Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

thorr
Forum-lid

thorr 02 jun 2016 14:01

rene schreef:Sneller - net zo mooi - en ik vraag me af of ze veel slechter zijn, aangezien de originele al zo snel en spontaan breken. Lijkt me de keuze toch niet zo moeilijk :lol:
+1

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 jun 2016 14:06

Jaap Telder schreef:En ja hoor, de Chinese schurken hebben nu ook Canyon ontdekt en vervalst...
(Levering zal sneller zijn dan Canyon zelf, helaas :shock: )
Jaap, je bent hier gewoon reclame aan het maken voor de nieuwe Chinyon's :mrgreen:

tomtom
Forum-lid

tomtom 02 jun 2016 14:18

thorr schreef:
rene schreef:Sneller - net zo mooi - en ik vraag me af of ze veel slechter zijn, aangezien de originele al zo snel en spontaan breken. Lijkt me de keuze toch niet zo moeilijk :lol:
+1
Wát een dom gepiep! Als je iets van ontwikkeling en de markt snapt dan snap je ook dat een "Chinees" die dit namaakt bij lange na niet dezelfde kwaliteit levert. Inmiddels ook al lang bewezen en geschreven door het blad Fiets (en andere gerenommeerde fietsbladen). Domweg gevaarlijk is de namaak....maar koop ze gerust. Die namaak uit China (of het nu horlogebandjes, fietsen, onderdelen, geneesmiddelen of iets anders is) is per definitie onbetrouwbaar, vaak zeer slecht, niet duurzaam en met NUL garantie). Des te meer voor ons en dat soort "klanten" heeft Canyon echt niet nodig! Overigens zijn er inmiddels een heleboel zogenaamde express bikes (en ja ook de nieuwe CF SLX) in vele vormen en prijzen die DIRECT leverbaar zijn. Informeer jezelf dus wat beter voordat je allemaal kletskoek op een forum gooit :dislike: .
Aeroad
Grail
Ultimate

lupo
Forum-lid

lupo 02 jun 2016 14:19

En dat vind ik dan weer een +1 waard. :like:

thorr
Forum-lid

thorr 02 jun 2016 14:35

tja als je ziet dat ze er meer dan een week over doen om te bepalen of mijn breuk in het kader een garantiegeval is of niet dan vind ik die garantie toch ook maar een dikke nul van canyon.

kader breekt na een vierde keer ermee gereden te hebben zonder een valpartij of dergelijke dan zijn die ook niet betrouwbaar en al zeker niet duurzaam.

tomtom
Forum-lid

tomtom 02 jun 2016 15:42

thorr schreef:tja als je ziet dat ze er meer dan een week over doen om te bepalen of mijn breuk in het kader een garantiegeval is of niet dan vind ik die garantie toch ook maar een dikke nul van canyon.

kader breekt na een vierde keer ermee gereden te hebben zonder een valpartij of dergelijke dan zijn die ook niet betrouwbaar en al zeker niet duurzaam.
In jouw geval natuurlijk heel vervelend. Heb je Canyon zelf al even gebeld? Als jij een week lang vind dan wens ik je veel plezier bij andere fietsmerken. Daar duurt de gang van FM naar fabrikant meestal al een week of meer....laat staan een uitspraak over garantie. Voor zover ik weet toetst Canyon als ENIGE al zijn frames in een röntgen apparaat om fouten/foutjes in de carbon lay-up uit te sluiten. Wat er bij jou gebeurd is weet ik niet maar bijzonder is het wel. Mijn eigen ervaringen met breuken (waarvan ik niet eens zeker wist of het mijn schuld wel/niet was) is dat ze keurig en snel worden opgelost. Maar enige weken duurde het zeker. Gewoon even bellen en vragen wat je mag verwachten. Hier klagen heeft geen enkele zin en lost niets voor je op!
Aeroad
Grail
Ultimate

brekson
Forum-lid

brekson 02 jun 2016 16:32

Spijtig genoeg hebben ze nu in China ook canyon ontdekt. Alhoewel ik betwijfel of dat deze aeroad op de foto nep is.
Zelfs de oranje sticker kleeft er op.
Zouden ze een echte kader op hun foto gebruiken om klanten te lokken ?
En stellen dat die minderwaardig zou zijn durf ik iig niet. Heb al meermaals fietsers gezien op hun namaak pina of venge, en die waren allen super tevreden
Sworks Venge

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 jun 2016 19:56

Beide foto's zijn weldegelijk de nepperds. Bij bestudering zijn verschillen met de echte Canyons wel te zien.

sprint100
Forum-lid

sprint100 02 jun 2016 20:15

Linkje?

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 jun 2016 20:23

sprint100 schreef:Linkje?
Het is niet mijn bedoeling om deze linke Chinezen te voorzien van nieuwe klanten....integendeel.
Wees gewaarschuwd voor deze nepperds. (Marktplaats).

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 jun 2016 00:17

tomtom schreef:
thorr schreef:
+1
Wát een dom gepiep!

* Een "Chinees" die dit namaakt bij lange na niet dezelfde kwaliteit levert.
* Inmiddels ook al lang bewezen en geschreven door het blad Fiets (en andere gerenommeerde fietsbladen).

*Domweg gevaarlijk is de namaak....maar koop ze gerust.
*Die namaak uit China is per definitie onbetrouwbaar, vaak zeer slecht, niet duurzaam.
* Een Chinese fiets is allang niet meer slecht per definitie. Er zijn genoeg grote dan wel kleinere fietsenwinkels die hun "eigen" merk carbon frames uit China halen. Hier fietsen meer dan genoeg tevreden mensen op.

* Het blad Fiets geeft zelfs ruimte aan deze volgens jou " Chinese carbon zooi " en veelal worden deze carbon huisfietsen van de winkels over het algemeen redelijk gewaardeerd.

* Een originele Canyon blijkt dus net zo gevaarlijk - zie bovenstaande frames die spontaan in 2-en gaan, of er moet meer aan de hand zijn waarbij de eigenaar niet altijd eerlijk is over de daadwerkelijke breuk van het frame.

* Ik ben zelf in China geweest - en als al die mensen in China niet zo hard in de weer waren om producten te maken voor de West - Europese markt dan kostte je spijkerbroek nu hier minimaal € 200,- en je Diesel truitje wel € 120,- ipv de helft. Die truitjes en jeans gaan overigens wel voor resp. € 15 en € 5,- daar. En ik ben daar geweest met iemand die hier een gewoon goede kleding zaak heeft, dus niet zaniken dat het daar nepkleding betreft, want het wordt daar gewoon gemaakt.

;)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 00:31

ben het wel met je eens dat in China prima producten worden ontwikkeld, maar vergeet niet de hele r&d die canyon in die frames heeft gestopt. Ze worden vervolgens natuurlijk vast ergens in het verre oosten gefabriceerd, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die frames via een zijweg toch alsnog via aliexpress op de markt komen. De kans is dus zeer zeer groot dat dit om een inferieur product gaat. Neemt natuurlijk niet weg dat er prima OEM frames te verkrijgen zijn uit die oorden. En, om alle canyon frames na een aantal scheuren die we hier tegenkomen als gevaarlijk te beschrijven gaat natuurlijk ook wat ver (als er in die frames daadwerkelijk productiefouten zouden zitten zou canyon als de wiedeweer een terugroepactie moeten starten). En, we weten inderdaad zoals je aangeeft niet wat er met dat frame is gebeurd.

Plaats reactie