Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

FotoSoep Contest (02): Red de Cerv�lo P4

eindt
Forum-lid

eindt 19 dec 2008 23:39

Komt ie:

1. ikweetutnietmeer; anders dan anders....
2. Kevin.Constant; mooi ontwerp, technisch erg goed.
3. Tiest; leuke details, voorvork wat minder.
4. J3TI; strakke fiets, vind alleen de rode achtervork wat minder.
5. rhalff; origineel, jammer van de bandjes.
6. mister_arby; mooie onderdeeltjes!
7. Corniel; leuk idee, maar frame is een beetje 'plat' geworden.
8. frederic david; mooi belijning, dat gifgroene vind ik wat minder.
9. Mister No Chain; Vrolijk, jammer van het lettertype.
10. Tornado Tom; Een fiets zonder pedalen is geen fiets! Vlammen doen het niet zo bij mij.
11. marcello; mooi afgewerkt, maar beetje saai.
12. frenkie, Vorm van het frame mooi behouden.
13. Arepol, nooit geen dorst meer.
14. Litespeed, ziet er beter uit dan het origineel ;).

@Corniel,
Lijkt me een goed idee. Maar zijn we het er al over eens wat 3 gaat worden?

corniel
Forum-lid HC

corniel 19 dec 2008 23:47

@Eindt: Andromeda heeft beslist door een inzending te doen zou ik zeggen. :)

rhalff
Forum-lid

rhalff 20 dec 2008 01:06

1.ikweetutnietmeer – gaaf ontwerp, jeweethetbestwel lijkt

2.J3TI – optisch meest in evenwicht (of zoiets :) ), of dat bordeaux rood echt matched weet ik niet, maar zou 'k in de showroom moeten zien.

3.Kevin.Constant – Meest realistisch, styling is beperkt tot het frame, 1x P4 is genoeg 3 e's is ook wat veel, maar die rode mag blijven, mooi gedaan.

4.TiestT – Zadel staat erg goed , verder veel details, ook de ketting is gaaf gedaan, maar het geheel is niet helemaal af en zelfs lakschade op de staande achtervork :)

5.Mister no chain: ringen hadden misschien wat subtieler gekund, gestreepte reliëf is wel een leuk detail.

6.EindT – tof concept, kleuren hadden op wat meer plaatsen terug kunnen komen.

7.mister_arby: extra punten voor het ombouwen van de meeste onderdelen.

8.Frenkie: iets meer rode accenten hier en daar is nu wat saai.

9.frederic david: indien realistischer gephotoshopped een van de originelere.

10.Arepol – Niet laatste, vanwege het op subtiele wijze weten te accentueren dat bidonhouders niet thuishoren op een p4.

11.Marcelo: beetje saai, erg weinig verschil met het orgineel, het wegshoppen van dat lompe bidon surrogaat vind ik wel weer wat hebben.

12.Tornado Tom: Of rood-wit-blauw, of vuur, niet beide, extra punten voor de pedalen.

13.Litespeed – ook mooi zwart blijft best zwart

14.Corniel – Fiets had meer op de voorgrond gemogen..Hij is nu wel erg weggestopt, als laatste gezet omdat de organisatie dat vast wel kan verkroppen.

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 20 dec 2008 11:47

[quote="Corniel"]@ikweetutnietmeer: Er was voorgesteld/afgesproken in zijn geheel niet op jezelf te stemmen. Daarom heb ik jou punten voor jezelf ook niet verwerkt. In de tussenstand sta je op drie trouwens. (Zie beginpost)
[/quote]

yo, idd. excuses heb mezelf weer verwijderd uit lijst.
met dank tevens aan eenieder die op mijn ontwerp heeft gestemd tot nu toe.

kevin.constant
Forum-lid

kevin.constant 20 dec 2008 12:04

Bedankt aan iedereen die al voor me gestemd heeft. Ik voel me moreel verplicht om wat actiever te worden op het forum :) we gaan er werk van maken!

Hier mijn stemmen:

01. TiesT - Mooi geheel, dat aanspreekt
02. J3TI - Zonder het bordeaux van de achtertrein wellicht eerste plaats waard :)
03. ikweetutnimeer - zou niet misstaan als concept-bike
04. Mister No Chain - zoals eerder gezegd: "de olympische gedachte hoog houdend".
05. frenkie - Het heeft iets!
06. Mister arby - Beest van een fiets, maar te triathlon-gericht :p
07. Marcello - knap gedaan, die é
08. frederik david - omdat ik dankzij u hier meegedaan heb; ook wel oké gedaan hoor.
09. Litespeed - less is more, dus geef ik je niet te veel punten :)
10. Eindt - leuk gedaan, niet realistisch.
11. Corniel - tenminste een fiets in een context
12. Arepol - te hard lachen :)
13. Tornado Tom - mja
14. rhalff - ik heb het niet voor spinnen :)

