Het dopingtopic 2.0
Hij gaat tegen de stroom in, dus gewoon bergaf. Je ziet een andere renner ook rustig voorbij rollen. Even los van het feit dat het wel heel stupide is een motor op dat moment te gebruiken, als ebike bezitter herken ik dat niet als hoe een ebike motor wegspuit.
Ik geloof direct dat hij valsspeelt, maar dit is geen bewijs voor een motor in zijn frame.
Ik geloof direct dat hij valsspeelt, maar dit is geen bewijs voor een motor in zijn frame.
Misschien was er wat mis met de motor en ging hij onbedoeld aan, of kon hij door de drukte om zich heen even niet zijn benen rond laten draaien. iig ziet het er vreemd uit, vooral die 2e versnelling vanuit bijna stilstand vind ik erg opvallend.
Ik zou zo langzamerhand wel eens willen zien dat ALLE fietsen direct na een rit ineens onaangekondigd uit elkaar geschroefd gaan worden. En niet bij één rit maar af en toe.
Ik zou zo langzamerhand wel eens willen zien dat ALLE fietsen direct na een rit ineens onaangekondigd uit elkaar geschroefd gaan worden. En niet bij één rit maar af en toe.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
- Berichten: 5178
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Een parc fermee net als in de racerij gebruikelijk is. Daar komt alles naar boven.
Inderdaad. Strengere (technische) regels zou eens stap in de goede richting zijn.scottwilko schreef: ↑06 sep 2017 10:32 Een parc fermee net als in de racerij gebruikelijk is. Daar komt alles naar boven.
Volgens mij was het argument van de organisatie/UCI dat het arbeidsintensief is om 9 fietsen x 11 teams te controleren na de wedstrijdn...?!
Wat mij betreft zouden primaire fietsen, maar ook reserve fietsen streng gecontroleerd moeten worden tijdens het gebruik in een wedstrijd.
Deze controle invoeren is indirect erkennen dat het probleem bestaat voor het grote publiek, Lees het volgende schandaal is geboren dit wil men natuurlijk niet.indobesar schreef: ↑06 sep 2017 11:28Inderdaad. Strengere (technische) regels zou eens stap in de goede richting zijn.scottwilko schreef: ↑06 sep 2017 10:32 Een parc fermee net als in de racerij gebruikelijk is. Daar komt alles naar boven.
Volgens mij was het argument van de organisatie/UCI dat het arbeidsintensief is om 9 fietsen x 11 teams te controleren na de wedstrijdn...?!![]()
Wat mij betreft zouden primaire fietsen, maar ook reserve fietsen streng gecontroleerd moeten worden tijdens het gebruik in een wedstrijd.
Dus als ik het goed begrijp was Froome zo dom om het motortje niet in de wedstrijd te gebruiken maar erna toen het niet meer nodig was. Deed hij dat op zo'n opvallende manier dat iedereen het gelijk doorheeft. En daarom is het hoog tijd dat we een parc fermee krijgen in het wielrennen.
Je kan je paranoia ook overdrijven...
Je kan je paranoia ook overdrijven...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Quarantanove
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Eerder slimme onwil. Het speculeren brengt nog wat amusement in het saaie wegwielrennen en houdt de belangrijke charme factor in het profwielrennen van list en bedrog in stand.daniel1975 schreef: ↑06 sep 2017 07:58 Wat ik mij afvraag: hoe moeilijk kan het zijn om dit te controleren na de finish??? Is dat gewoon domme onwil?
-
Quarantanove
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Deze controle invoeren is indirect erkennen dat het probleem bestaat voor het grote publiek, Lees het volgende schandaal is geboren dit wil men natuurlijk niet.
[/quote]
Dat laatste is nu ook een van de argumenten waarom ik vind dat men de hele dopingjacht beter kan indammen. Als er geen nieuws en schandalen zijn is er ook geen probleem voor het grote publiek. De ongeveer 5% van de wielervolgers die een schone sport zo belangrijk vindt is voor de sponsoren niet zo belangrijk.
Een schone sport is voor mij persoonlijk nog niet eens zo heel belangrijk, maar een beetje een gelijk speelveld wel, 150 watt (laat het dan 20 watt zijn van zo'n naafmotor) is uitzonderlijk veel, en je hebt deze extra watts op geen enkele manier zelf geleverd. Met doping haal je iig uiteindelijk de kracht nog uit je eigen spieren.
Ik vermoed dat het gebeurd en het staat me onzettend tegen.
Ik vermoed dat het gebeurd en het staat me onzettend tegen.
De huidige controle (met iPad en af en toe X-Ray) is niet voldoende, ik denk dat vrijwel iedereen het daar over eens is.
Maar wat is dan wel een goede manier om te controleren? Elke fiets doorstralen gaat tot bepaalde hoogte (wat te doen met stalen inserts? Naven zijn van staal, kan je dan motoriek daarin herkennen?) en kost zeker tijd. En als er dan iets gevonden wordt, moet alsnog de fiets beschikbaar zijn (en niet ondertussen vervangen kunnen zijn) om uit elkaar te halen.
Uit elkaar halen van elke fiets kost nog veel meer tijd, en wat te doen bij beschadiging door onkundige montage? Ik kan me voorstellen dat de fietssponsor daar niet blij mee is, zeker met al die speciale paintjobs voor sterrijders. En ik denk dat de UCI liever niet de huidige fietsensponsors voor het hoofd stoot, want die houden het halve WorldTour peloton overeind.
De UCI zou in samenspraak met de fietssponsors een methode kunnen bedenken, maar buiten de momenteel gebruikelijke methodes zie ik geen easy fix.
Maar wat is dan wel een goede manier om te controleren? Elke fiets doorstralen gaat tot bepaalde hoogte (wat te doen met stalen inserts? Naven zijn van staal, kan je dan motoriek daarin herkennen?) en kost zeker tijd. En als er dan iets gevonden wordt, moet alsnog de fiets beschikbaar zijn (en niet ondertussen vervangen kunnen zijn) om uit elkaar te halen.
Uit elkaar halen van elke fiets kost nog veel meer tijd, en wat te doen bij beschadiging door onkundige montage? Ik kan me voorstellen dat de fietssponsor daar niet blij mee is, zeker met al die speciale paintjobs voor sterrijders. En ik denk dat de UCI liever niet de huidige fietsensponsors voor het hoofd stoot, want die houden het halve WorldTour peloton overeind.
De UCI zou in samenspraak met de fietssponsors een methode kunnen bedenken, maar buiten de momenteel gebruikelijke methodes zie ik geen easy fix.
