een setje kocht... duseuhhh iemand die een rechter zero heeft liggen?
Top:
2X Rapha wielershirtje
Orbea racer, Campa afgemonteerd
Giro Lusso Handschoentjes
Garmin Edge 305
Flop:
Schwalbe Ultremo bandjes(nooit meer)
Isostar energie-gel (wat 'n buikpijn!)
2X Rapha wielershirtje
Orbea racer, Campa afgemonteerd
Giro Lusso Handschoentjes
Garmin Edge 305
Flop:
Schwalbe Ultremo bandjes(nooit meer)
Isostar energie-gel (wat 'n buikpijn!)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bakker schreef: Top : Michelin pro race 2![]()
Flop: na 3 maanden met de Pro3 mag ik inmiddels wel zeggen dat ik ze stukken minder fijn vind dan de Pro2: smaller, sneller lek en ze pikken karrevrachten steentjes op.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"