Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

SupaX
Forum-lid

SupaX 07 apr 2017 12:32

Het gebeurt niet zo vaak dat iemand van de oorspronkelijk kopgroep nog mee kan komen wanneer hij bijgehaald is door de favorieten. Ik vindt de overwinning van Gilbert zeker niet vreemder dan die van Hayman.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 07 apr 2017 13:03

fiedoo schreef:In P_R je wegsteken? 't is te zien dat er in nederland niet veel over kasseien gereden wordt.
Tony Martin heeft het peleton verleden jaar niet voorgebleven mat allaphilippe ze zijn er op 20 kms van de meet voorbijgesneld. Waarom is Tony Martin dan al een paar keer op de WK's en vooral verleden jaar op de OS naar huis gereden in de tijdritten? Als Tony Martin zo een dopingrenner is waarom is Dumoulin, Cancellara,... dan nog dikwijls zijn betere?
Als je zo sterk bent in het ontleden obv taktiek en wedstrijdomstandigheden waar blijft je doorzicht dan in de RVV en de koersomstandigheden (grote groep sterke renners die wegrijdt vanaf de muur, valpartij van de achtervolgers die Gilbert zo goed als zeker nog zouden gegrepen hebben, enz..).
Omdat Gilbert zodra hij weer bij QS rijd wint. Samen met alle andere doping dingen bij QS is dat verdacht. Maar jij hebt het over objectiviteit op het forum en volgens mij ben je diehard Gilbert fan ;)
Maak joe woar

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 07 apr 2017 13:11

Het is logischer van een zelfbewuste Belg in een zelfbewust Belgisch team te beschuldigen dan een brave Australische antiheld?

PS: al eens naar de stafbezetting van het Orica-Greenedge team gekeken? Als het aanwezig zijn van een bepaald individu met een onfrisse geschiedenis al voldoende is om als teamlid schuldig te zijn aan dopingpraktijken, dan heeft Hayman er ook van (niet mijn bewering, gewoon de logica van sommigen alhier volgende). Ook Simon Yates al vergeten? Tot zover de objectiviteit hier op het forum.

Ondertussen in een land hier ver vandaan: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170407_02822246

groeten

een koersfan.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 07 apr 2017 14:01

Fietsen?altijd schreef:
fiedoo schreef:In P_R je wegsteken? 't is te zien dat er in nederland niet veel over kasseien gereden wordt.
Tony Martin heeft het peleton verleden jaar niet voorgebleven mat allaphilippe ze zijn er op 20 kms van de meet voorbijgesneld. Waarom is Tony Martin dan al een paar keer op de WK's en vooral verleden jaar op de OS naar huis gereden in de tijdritten? Als Tony Martin zo een dopingrenner is waarom is Dumoulin, Cancellara,... dan nog dikwijls zijn betere?
Als je zo sterk bent in het ontleden obv taktiek en wedstrijdomstandigheden waar blijft je doorzicht dan in de RVV en de koersomstandigheden (grote groep sterke renners die wegrijdt vanaf de muur, valpartij van de achtervolgers die Gilbert zo goed als zeker nog zouden gegrepen hebben, enz..).
Omdat Gilbert zodra hij weer bij QS rijd wint. Samen met alle andere doping dingen bij QS is dat verdacht. Maar jij hebt het over objectiviteit op het forum en volgens mij ben je diehard Gilbert fan ;)
nee, echt geen Gilbert fan, nooit geweest en het is zeker niet mijn bedoeling van Hayman verdacht te maken, in tegendeel, maar ik wil hier enkel de dubbelzinnige kritiek in vraag stellen. En 'k heb de indruk dat ik hier rondjes maak. Steeds hetzelfde moeten typen wat je 10 posts eerder al heb gepost, maar waar men blijkbaar overheen kijkt, dat kan niet de bedoeling zijn.
Nog één keer: Gilbert kon de RVV, of andere kasseikoersen niet winnen want hij mocht NIET meerijden van BMC alhoewel de huidige RVV op zijn lijf is geschreven. Moeilijk om te winnen dan. 'k Vraag mij af welk de kritiek hier zou zijn was Hayman een QS-renner geweest.
Dat niet op feiten gebaseerd beschuldigen van dopinggebruik van één bepaalde renner of renners is er al wat over vind ik, als je dan nog met een dubbele pen schrijft, is het zeker niet correct.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 apr 2017 14:03

