Puik plan. Afhankelijke jonge sporters (je doet mee, anders geen contract voor jou) uitleveren aan mensen die bewezen malafide zijn en dan verslavende middelen toe laten dienen (mmmm amfetaminen... heeeeerlijk).. Briljant. Werkelijk goed over nagedacht en vol empathie voor wat er gaat gebeuren.Quarantanove schreef: ↑20 aug 2017 11:55 Ik ben voorstander om het doping reglement voor de profs of helemaal af te schaffen
Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je die stelling al in twijfel durft te trekken ben je of dommer dan ik dacht of echt 100% aan het trollen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nou de vraagstelling is wel legitiem maar tevens lijkt deze ook gebruikt te worden om gelijk te krijgen en de discussie te omzeilen.daniel1975 schreef: ↑20 aug 2017 13:57Als je die stelling al in twijfel durft te trekken ben je of dommer dan ik dacht of echt 100% aan het trollen.
Hoe stel je onomstotelijk vast dat renner X door doping om het leven is gekomen?
Je kunt het hoogst aannemelijk maken.
Eigenlijk net zoiets als roken en longkanker.
Maar goed. Dat je doping niet legaal wilt maken omdat dan iedereen naar de apotheek moet of wil lijkt me duidelijk. Waar stel je tevens de grens.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Amfetaminen wel ja, maar zou bloeddoping ook verslavend zijn ? Ben ik wel nieuwsgierig naardc schreef: ↑20 aug 2017 13:56Puik plan. Afhankelijke jonge sporters (je doet mee, anders geen contract voor jou) uitleveren aan mensen die bewezen malafide zijn en dan verslavende middelen toe laten dienen (mmmm amfetaminen... heeeeerlijk).. Briljant. Werkelijk goed over nagedacht en vol empathie voor wat er gaat gebeuren.Quarantanove schreef: ↑20 aug 2017 11:55 Ik ben voorstander om het doping reglement voor de profs of helemaal af te schaffen
![]()
Suiker is ook verslavend en een groot gezondheidsrisico. Wordt helaas niet tegen opgetreden. Zo zijn er nog andere voorbeelden("industrievoedsel") die een grotere impact hebben dan een dopingregelement...
Vrij eenvoudig om te bedenken dat waar geld verdient wordt, de gezondheid niet de hoogste prioriteit heeft.
Een handvol topsporters of 80% van de wereldbevolking?!
Vrij eenvoudig om te bedenken dat waar geld verdient wordt, de gezondheid niet de hoogste prioriteit heeft.
Net zoals er nu renners zijn die voor doping kiezen, zullen er ook renners zijn die er voor kiezen zonder doping te willen rijden. Midden jaren negentig stopten die wielrenners omdat ze door opgevoerde renners voorbij werden gereden.
Als er genoeg renners zijn die zonder doping willen rijden, zullen zij zich afsplitsen van de organisatie die doping toestaat.
Die zullen dan een nieuwe organisatie starten met dopingcontroles. Dan weet ik wel welke van de twee organisaties het langst blijft bestaan.
Als er genoeg renners zijn die zonder doping willen rijden, zullen zij zich afsplitsen van de organisatie die doping toestaat.
Die zullen dan een nieuwe organisatie starten met dopingcontroles. Dan weet ik wel welke van de twee organisaties het langst blijft bestaan.
Ongelofelijk, doping met potentieel dodelijke medicijnen gelijk stellen aan doodnormale voedingsstoffen.... Probeer eens een rondje langer dan 2 uur tempo te fietsen zonder suikers (zowel vooraf als tijdens), succes!indobesar schreef: ↑20 aug 2017 18:57 Suiker is ook verslavend en een groot gezondheidsrisico. Wordt helaas niet tegen opgetreden. Zo zijn er nog andere voorbeelden("industrievoedsel") die een grotere impact hebben dan een dopingregelement...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4
Gazelle XR4
Als de vergelijking met roken maakt, kijk je er misschien wel anders tegen aan. Toch is de dopingbestrijding meer iets van de sportbonden dan van de overheid. Zeker in Nederland.
Iemand mag geloven dat het beter is om doping te legaliseren, net zoals iemand mag geloven dat er roze eenhoorns bestaan. Dat moet je gewoon niet al te serieus nemen, een aai over de bol, een snoepje geven en "ja je hebt gelijk hoor" brommen, waarna je weer tot de orde van de dag over gaat.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Suiker is een essentieel onderdeel van je normale metabolisme.
Tabaksrook bestaat uit veelal lichaamsvreemde stoffen die aantoonbaar schade opleveren.
Doping zijn illegaal uitgevoerde medische behandelingen, en wat mij betreft moeten de verantwoordelijke artsen en apothekers nog veel harder aangepakt worden dan de renners.
Het morele "Eerlijk spel" vraagstuk is wat mij betreft niet eens de prioriteit als wel het dwingen van renners de (doping) wet te overtreden. Ja, ze zijn er zelf bij dus zeker ook verantwoordelijk, maar dat die managers en doctoren vrolijk door mogen gaan is gewoon te gek voor woorden.
Goed plan, begin jij alvast aan een monumentje voor de eerste wielrenner die hierdoor komt te overlijden? Financiële belangen zijn een stuk groter dan 50 jaar geleden, dus de renners zullen veel meer het randje op gaan zoeken als je het legaliseert.
[/quote]
De tot nu enige dopingdode is van 1967. Juist in de tijd dat er geen artsen aan ploegen waren verbonden en de renners zelfstandig aanklooiden. Ik ben voor doping vrij geven met juist wel kundige artsen in de ploegen. Een veel groter gevaar is er juist nu doordat het gewoon doorgaat maar wel in het geniep gaat.
[/quote]
De tot nu toe enige dopingdode is van 1967? Op welke planeet leef jij? Er zijn al tienallen doden door doping gevallen. In de tijd van ongebreideld epo gebruik zijn er verscheidene renners "plots" overleden (o.a. de zoon van Eric de vlaeminck).
Zie hier maar eens:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _hun_sport
[/quote]
De tot nu enige dopingdode is van 1967. Juist in de tijd dat er geen artsen aan ploegen waren verbonden en de renners zelfstandig aanklooiden. Ik ben voor doping vrij geven met juist wel kundige artsen in de ploegen. Een veel groter gevaar is er juist nu doordat het gewoon doorgaat maar wel in het geniep gaat.
[/quote]
De tot nu toe enige dopingdode is van 1967? Op welke planeet leef jij? Er zijn al tienallen doden door doping gevallen. In de tijd van ongebreideld epo gebruik zijn er verscheidene renners "plots" overleden (o.a. de zoon van Eric de vlaeminck).
Zie hier maar eens:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _hun_sport
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.