Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Weet niet of een zoon/dochter hebt, maar zou je die als junior renner toevertrouwen aan 'artsen' die de motor even opvoeren? Met alle lange termijn risicos van dien?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Quarantanove
- Forum-lid
Een veel sterker argument om hem of haar een wielercarrière uit het hoofd te praten is het veel te grote gevaar van ernstig letsel oplopen en zelfs het leven laten als gevolg van de vele valpartijen. Er zijn meer wielerdoden gevallen hierdoor dan door dopingmisbruik. Zo uit het hoofd in de laat twee decennia: Fabio Casartelli , Andrey Kivilev, Wouter Weylandt , Antoine Demoitié en de bijna dodelijke smak van Stig Broeckx.daniel1975 schreef: ↑19 aug 2017 22:36 Weet niet of een zoon/dochter hebt, maar zou je die als junior renner toevertrouwen aan 'artsen' die de motor even opvoeren? Met alle lange termijn risicos van dien?
In de in principe veel gevaarlijkere autoraces em motorraces is bijna nog veiliger dan de wielrsport.
Eigenlijk is het de discussie niet waard, echter: er zijn meerdere renners en oud-renners overleden waarbij afgevraagd kan worden of dopinggebruik hierbij van invloed is geweest.
Kinderen mag je wat jou betreft ongelimiteerd volstoppen met EPO, groeihormonen, bloedtransfusies en allerlei experimentele producten, het gaat pas te ver als ze doodgaan?Quarantanove schreef: ↑19 aug 2017 21:52De tot nu enige dopingdode is van 1967. Juist in de tijd dat er geen artsen aan ploegen waren verbonden en de renners zelfstandig aanklooiden. Ik ben voor doping vrij geven met juist wel kundige artsen in de ploegen. Een veel groter gevaar is er juist nu doordat het gewoon doorgaat maar wel in het geniep gaat.erikkie39 schreef: ↑19 aug 2017 19:43Goed plan, begin jij alvast aan een monumentje voor de eerste wielrenner die hierdoor komt te overlijden? Financiële belangen zijn een stuk groter dan 50 jaar geleden, dus de renners zullen veel meer het randje op gaan zoeken als je het legaliseert.Quarantanove schreef: ↑19 aug 2017 18:27
Dan komen weer ander managers en doctoren die exact hetzelfde doen.
Dat laatste is zo. De oplossing is volgens mij ook dat de UCI stopt met de zogenaamde dopingjacht, Straffen terug naar normale maatstaven (=veel lagere straffen dan de buitenproportionele straffen die nu gehanteerd worden) en vooral doen wat veel ander sportbonden doen. Of helemaal niet controleren en als dat dan moet wel monsters af laten nemen maar ze niet testen. Dan hebben de media ook nauwelijks nog dopingnieuws te melden en is er geen dopingprobleemen in geval van de wielersport zo over.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Daarnaast zijn er heel wat meer personen al dan niet indirect door doping overleden. De verdorven cultuur die in de jaren 90 ontstond dat het de normaalste zaak van de wereld was om een hele waslijst aan medicamenten voor van alles en nog wat te nemen is een heel aantal renners uiteindelijk te veel geworden. Jimenez, VDB, enz
-
Quarantanove
- Forum-lid
-
Quarantanove
- Forum-lid
Dat beweer ik nergens.
Ik ben voorstander om het doping reglement voor de profs of helemaal af te schaffen of de sancties terug te brengen naar een niveau van bij andere soortgelijke overtredingen. (zoals aan een auto hangen , daarvoor wordt je terecht alleen maar uit koers gezet en geen twee jaar geschorst)
Daarentegen dient er m.i. juist meer handhaving van het reglement plaats te vinden met ook zwaardere straffen voor overtredingen die ergere gezondheids risico's tot gevolg hebben dan dopinggebruik. Er wordt namelijk veel te vaak gevallen in het wielrennen met veel arbeidsverzuim tot gevolg. (Of nog erger de al eerder genoemde met dodelijke afloop)
Ik bedoel dan het veel voorkomende onreglementair gedrag in eindsprints , het over gescheiden fietspaden en voetpaden inhalen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Aan een auto hangen heb je alleen die ene koers voordeel van, 1e keer betrapt worden op doping betekend niet dat je 1 dag voordeel hebt gehad, maar statistisch gezien het zeer waarschijnlijk is dat je al langer valsspeelt en daarnaast daar nog lang profijt van hebt.
Daarnaast weet jij genoeg van wielrennen af dat een streep trekken onder de profs helemaal niet kan. Continentale ploegen mogen ook .1 en .hc koersen rijden, die kan je niet met minder voorbereiding, minder ervaring en minder talent ook nog eens tegen medisch opgevoerde brommers laten rijden. Reken je de continentale renners met een beroepsrenner B licentie tot de profs dan verschuif je het probleem naar .2 en nationale koersen. Als je dit soort dingen roept, kom dan ook met een goed onderbouwd plan. Nu heeft het erg veel weg van lekker willen trollen.
Daarnaast weet jij genoeg van wielrennen af dat een streep trekken onder de profs helemaal niet kan. Continentale ploegen mogen ook .1 en .hc koersen rijden, die kan je niet met minder voorbereiding, minder ervaring en minder talent ook nog eens tegen medisch opgevoerde brommers laten rijden. Reken je de continentale renners met een beroepsrenner B licentie tot de profs dan verschuif je het probleem naar .2 en nationale koersen. Als je dit soort dingen roept, kom dan ook met een goed onderbouwd plan. Nu heeft het erg veel weg van lekker willen trollen.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Als je onder trollen verstaat ; een mening hebben en verkondigen die de meesten hier niet aanstaat dan , heb je gelijk.
Ik ben wel benieuwd wanneer je onderbouwing komt. Wie mag wel en wie niet? Als je 17 jaar bent mag het niet? Maar die moet wel, anders is hij als 18 jarige al lang niet meer in beeld. Wie is er in jouw ogen wel prof en wie niet? Met die onderbouwingen kom je nog steeds niet.Quarantanove schreef: ↑20 aug 2017 12:40Als je onder trollen verstaat ; een mening hebben en verkondigen die de meesten hier niet aanstaat dan , heb je gelijk.
Dat jij wilt dat iedereen aan de doping gaat weten we al een aantal jaren.
Dus om prof te worden moeten ze zich van kind tot belofte schoon, zonder enige vorm van doping bewijzen en als ze eenmaal prof zijn dan mogen ze volledig los met dopingproducten? Dat zou dan een uitgebreid controlestelsel tot gevolg moeten hebben want om prof te worden moet je tot de besten behoren in die lagere categorieën en als dat niet op natuurlijke wijze lukt dan is doping de enige oplossing om toch prof te kunnen worden, een stap die mogelijk kleiner wordt als een jonge renner eenmaal weet dat hij zijn dopinggebruik niet zijn hele carrière hoeft te verbloemen maar enkel tot hij een contract binnen heeft.Quarantanove schreef: ↑20 aug 2017 11:55Dat beweer ik nergens.
Ik ben voorstander om het doping reglement voor de profs of helemaal af te schaffen
fietsen doe ik net als een prof,