Duitsland gaat waarschijnlijk de boel verlengen tot 3 mei. Slecht nieuws wat mij betreft
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar on topic maar weer ipv trailrunners en politiek?
Duitsland gaat waarschijnlijk de boel verlengen tot 3 mei. Slecht nieuws wat mij betreft
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
[/quote]
@ patrickvb :goed verwoord en ik denk dat de vele Nederlanders die er op vakantie gaan dit kunnen bevestigen.
[/quote]
Zal ik er dan ook maar even over plassen,
Ik ben in heel wat landen geweest in m’n leven maar ik voel me nergens zo niet welkom als in Wallonië. Hoewel ze meteen horen en zien ( 1,8m met blauwe ogen) dat ik geen Vlaming ben blijft de houding op een zeer vervelende manier arrogant. Of het nu Russen, Polen, Aziaten, Amerikanen, of Afrikanen zijn,no probleem meteen beregezellig.
Ps. De Fransen scoren wel een goede tweede plek, behalve die verschrikkelijke lekkere Française toen ik 20 was
@ patrickvb :goed verwoord en ik denk dat de vele Nederlanders die er op vakantie gaan dit kunnen bevestigen.
[/quote]
Zal ik er dan ook maar even over plassen,
Ik ben in heel wat landen geweest in m’n leven maar ik voel me nergens zo niet welkom als in Wallonië. Hoewel ze meteen horen en zien ( 1,8m met blauwe ogen) dat ik geen Vlaming ben blijft de houding op een zeer vervelende manier arrogant. Of het nu Russen, Polen, Aziaten, Amerikanen, of Afrikanen zijn,no probleem meteen beregezellig.
Ps. De Fransen scoren wel een goede tweede plek, behalve die verschrikkelijke lekkere Française toen ik 20 was
lugosi schreef: ↑15 apr 2020 11:32Ik ben het met je eens dat het vervelend is dat er hier op een Nederlands forum over Belgische politiek moet geleuterd worden, maar de waarheid heeft ook z'n rechten.patrickvb schreef: ↑14 apr 2020 23:44 ........................................
Misschien even de geschiedenis induiken, na de industriële revolutie was Wallonië welvarend en gingen geldstromen richting Vlaanderen dat nog zeer agrarisch was.
............................
Ik kom bijna wekelijks in Wallonië, zie er hard werkende mensen die fier zijn op hun land, die op het vlak van ecologie mooie zaken realiseren én die veel jovialer zijn dan de doorsnee Vlaming. Het kille ultra liberale en rechtsnationale gedachtengoed heeft er inderdaad minder aanhangers.
Dit gezegd zijnde, laat het Belgische politieke krakeel aub de sfeer op dit forum niet bepalen. Maar enige nuance vond ik wel nodig.
Goed dat je wil nuanceren, maar doe dat dan aan de hand van feiten ipv mythes.
Er zijn nooit transfers geweest van Wallonie naar Vlaanderen, ook niet tijdens de industriele hoogconjunctuur in Wallonie.
Deze stelling is reeds meer dan tien jaar onderuit gehaald door minutieus rekenwerk van Juul Hannes (prof VUB en RUG) en voor het publiek uitgewerkt in het boekje: De mythe van de omgekeerde transfers : fiscale prestaties van Vlaanderen, Wallonië en Brabant 1832-1912.
Gelijkaardige conclusies blijken uit het werk van andere proffen als Jef Vuchelen (VUB), Dirk Heremans (KUL), Theo Peeters (KUL) en Remi Vermeiren (KBC). Interessant werk omtrent de geschiedenis van de transfers vind je ook in de werken van Herman Matthijs (VUB) en Wilfried De Wachter (KUL).
Voornoemde proffen zien het vooral door een enge Vlaamse bril
Deze is wat genuanceerder
https://trends.knack.be/economie/mensen ... 24485.html
Ja, iemand van 1m80 met blauwe ogen ziet er natuurlijk helemaal niet als een Vlaming uit...mao schreef: ↑15 apr 2020 13:06 Ik ben in heel wat landen geweest in m’n leven maar ik voel me nergens zo niet welkom als in Wallonië. Hoewel ze meteen horen en zien ( 1,8m met blauwe ogen) dat ik geen Vlaming ben blijft de houding op een zeer vervelende manier arrogant. Of het nu Russen, Polen, Aziaten, Amerikanen, of Afrikanen zijn,no probleem meteen beregezellig.
