Garmin Edge 1000
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
je hebt:
1. je Garmin Edge 1000 met Wifi/Bluetooth
2. je Garmin Connect app op je mobiel (met bluetooth)
3. de Garmin connect website
4. Strava
om te uploaden zijn er 2 mogelijkheden:
1. je komt thuis en je Edge maakt connectie met Wifi en upload direct de rit naar Garmin Connect
2. de upload geschiedt als volgt: je hebt de Edge gekoppeld via bluetooth aan je telefoon en hebt de Garmin connect app aanstaan, De rit wordt nu gesynct met de app. Mobiel moet dan wel internetconnectie hebben (3g/4g/wifi)
via de Garmin Connect app/website kun je tot slot een koppeling maken met strava dat elke rit automatisch wordt gepusht naar Strava
4. Strava
1. je komt thuis en je Edge maakt connectie met Wifi en upload direct de rit naar Garmin Connect
2. de upload geschiedt als volgt: je hebt de Edge gekoppeld via bluetooth aan je telefoon en hebt de Garmin connect app aanstaan, De rit wordt nu gesynct met de app. Mobiel moet dan wel internetconnectie hebben (3g/4g/wifi)
via de Garmin Connect app/website kun je tot slot een koppeling maken met strava dat elke rit automatisch wordt gepusht naar Strava
Bedankt voor de duidelijke uitleg.monsieurpinot schreef:je hebt:
4. Strava
2. de upload geschiedt als volgt: je hebt de Edge gekoppeld via bluetooth aan je telefoon en hebt de Garmin connect app aanstaan.
Ik heb in Strava de verbinding verbroken en weer opnieuw aangemaakt. Ik zou dan toch ook een popup moeten krijgen van Garmin Connect om dit te bevestigen? Er staan geen blockers aan.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
hier een handleiding hoe je strava & garmin connect kunt koppelen: http://www.runners-high.nl/garmin-conne ... an-strava/
Bedankt, deze had ik dus ook al geraadpleegd. Daar wordt gesproken over een popup vanuit Garmin Connect wanneer Strava is verbonden met Garmin express. Deze popup krijg ik dus niet.monsieurpinot schreef:hier een handleiding hoe je strava & garmin connect kunt koppelen: http://www.runners-high.nl/garmin-conne ... an-strava/
Albert Einstein
Albert Einstein
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
heb je wel de mogelijkheid in Garmin Connect online om je Strava permissie in te trekken (dat zou betekenen dat de connectie al tot stand is gekomen (zit onder Account -> Settings -> account information):

Zo staat het bij mij ook. Ik heb nu alles verwijderd, zo ook in Strava en opnieuw gekoppeld.monsieurpinot schreef:heb je wel de mogelijkheid in Garmin Connect online om je Strava permissie in te trekken (dat zou betekenen dat de connectie al tot stand is gekomen (zit onder Account -> Settings -> account information):
Het enige verschil met jou setting is dat bij mij "machtiging" op lezen staat en bij jou op "Raad".
Daarna weer op automatisch uploaden gezet maar zonder resultaat. Het werkt wel goed als deze uit staat en de rit in de map geschiedenis laat uploaden.
Albert Einstein
Albert Einstein
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
kun je al je ritten (ook je laatst dus) wel netjes in Garmin Connect zien dan?
body schreef:Wifi uitzetten in Garmin Express op je mobiel?
Bij mij gaat inderdaad de automatische upload van de Edge naar Garmin Connect niet goed. En daardoor de koppeling met Strava dus ook niet.monsieurpinot schreef:je moet twee dingen onderscheiden:
1. de automatische upload van de Edge naar Garmin Connect
2. de koppeling van Garmin Connect naar Strava
...
@body:
Als de upload naar Connect (ook) niet goed gaat:
- Edge 1000 koppelen via USB aan computer
- Garmin Express starten, ga naar Tools en dan WiFi netwerken.
- Bestaande WiFi netwerk(en) verwijderen ... en opnieuw toevoegen.
Maar zoals gezegd heeft dit bij mij niet geholpen.
Keep On Harking !
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
netwerken kun je ook gewoon in de Edge zelf verwijderen (maar wellicht blijft er dan nog info achter?)
er staat bij julie wel gewoon 'verbonden' onder het netwerk waar je connectie mee hebt gemaakt neem ik aan?
er staat bij julie wel gewoon 'verbonden' onder het netwerk waar je connectie mee hebt gemaakt neem ik aan?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
hier lijken mensen net zo'n soort probleem te hebben: https://forums.garmin.com/showthread.ph ... s-via-wifiLoneWolf schreef:Yep. WiFi netwerken van thuis en werk zijn verbonden. Heeft altijd perfect gewerkt tot enkele updates geleden.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
iemand geeft daar het advies alle data te backuppen en een factory reset te doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Factory reset komt volgens mij bij elk Garmin device eens in de zoveel tijd wel bovendrijven als 'de oplossing'.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!