Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2020 18:26

Huidige systematiek is onmogelijk om lang vol te houden. Ik ken persoonlijk meerdere ouderen (ouders oa) die zeggen “ik ben al 7x, ga nu niet maanden in mijn uppie zitten vervelen. Krijg ik het, dan krijg ik het maar”.

En wat de scholen betreft; de noodopvang voor kinderen van ouders in essentiele beroepen is nog altijd open. Als dat niet goed zou gaan was er al lang aan de bel getrokken vermoed ik zo....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 15 apr 2020 18:36

SqueeZer schreef: 15 apr 2020 18:32
Tot eind Augustus al alles van sport en festivals afgeschaft dan mag je ervan uitgaan dat er ook tot eind augustus niks van horeca zal opengaan.
(voor België) Dat denk ik echt niet. Er zullen wel randvoorwaarden zijn...
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 apr 2020 18:47

Nederlandse regering laat commerciële sectoren zelf plannen komen. Een meesterzet, vind ik.

Het is maar goed dat dit niet voor het onderwijs geldt, want dan zouden de scholen nooit meer open gaan.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 15 apr 2020 18:55

SqueeZer schreef: 15 apr 2020 18:32 ......afgeschaft dan mag je ervan uitgaan dat er ook tot eind augustus niks van horeca zal opengaan. ..........;
Ik ga er voor het welzijn van velen maar even niet vanuit. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2020 18:57

havana schreef: 15 apr 2020 18:47 Nederlandse regering laat commerciële sectoren zelf plannen komen. Een meesterzet, vind ik.

Het is maar goed dat dit niet voor het onderwijs geldt, want dan zouden de scholen nooit meer open gaan.
+1 en +1
Zelf bedachte regelingen hebben veel meer draagvlak dan opgelegde. Knap bedacht!

Scholen, of misschien wel de overkoepelende organisaties, denken vooral in problemen.

SiO2
Forum-lid

SiO2 15 apr 2020 19:12

havana schreef: 15 apr 2020 18:47 Nederlandse regering laat commerciële sectoren zelf plannen komen. Een meesterzet, vind ik.
Heel goed idd. Wil je weer open? Prima, regel t maar. De meeste bedrijven/ondernemers komen daar wel uit.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 apr 2020 19:22

Bordje "betreden op eigen risico" op de deur en klaar is Kees...
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2020 19:27

Ik zou wel eens de echte besmettingsgraad willen weten van een groep fietsers. Kan iemand die écht besmettelijk is wel fietsen eigenlijk of lost dat zichzelf op omdat je niet kúnt fietsen?
Ik twijfel daar echt nog serieus aan.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 apr 2020 19:46

Ik begrijp echt niet dat mensen zich nu al druk maken wat er in augustus/september wel of niet kan. Er is werkelijk niemand die daar ook iets zinnigs over kan zeggen. De deskundigen die ik vandaag gehoord hebben praten over een paar weken (Didier Raoult) tot 5 jaar (onderzoeksinstituut Engeland??) En van alle mensen die het wel doen, een heel klein percentage zal gelijk krijgen.
Ik weet nu wat we wel en niet kunnen, dat is weinig. Ik tel als een klein kind ongeveer de nachtjes af. (Verder gaat het wel goed met me hoor).
Maar wat Havana en Daniel beiden zeiden, als het aan het onderwijs ligt, gaan de scholen nooit meer open. Dit is echt niet een rot opmerking naar de individuele leerkracht, want er zijn er voldoende die wel na willen denken hoe het wel kan.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 apr 2020 20:28

Ik fiets alleen of heel af en toe met mijn man. Ik begrijp niet dat voor sommigen het niet samen kunnen fietsen zo'n item is. Als we weer mogen fietsen gaan we de eerste dag misschien wel samen. Gezellig naar een bakker om iets lekkers te halen. Restaurantje gaat toch voorlopig niet lukken.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 apr 2020 20:31

Ik denk dat meeste scholen echt wel weer open willen maar er zijn ook nog genoeg (oudere) leerkrachten die geen zin hebben om als proefkonijn voor de rest van de maatschappij de fungeren.

Ook zijn er nog de ouders die lang niet allemaal hun kinderen met een goed gevoel naar school sturen. De besturen moeten dan een standpunt innemen. Een gulden middenweg is er niet echt. Ik snap best dat er dan een groot gedeelte is dat niet de verantwoordelijkheid wil dragen voor de eventuele gevolgen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 15 apr 2020 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 15 apr 2020 20:32

SqueeZer schreef: 15 apr 2020 19:22
Trouwens dat betekent ook dat we vermoedelijk niet of toch weinig nog in groep gaan rijden dit jaar als toerist als alle sportevenementen afgeschaft zijn tot eind augustus, ik zie de amateurs en hobby sporters verenigingen pas met enige vertraging na de profs herstarten dus dan word het al snel september a oktober .. dus einde seizoen.
Ik denk dat je ook hier te snel 't een met het ander verbindt. Concerten en grote sportevenementen zijn van een andere grootte-orde qua concentratie van mensen, dan restaurantbezoek of groepsritten van de wielertoeristenclub (of zelfs koersjes van nevenbonden). We zullen wel zien, ik verwacht meer nieuws volgende week.

Trouwens een bedrijf als Golazo staat klaar om de toertochten op de kalender gewoon te laten doorgaan vanaf wanneer ze een go krijgen... vergunningen zijn aangevraagd en alle resources zijn beschikbaar. Wat moeilijker/onmogelijk zal worden, is het herorganiseren, nog dit seizoen, van de tochten die we al gemist hebben.
Afbeelding

Gesloten