Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 09 jan 2012 18:33

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om te uploaden naar GPSIES, maar niet zoals ik dat wilde! Ik kan dus niet rechtstreeks de routes uit mijn Edge halen terwijl hij wel in GPSIES wordt gezien en ik ook opnieuw de Garmin communicator heb geïnstalleerd! Via "bladeren" kan ik dan wel dmv verkenner in mijn Edge komen en de route uploaden, moet sneller kunnen maar het werkt!!??

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 14 jan 2012 01:28

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar Garmin heef tinmiddels een app voor het IOS platform. Ik heb deze gedownload om samen met een ant+ adapter mijn "trainingen"op hometrainers tijdens zakenreizen te registreren (en op Garmin Connect te zetten) maar ook zonder de adapter is de app interessant omdat je ermee door je eigen Garmin Connect database kunt browsen. Helaas zie ik geen wattage data.
Afbeelding

wijnse
Forum-lid

wijnse 15 jan 2012 17:32

Heb een ritje gereden met een door mij gemaakte track in Bikeroutetoaster. Alles ging goed als je het lijntje volgde, maar de meldingen left of right kwamen steeds te laat, dus nadat ik al afgeslagen was. Het lijkt me dus best de afstandsbegeleiding uit te zetten, maar moeten dan ook de koersfoutwaarschuwingen uit? Ik ben een brildrager en die aanwijzingen komen mij eigenlijk goed uit, spijtig genoeg zijn deze dus steeds te laat, of kan je dit in BRT nog aanpassen?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jan 2012 18:04

Ik heb ook veel moeite met die aanwijzingen van BRT, ze werken eenvoudigweg niet. Je kunt het moment overigens wel aanpassen, onder "summary" bij het menu download > add course point warnings. Je kunt dan aangeven hoe ver voor de daadwerkelijke aanwijzing je een waarschuwing wilt. Succes.

wijnse
Forum-lid

wijnse 15 jan 2012 18:16

havana schreef:Ik heb ook veel moeite met die aanwijzingen van BRT, ze werken eenvoudigweg niet. Je kunt het moment overigens wel aanpassen, onder "summary" bij het menu download > add course point warnings. Je kunt dan aangeven hoe ver voor de daadwerkelijke aanwijzing je een waarschuwing wilt. Succes.
Die aanwijzing staat bij mij op 200 meter, zal er eens 500 van maken, misschien dat het dan klopt ;-)

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 16 jan 2012 02:08

Vraagje;

Op de klaptop staat Mapsource met CN NT 2012.3, Onroute fietskaart en Openfietsmap!
Ook op de Edge staan CN, Onroute en OFM!

Stel ik maak op de klaptop een route in Openfietsmap, die route zet ik in de Edge, pakt de Edge dan automatisch die route in de Openfietsmap in de Edge?? Ik weet dat je kaarten kan activeren en deactiveren in de Edge, maar ik ben nog aan het experimenteren welke kaarten ik het prettigst vind werken en maak dus nu wat routes in zowel de OFM als in Onroute. Als ik nu dus routes in de Edge zet waarvan er bijvoorbeeld een aantal in Onroute zijn gemaakt en een aantal in de OFM, wil ik graag weten of automatisch de goede kaart wordt gekozen?

Voorlopig rijdt ik alleen nog in NL en gebruik CN nog niet voor het maken van routes!
Laatst gewijzigd door RRon op 16 jan 2012 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 jan 2012 08:05

Wat versta jij onder een route? Een route (als in: gemaakt in Mapsource met de routing tool, GPX-file) of een course? Dat maakt nogal een verschil namelijk.

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 16 jan 2012 12:55

havana schreef:Wat versta jij onder een route? Een route (als in: gemaakt in Mapsource met de routing tool, GPX-file) of een course? Dat maakt nogal een verschil namelijk.

Zo heb ik ze altijd voor op de motor gemaakt en zo doe ik het voorlopig ook nog voor op de fiets, ik weet dat jij iets anders prefereert! ;) Maar als daar inderdaad verschil in zit ben ik ook benieuwd naar de uitleg van een course/track of wat dan ook. Mij gaat het erom dat ik graag wil weten of er automatisch hetzelfde kaartmateriaal wordt gekozen als waar de route/course/track.........etc in is gemaakt?

Ik heb namelijk wel gezien dat een route die in Mapsource gemaakt is dmv de OFM er wat anders uit kan komen te zien wanneer je die in Mapsource opent in bijvoorbeeld Onroute, niet al het kaartmateriaal is gelijk en komt de route naarst de paden te liggen bijvoorbeeld!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 jan 2012 16:36

Je moet een route alleen gebruiken op exact dezelfde kaart als die je in Mapsource hebt gebruikt. Gebruik je een andere kaart, krijg je problemen. Dat is één van de vele nadelen van een route.

Ik zal niet weer beginnen over courses, want ik val te veel in herhaling ;)

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 16 jan 2012 16:53

havana schreef:Je moet een route alleen gebruiken op exact dezelfde kaart als die je in Mapsource hebt gebruikt. Gebruik je een andere kaart, krijg je problemen. Dat is één van de vele nadelen van een route.

Ik ken iemand die stillekes schietgebedjes aan het op zeggen is stiekem hoopt op een youtube filmpke over courses. ;)
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 16 jan 2012 18:44

havana schreef:Je moet een route alleen gebruiken op exact dezelfde kaart als die je in Mapsource hebt gebruikt. Gebruik je een andere kaart, krijg je problemen. Dat is één van de vele nadelen van een route.

Ik ken jouw mening over courses en ga die zeker ook eens uitproberen, maar het rijden van routes ben ik met mijn Garmin Zumo gewend en wil dat nu ook nog even blijven doen, maar die courses ga ik zeker nog uit proberen!
Dat de route gemaakt in Mapsource gereden moet worden met exact dezelfde kaart is mij duidelijk, maar mijn vraag is dus of de Edge zelf kan zien met welke kaart een route is gemaakt zodat de Edge die route ook met de juiste kaart opent?? :roll:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jan 2012 20:33

Nee, dat kan de Edge zelf niet zien. Een route (GPX) is niet meer dan een start/finish en een paar viapunten, de Edge berekent op basis daarvan zelf opnieuw een route. De route zal alleen hetzelfde zijn als in Mapsource als je exact dezelfde kaarten (en instellingen, zoals of je van hoofdwegen houdt) gebruikt. Heb je een andere kaart geactiveerd zal de Edge zoveel mogelijk recht proberen te doen aan de viapunten uit de GPX-file, maar op het moment dat hij een weggetje niet kent berekent hij een alternatief (kortste weg naar het volgende viapunt).

Een course daarentegen is een vast liggend parcours, waarbij het het niet uitmaakt welke kaart je gebruikt. Zelfs zonder kaart zal er gewoon een lijn staan.

Gesloten