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 dec 2008 12:20

@Kevin.Constant: Pas maar op hoor, straks komt er een eis dat je minstens 25 posts moet hebben om mee te mogen doen. Verder zou ik maar vast gaan nadenken over een onderwerp voor contest 4. De kans dat jij níet wint acht ik zeer klein. (Of je moet gepakt worden op doping ;))

misternochain
Forum-lid

misternochain 20 dec 2008 20:47

01. ikweetutnietmeer
02. J3TI
03. Kevin.Constant
04. rhalff
05. TiesT
06. Eindt
07. mister_arby
08. marcello
09. Litespeed
10. Tornado Tom
11. Arepol
12. Corniel
13. frederic david
14. frenkie

Wel een originele puntentelling! Misschien iets voor Eurosong ...
Stevens SLC Team Ultegra SL

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 dec 2008 21:47

Wellicht was mijn inzending wat flauw, maar het representeert in ieder geval wat ik erg mooi vind (en ik heb meer plekken 'aangepakt' dan Corniel denkt...;)).

Puur zwart vind ik absoluut niet saai. Zeker niet in hoogglans uitvoering zoals in dit geval. De spiegelingen zorgen voor steeds weer verschillende verschijningen. Dit gezegd hebbende, hieronder mijn puntenverdeling:

1) J3TI: Erg fraai! Mooie vlakkenverdeling en originele decals.
2) Kevin.Constant: Erg fraai! Mooie vlakkenverdeling en originele decals.
3) Tiest: Blauw vind ik wel fraai en de vlakkenverdeling ook. Met kritiek op voorvork ben ik het zeker eens. Met weglaten naam nog beter IMO.
4) marcello: Black!!! ;)
5) ikweetutnietmeer: Heel origineel! Veel te bont voor mij, maar het idee vind ik super.
6) rhalff: Ook heel origineel. Fraai.
7) frenkie: Spreekt mij ook wel aan door de rustige uitstraling van het frame. Zonder decals uiteraard nog beter IMO. ;)
8) mister_arby: Leuk dat je echt de hele fiets hebt aangepakt.
9) Mister No Chain: Te bont voor mij. Wel origineel.
10) Eindt: Hij doet 'het' voor mij niet. Met de wintersport aanstaande, moet ik denken aan die lelijke skipakken uit de jaren '80...
11) Tornado Tom: Die vlammen vind ik lelijk.
12) frederic david: De bewerking heeft het frame 'platgeslagen'. Ik mis de spiegelingen waardoor het een echt frame blijft.
13) Corniel: Hetzelfde als hierboven. En het 'design' spreekt mij sowieso niet aan.
14) Arepol: ...

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 dec 2008 22:21

@Litespeed: natuurlijk heb je meer gedaan, en dat heb ik ook wel gezien, maak je maar geen zorgen. :D Alleen de reden dat ik - en velen met mij - je weinig punten hebben gegeven is niet omdat het resultaat niet fraai zou zijn (al vinden sommingen dat wel), maar omdat het enorm oogt als 'niets gedaan'. Ik heb dat 'plagerig' verwoord. Daar ben ik dan weer hard op afgerekend. ;)

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 dec 2008 22:32

[quote="Corniel"]@Litespeed: natuurlijk heb je meer gedaan, en dat heb ik ook wel gezien, maak je maar geen zorgen. :D Alleen de reden dat ik - en velen met mij - je weinig punten hebben gegeven is niet omdat het resultaat niet fraai zou zijn (al vinden sommingen dat wel), maar omdat het enorm oogt als 'niets gedaan'. Ik heb dat 'plagerig' verwoord. Daar ben ik dan weer hard op afgerekend. ;)[/quote]
Oeps, ondanks dat ik 'aangepakt' tussen '-tekens heb geplaatst en dat ik een smiley erachter heb gezet, lokt het toch nog een serieuze reactie uit. Waarin zelfs een werkwoord als afrekenen verwerkt zit.

Je hebt helemaal gelijk dat ik weinig gedaan heb. Maar dat ligt ook maar net aan het uitgangsobject. Als je een P3 had geplaatst, had ik nou eenmaal meer werk gehad...
Mijn inspanning is ook nog wel relatief, aangezien ik wel met Paint er in geslaagd ben om in het frame de glansstructuur te behouden tpv de decals. Dat koste mij toch wel wat energie, maar dat komt waarschijnlijk, omdat ik niet goed weet hoe je dat moet doen. Nu deed ik het met knippen en plakken van heel kleine stukjes materiaal. Bij jouw inzending zie je nu dat het frame plat geslagen is, waardoor het resultaat meteen minder is.

En wat het aantal punten betreft, dat vind ik nog erg meevallen hoor!

corniel
Forum-lid HC

corniel 21 dec 2008 09:42

@litespeed: tel het aantal regels en smileys in mijn reactie, en vraag je af hoe serieus de reactie is. :) :D :)

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 22 dec 2008 10:59

the voting:

1. ikweetutnietmeer
2. corniel
3. tiest
4. eindt
5.j3ti
6.mister_arby
7.litespeed
8.rhalff