Los daarvan blijken in heel wat Europese landen Nederlandse toeristen inderdaad niet de meest graag geziene gasten te zijn. Geen idee of dat nu aan die landen of aan die toeristen ligt...
Al is het verband met corona me intussen al lang niet meer duidelijk, eerlijk gezegd...
In dat opzicht misschien een ideetje voor sommigen, om een apart topic te starten over intra-Belgische tegenstellingen: dat kan Nederlandse geïnteresseerden ongetwijfeld tot lering en vermaak strekken, terwijl de niet-geïnteresseerden het net zo feestelijk links kunnen laten liggen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lijkt niet echt reeel.....
-
uninvitedguest
- Forum-lid
We zullen zien.
Zal ook afhangen van hoe de besmettingen verlopen in landen die de lockdown verruimen.
Wat durven politici dan nog?
Zal ook afhangen van hoe de besmettingen verlopen in landen die de lockdown verruimen.
Wat durven politici dan nog?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Geen idee. Zolang de scholen maar weer op een of andere manier open gaan. Werkt echt enorm ontwrichtend.
Alleen begin ik er ook steeds meer aan te twijfelen, teveel mensen die nog zonder enige feitenkennis al tegen zijn. Benieuwd of ze bij een positief advies van het rivm nu wél durven.
Alleen begin ik er ook steeds meer aan te twijfelen, teveel mensen die nog zonder enige feitenkennis al tegen zijn. Benieuwd of ze bij een positief advies van het rivm nu wél durven.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Je zegt het inderdaad goed: ‘durven’.
Dat geeft al aan dat het nou ook niet heel vanzelfsprekend is om op advies van het RIVM na de meivakantie weer gewoon “onder de mensen te gaan”.
Dat jij of anderen, of de samenleving ermee geholpen zijn, en dat snap ik, wil nog niet zeggen dat het dan allemaal oké is.
Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn.
Dat geeft al aan dat het nou ook niet heel vanzelfsprekend is om op advies van het RIVM na de meivakantie weer gewoon “onder de mensen te gaan”.
Dat jij of anderen, of de samenleving ermee geholpen zijn, en dat snap ik, wil nog niet zeggen dat het dan allemaal oké is.
Ik zou er in ieder geval niet blij mee zijn.
Op zich is het goed nieuws. Het is dan tenminste duidelijk dat we zo snel mogelijk naar maatregelen toe moeten die wel jaren lang zijn vol te houden. Scholen open, jeugd geen anderhalve meter meer uit elkaar (niet gek dat er BOA's in elkaar worden geslagen en hoe vaker zij ermee in aanraking komen, hoe beter ze in de toekomst tegen dit virus kunnen) en ouderen die zichzelf afzonderen als ze bang zijn om dood te gaan.
Ik denk dat we al een heel eind komen als mensen die zich niet lekker voelen gewoon thuis blijven i.p.v. dat je slecht functioneringsgesprek krijgt als je je een keer teveel hebt ziek gemeld. Verder zullen de ziekenhuizen meer plek moeten krijgen voor mensen met ademhalingsproblemen.
Ik denk dat we al een heel eind komen als mensen die zich niet lekker voelen gewoon thuis blijven i.p.v. dat je slecht functioneringsgesprek krijgt als je je een keer teveel hebt ziek gemeld. Verder zullen de ziekenhuizen meer plek moeten krijgen voor mensen met ademhalingsproblemen.
Campagnolo Ultra Dork
Het valt me wel op dat t onderwijs weer de sector is waar gemiept wordt. In meerdere landen om ons heen zijn de scholen alweer geopend of gaan ze binnenkort weer open, maar hier zou t dan weer niet kunnen. In andere sectoren moeten mensen ook gewoon naar hun werk, anders komt er geen brood op de plank. Van 't RIVM hadden ze nooit dicht gehoeven, is alleen maar gebeurd obv onderbuikgevoelens. Ik hoop echt dat ze na de meivakantie weer open gaan, voor de toekomst van mijn en ieders kinderen!
-
i-mac
In België worden alle massa evenementen tot eind augustus verboden. Dus geen festivals, voetbal of andere wedstrijden.