Jullie snappen het ook echt niet. Wij willen graag voor de gek gehouden worden. Bij Orica lukt dat nog net maar als het er zo dik bovenop ligt als bij QS dan is het niet meer leuk ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 apr 2017 14:04

Precies. Vrouwen mogen best doen alsof maar het mag niet te gek worden :mrgreen:

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 07 apr 2017 14:31

Ik wil ook liever niet door een belg genept worden, "dan nog liever de lucht in" :twisted: .

"Ronald Prud'homme van Reine relativeert in een publicatie Speijks heldendom en zoekt eerder een psychologische verklaring van zijn daad; Speijk zou een depressief luitenantje-ter-zee zijn geweest met weinig gevoel van eigenwaarde geheel geobsedeerd door vlag, koning en heldendom die ontvlamt als in het vaderland de golf van Belgenhysterie uitbreekt."
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 apr 2017 18:28

Bijzonder om te zien dat dit bericht nergens echt groot wordt opgepakt. Benieuwd hoe de kranten zouden koppen als het Gilbert was geweest oid.

http://nu.nl/sport-overig/4601217/olymp ... t-epo.html
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Karl66
Forum-lid

Karl66 07 apr 2017 20:23

Ernie C. schreef:Jullie snappen het ook echt niet. Wij willen graag voor de gek gehouden worden. Bij Orica lukt dat nog net maar als het er zo dik bovenop ligt als bij QS dan is het niet meer leuk ;) .
En dat is nou net het hele punt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

AlO
Forum-lid

AlO 08 apr 2017 16:53

daniel1975 schreef:Bijzonder om te zien dat dit bericht nergens echt groot wordt opgepakt. Benieuwd hoe de kranten zouden koppen als het Gilbert was geweest oid.

http://nu.nl/sport-overig/4601217/olymp ... t-epo.html
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat 'we' in Nederland/België liever naar wielrennen kijken dan naar marathons --> minder nieuwswaarde gevoelig. Daarnaast staat het wielrennen nou eenmaal meer bekend om zijn 'dopingspektakel', dankzij mannen als Armstrong, dan het marathon lopen.

gede
Forum-lid

gede 08 apr 2017 21:42

Fietsen?altijd schreef:
Wat een zielig gedoe rond Gilbert. Wat doet dit blijkbaar pijn bij velen dat hij weer goed is.

Wat moeten we precies verstaan onder 'alle andere doping dingen bij QS'? Wat een spelletje uit-de-nek-lullen hier...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 apr 2017 00:32

gede schreef: Wat een zielig gedoe rond Gilbert. Wat doet dit blijkbaar pijn bij velen dat hij weer goed is.

Wat moeten we precies verstaan onder 'alle andere doping dingen bij QS'? Wat een spelletje uit-de-nek-lullen hier...
Ik had graag geloofd in een heroïsche zege met een prachtige solo van een groot klassieker-renner. Het doet pijn dat dat mij niet lukt omdat de ploegleiding en medische staf van QS al met zoveel dopinggevallen te maken heeft gehad :cry: .

Veel Vlamingen schieten hier in de verdediging oa door andere renners te noemen die we dan ook maar verdacht moeten gaan vinden vanwege de prestaties en dat is deels terecht. Kijk naar Sagan, die heeft oa Magni en Piet de Moor gehad als teamarts en wie er nu arts is bij Bora kan ik niet vinden en weet niet af dat goed of slecht nieuws is. Bij bijna ieder team lopen er zo nog wat overblijfselen uit het epo-tijdperk rond en dat is juist het hele probleem. Deze opvallende overwinning legt de vinger op de zere plek en dat is echt niet omdat ik een hekel aan Belgen of specifiek aan Gilbert heb. Er zijn gewoon een paar opvallende elementen aan deze wederopstanding waardoor ik weer eens met neus op de feiten wordt gedrukt wat betreft de betrouwbaarheid van de wielersport in het algeheel en dat doet inderdaad pijn.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie