Het dopingtopic 2.0
-
iothecoolmoon
- Forum-lid
Als Belg heb ik toch bepaalde opmerkingen hoor. Nederlanders doen altijd alsof wij geen problemen met het gebruik van doping hebben.
Misschien toch een paar feiten na elkaar plaatsen waaruit blijkt, volgens mij toch, dat we in België net wel doping aanpakken en onze toppers niet sparen.
1.Museeuw is verdoordeeld en door het stof gegaan.
2.VDB is meermaals gecriminaliseerd door het optreden van overijverige politiediensten
3.Leif Hoste is verdoordeeld
4.Bruylandts is ook gepakt.
5.hetze ronde coke buiten competitie Boonen
Ik kan me toch zo geen verhalen herinneren met Nederlandse renners.
En ja dan vind ik het jammer dat de eerste reactie altijd doping is bij een Belg. Er kan precies geen enkele Belg winnen of er wordt doping geroepen. Alle argumenten zijn dan goed om dit aan te kaarten. Zelfde fenomeen, maar dan nog veel ongenuanceerde trouwens op wielerflits.nl . Daar mondt alles altijd uit in een NE-BE.
Moet wel zeggen, dat de nederlandse fora veel beter zijn dan de belgische...
Misschien toch een paar feiten na elkaar plaatsen waaruit blijkt, volgens mij toch, dat we in België net wel doping aanpakken en onze toppers niet sparen.
1.Museeuw is verdoordeeld en door het stof gegaan.
2.VDB is meermaals gecriminaliseerd door het optreden van overijverige politiediensten
3.Leif Hoste is verdoordeeld
4.Bruylandts is ook gepakt.
5.hetze ronde coke buiten competitie Boonen
Ik kan me toch zo geen verhalen herinneren met Nederlandse renners.
En ja dan vind ik het jammer dat de eerste reactie altijd doping is bij een Belg. Er kan precies geen enkele Belg winnen of er wordt doping geroepen. Alle argumenten zijn dan goed om dit aan te kaarten. Zelfde fenomeen, maar dan nog veel ongenuanceerde trouwens op wielerflits.nl . Daar mondt alles altijd uit in een NE-BE.
Moet wel zeggen, dat de nederlandse fora veel beter zijn dan de belgische...
Ik denk dat er toch best wel wat animositeit zit hoor. Mathieu van der Poel die bij het veldrijden op minder dan uiterst sympathieke wijze wordt benaderd (en dan is dit wel de meest voorzichtige manier om het te omschrijven). Uitspraken van rode duivel supporters over NL elftal die ik de laatste jaren op TV zie. Ik weet het, het zijn individuele gevallen voor rekening van de personen zelf. Maar laten we het er maar op houden dat winnen van de buurman of de buurman vernederen leuker is dan die vent van drie straten verder op. Wat dat betreft zijn belgen helemaal geen haar beter dan nederlanders, en dat dacht ik toch altijd wel, dat Belgen meer Klasse hebben dan wij Ollanders. Dat was voor mij nogal ontluisterend.
beetje raar toch: terpstra rijdt in de finale een pak sneller dan de koploper en achtervolgers, Dylan van Baarle ( Dylan wie?) is de evenknie van Sagan, Kruiswijk wint wschlk verleden jaar de giro zonder tegenslg, Dumoulin vernedert in sommige tijdritten zijn tegenstanders en klimt ondanks zijn gewicht als de besten in de vuelta, Poels moet in de tour opletten dat hij Froome niet uit zijn wiel kletst, Boukema is de betere van Froome op de ventoux ( zelfs zonder dat lopen van Froome
) geen enkele keer is het woord doping hier op het forum gevallen.
Gilbert, winnar reeds van een paar monumenten wint voor QS de RVV, deels door een geweldige prestatie maar ook deels door de ploegtaktiek en heel wat geluk (valpartij) en het woord doping is niet uit de lucht?
Vzrleden jaar wint er een renner van greenedge die pas een maand traint en ooit 1 (één) koers heeft gewonnen op magistrale wijze parijs-roubaix, heb ik toen het woord doping gehoord???

Gilbert, winnar reeds van een paar monumenten wint voor QS de RVV, deels door een geweldige prestatie maar ook deels door de ploegtaktiek en heel wat geluk (valpartij) en het woord doping is niet uit de lucht?
Vzrleden jaar wint er een renner van greenedge die pas een maand traint en ooit 1 (één) koers heeft gewonnen op magistrale wijze parijs-roubaix, heb ik toen het woord doping gehoord???
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
Quarantanove
- Forum-lid
Of ze wel dan niet met gelijke wapens strijden zal me een zorg zijn. Belangrijker is dat ze zodanig koersen dat de TV-amusementswaarde niet nog meer daalt.
+3 @fiedoo
Wout Poels is zo mogelijk de meest ongeloofwaardige renner van Sky.
In een jaar tijd van 'heel aardige klassiekerknecht' naar een klimknecht die het zelfs Quintana lastig maakt?
En de Nederlandse pers vindt het (alleen maar) fan-tas-tisch.
Geweldig toch, zo vreselijk veel 'marginal gains'?
In een jaar tijd van 'heel aardige klassiekerknecht' naar een klimknecht die het zelfs Quintana lastig maakt?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij zijn er hier op het forum al eerder kanttekeningen geplaatst hoor.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bij elke renner die top wedstrijden wint, worden her en der wel vragen gesteld.
Niet alleen als Gilbert de Ronde wint na een paar magere jaren. Ook de overwinning van Poels in Luik en Terpstra in Roubaix zijn voor velen een reden om bedenkingen te hebben. Zo'n beetje elke grote wedstrijd met een winnaar uit een dubieuze ploeg of met een dubieus verleden is bij mij verdacht.
Niet alleen als Gilbert de Ronde wint na een paar magere jaren. Ook de overwinning van Poels in Luik en Terpstra in Roubaix zijn voor velen een reden om bedenkingen te hebben. Zo'n beetje elke grote wedstrijd met een winnaar uit een dubieuze ploeg of met een dubieus verleden is bij mij verdacht.
Live fast; die young. mijn blog
Als je bij Sky rijdt ben je per definitie verdacht maar Poels was natuurlijk wel al een groot talent bij Vacansoleil (ook geen zuivere koffie imho). Die mindere jaren kwamen vooral door zijn val in de Tour. Het is ook niet gek dat het een paar jaar duurt voordat je daar helemaal van herstelt.Tijanus schreef:+3 @fiedoo
Campagnolo Ultra Dork