Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WOUT POELS!!

dario
Forum-lid

dario 24 apr 2016 19:55

Tja, het weze hem gegund hoor, maar ik was me al aan het verheugen op een zege van Albasini (mijn favoriet uit het - onverwachte - kopgroepje), dus ik vond het toch een beetje zuur achteraf... Wat natuurlijk niets afdoet aan zijn prestatie! (in elk geval blij dat Valverde niet won: dat zou àl te voorspelbaar zijn geweest...)
Maar algemeen bleken de kasseiklassiekers dit jaar dus wel mooiere koersen op te leveren dan de heuvelkoersen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 apr 2016 20:26

In ieder geval zeer positief (pun intended) dat niemand uit de stal van Lefevre heeft gewonnen. Ook de gunfactor van notoire valsspeler Valverde is NUL.

Ik ben benieuwd naar het relaas van PLV. Zijn renners in de media belachelijk maken is immers zijn specialiteit.
Laatst gewijzigd door havana op 24 apr 2016 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 24 apr 2016 20:46

Hoezo saai, vanaf de Rosier vond ik het wel spannend was iedere keer wel spanning op de koers. Ook de weersomstandigheden speelde een grote rol. De laatste helling was een goeie zet daar klapte het helemaal uit elkaar met tenslotte een terechte winnaar!
YFood !!!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 24 apr 2016 21:05

Gastheerg schreef: Je kan die situatie ook aangrijpen om op Le Rosier in de aanval te gaan. Dat de 5 top favorieten dat niet doen snap ik maar je zomaar naar het offerblok te laten brengen :?: :?: :?:
+1 Ik vind het ook zo jammer dat niemand van de top 20 het probeert om weg te rijden en dan was de Rosier idd een mooi moment in de koers geweest. Het UCI punten klassement dit soort ambitie gelijk plat slaat omdat het loont om te blijven plakken in het peloton en zo 10e te worden.
Ik blijft er overigens bij dat de finish gewoon terug moet naar het centrum van Luik.

Deze finale was wel interessant alhoewel er is geen finale die die van 1987 kan evenaren met Stephen Roche en Claude Criquielion die bakkeleien en Moreno Argentin die in TGV vaart alsnog lang komt en met de prijs gaat lopen. Maar qua ambiance heb je ook gelijk: zo'n mooie koers die in een dergelijke achterbuurt finisht...
Wat niet weg neemt dat het een heerlijk gezicht was hoe Poels de bloemen pakte :winkthumb:
Het was gewoon ongegeneerd genieten at dat betreft. In de hedendaagse NL wielersport zijn de hoogtepunten schaars maar deze mag in hoofdletters bijgeschreven.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 25 apr 2016 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 24 apr 2016 21:07

Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar vond het eigenlijk wel een mooie eerlijke koers. Niemand had nog over, dit was het.. Door het verschroeiende tempo in de aanloop naar Valkenrots, sint Nicolaas en vooral die nieuwe klim stond de deur achter wagenwijd open. Mannen als Nibali en Valverde moesten de rol lossen. De minste sprinter uit het kopgroepje heeft het beste eindschot ook ineens. Survival of the fittest, zo ervoer ik het. In tegenstelling tot Waalse pijl en de Amstel wat echt op wachten leek. Of nee, anticiperen bedoel ik. Erin vliegen als in Roubaix en Vlaanderen is geweldig om te zien, maar een slijtageslag als vandaag heeft ook wel wat..

Grote klasse van Wout, heel erg gegund!

AmstelGoldRaas
Forum-lid

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 24 apr 2016 21:11

Ik dacht dat iedereen hier altijd zo anti-Sky was... O nee, het gaat hier om een landgenoot, dan maakt dat natuurlijk niet meer uit.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 24 apr 2016 21:15

havana schreef:In ieder geval zeer positief (pun intended) dat niemand uit de stal van Lefevre heeft gewonnen.
Ik ben benieuwd naar het relaas van PLV. Zijn renners in de media belachelijk maken is immers zijn specialiteit.
Dan heb je zeker zojuist in Sportweekend zijn reactie gemist.
Is teleurstellend voor je want hij was daar zeer genuanceerd en absoluut niet teleurgesteld.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 24 apr 2016 21:19

havana schreef:Boeiend dat het saai was, Poels legt ze er allemaal op.....
Dat boeit mij juist weer niet. Dat Poels won doet mij niet meer dan dat een andere coureur zou hebben gewonnen. Ik ken hem en ook iemand uit zijn omgeving niet persoonlijk.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 24 apr 2016 21:19

AmstelGoldRaas schreef:Ik dacht dat iedereen hier altijd zo anti-Sky was... O nee, het gaat hier om een landgenoot, dan maakt dat natuurlijk niet meer uit.
Het is en blijft een individuele sport ondanks dat ploegtactiek de koersen wel eens lam legt.
Tegen Sky heb ik eigenlijk helemaal niks.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 apr 2016 21:24

Ik wel: saai de grote rondes controleren met de vermogensmeter.
Gelukkig waren de omstandigheden hier zo zwaar dat er van controle geen sprake kon zijn.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

ted038
Forum-lid

ted038 24 apr 2016 21:29

Vond het wel mooi om te zien, dit rijden in deze omstandigheden ......

( offtopic : Gesink heeft op strava zijn rit incl. hartslag gepost , die blijft wel erg laag, ook in de finale ? (154 op Nicolas en naniot, 153 slot"klim" , max vd hele rit =167 , in willekeurige catalunya (6de) rit is max 178) : En dan in de zin van : Als je er "echt" voor gaat in de finale, dan moet die hartslag dan toch hoger zijn ?? Of heeft hij voor zijn leeftijd een ernorm lage max hartslag ?
bron : https://www.strava.com/activities/555542861/analysis
EDIT : Gesink lag er al eerder af : op 5:27 ook " maar" 78ste geworden.... )
Laatst gewijzigd door ted038 op 24 apr 2016 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 24 apr 2016 21:40

daniel1975 schreef:Ik wel: saai de grote rondes controleren met de vermogensmeter.
Gelukkig waren de omstandigheden hier zo zwaar dat er van controle geen sprake kon zijn.

Nee, al deed Movistar (met een onwaarschijnlijke klasse-ploeg) vandaag goed zijn best. En Rory Sutherland mocht Kiriyenka spelen..

Plaats reactie