Het dopingtopic 2.0
- robbebopper
- Forum-lid HC
Valverde kan dit jaar ook heel goed tijdrijden.
'k heb eens info opgezocht en eigenlijk zou Pantani enkel een erg goede tijdrit ( 3°) in de tour van 98 gereden hebben. Maar op dat ogenblik waren er al een respectabel deel van de renners naar huis gestuurd. In de giro van 99 stond hij aan de leiding toen hij zijn trui in een tijdrit kwijtraakte aan Jalabert, nota bene de dag voor dat ze door zijn geboortedorp reden.
En bij de beloften heeft hij zelfs een tijdrit gewonnen.
Vraag is dus; heeft hij echt bovenmenselijk gereden in bepaalde tijdritten of is dit perceptie?
En bij de beloften heeft hij zelfs een tijdrit gewonnen.
Vraag is dus; heeft hij echt bovenmenselijk gereden in bepaalde tijdritten of is dit perceptie?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

In de angst hier even een oude discussie nieuw leven te geven: Wiggins reed in het begin van zijn carrière redelijk op korte tijdritten, maar was lang niet de eindbaas die hij na ongeveer 2010 werd. Dit ondanks een afnemend gewicht, nadat hij al top 5 had gereden in de Tour....
- robbebopper
- Forum-lid HC
Je hebt gelijk. Het leidt nergens toe.
We weten wel waar het vandaan komt.
We weten wel waar het vandaan komt.
Ik vind ook een hoop rijders verdacht, maar laten we het eens over een andere boeg gooien:
Welke renner (m/v) die de afgelopen 5 jaar een klassement, klassieker, of twee of meer ritten in grote rondes heeft gewonnen is het minst verdacht?
Welke renner (m/v) die de afgelopen 5 jaar een klassement, klassieker, of twee of meer ritten in grote rondes heeft gewonnen is het minst verdacht?
Gilbert.Vicenza schreef:Ik vind ook een hoop rijders verdacht, maar laten we het eens over een andere boeg gooien:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Daniel Martin.
Won twee monumenten toen hij voor Garmin reed. Dat is volgens mij niet zo'n hele foute ploeg. Van andere winnaars is misschien Degenkolb nog te vertrouwen. Bij de meesten anderen heb ik mijn bedenkingen. Of ze zijn ooit gepakt, of ze fietsen bij een foute ploeg.
Won twee monumenten toen hij voor Garmin reed. Dat is volgens mij niet zo'n hele foute ploeg. Van andere winnaars is misschien Degenkolb nog te vertrouwen. Bij de meesten anderen heb ik mijn bedenkingen. Of ze zijn ooit gepakt, of ze fietsen bij een foute ploeg.
Live fast; die young. mijn blog
-
iothecoolmoon
- Forum-lid
Dus die enkelingen winnen van een volledig gedopeerd peleton... euhm?
Boonen is volledig onbesproken, op zijn coke-uitschuiver bij een feestje na. Bovendien heb ik nooit in zijn loopbaan een prestatie gezien die ik echt bovenmenselijk vond en ik heb geen gekke bokkensprongen vastgesteld of periodes dat hij plots geen deuk meer in een pakje boter kon rijden.