Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 apr 2020 16:02

dario schreef: 14 apr 2020 15:48 Ach, idioten heb je overal natuurlijk :)
Misschien we vooral in Frankrijk, maar waarschijnlijk ook wel de andere zuidelijke landen.

dario
Forum-lid

dario 14 apr 2020 16:20

Da's een typisch noordelijke misvatting. Of hoe dachten jullie dat Fransen naar Nederland kijken?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 apr 2020 16:37

dario schreef: 14 apr 2020 16:20 Da's een typisch noordelijke misvatting.
De cijfers tonen anders aan ;)

IQ per land even opzoeken :mrgreen:

Don't shoot me........ik heb de cijfers niet gemaakt :lol:

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 apr 2020 16:51

Dat had ik nog nooit bekeken. Maar ik herken het wel.
Fransen mogen op school geen fouten maken, dus zullen zelden iets uitproberen. Stel je voor dat het niet lukt.
En een fout antwoord kun je beter niet geven. Weet je het niet zeker, dan houd je je mond.
Maar of dit nog echt met Corona te maken heeft? ;)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 14 apr 2020 17:06

daniel1975 schreef: 14 apr 2020 14:29 .............................
Hoe is nu de stemming in Belgie ten aanzien van de Frans-Koreaanse aanpak? Zou hier in NL nooit geaccepteerd worden. ............................................
Het noordelijke deel denkt daar (zoals in zoveel andere zaken) anders over dan het zuidelijke deel.
Je onderschat de invloed van de franstaligen op het beleid in Belgie. Ook al zijn ze een minderheid, vaak bepalen zij het beleid.
Waarom denk je dat Belgie ontstaan is uit het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. (dat had niet alleen met religie te maken)

Zoals wel vaker gehoord wordt in staatsnationalistische kringen duidt deze frase nog meest de situatie: La Belgique sera Latine ou elle ne sera pas.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 apr 2020 17:13

RobertvD schreef: 14 apr 2020 13:51 In Belgie verwacht ik nog geen versoepeling. Zeker nu Macron in Frankrijk de riem nog eens heeft strakgetrokken voor de komende maand. In Walonie zijn de media (en dus de politici) nogal gevoelig voor al wat Frankrijk doet..
daniel1975 schreef: 14 apr 2020 14:29 ...........Hoe is nu de stemming in Belgie ten aanzien van de Frans-Koreaanse aanpak? ..........
Dan toch maar een politiek statement.
Vlaanderen en Wallonië zijn ondertussen, alhoewel het bij nader inzien nooit anders is geweest, zo verschillend op teveel vlakken dat we dan nu toch maar de stekker uit België moeten trekken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

JoostG
Forum-lid

JoostG 14 apr 2020 17:19

dario schreef: 14 apr 2020 16:20 Da's een typisch noordelijke misvatting. Of hoe dachten jullie dat Fransen naar Nederland kijken?
Ze reageren regelmatig bot op deze Nederlander, al hoeft dat natuurlijk niets te zeggen over het algemene beeld :winkthumb: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Fransen (gemiddeld genomen, hè) van ons vinden.

Frankrijk en Nederland hebben al een lange bijzondere verstandhouding. De Fransen zijn in meerdere fases in de afgelopen 300/400 jaar dwarsgezeten door de Ollanders in hun streven naar macht binnen Europa. Eigenlijk staan we regelmatig tegenover elkaar sinds de Nederlandse Gouden Eeuw tot vandaag de dag binnen de Europese Unie. En dat terwijl Terneuzen en Lille maar een uurtje uit elkaar liggen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid

JoostG 14 apr 2020 17:20

Lcsmet schreef: 14 apr 2020 17:13
RobertvD schreef: 14 apr 2020 13:51 In Belgie verwacht ik nog geen versoepeling. Zeker nu Macron in Frankrijk de riem nog eens heeft strakgetrokken voor de komende maand. In Walonie zijn de media (en dus de politici) nogal gevoelig voor al wat Frankrijk doet..
daniel1975 schreef: 14 apr 2020 14:29 ...........Hoe is nu de stemming in Belgie ten aanzien van de Frans-Koreaanse aanpak? ..........
Dan toch maar een politiek statement.
Vlaanderen en Wallonië zijn ondertussen, alhoewel het bij nader inzien nooit anders is geweest, zo verschillend op teveel vlakken dat we dan nu toch maar de stekker uit België moeten trekken.
Dat de verschillen groot zijn, krijgen we regelmatig mee in Nederland. Maar speelt een Vlaanderen zonder Wallonie en vice versa echt?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 14 apr 2020 17:32

JoostG schreef: 14 apr 2020 17:20 .................Dat de verschillen groot zijn, krijgen we regelmatig mee in Nederland. Maar speelt een Vlaanderen zonder Wallonie en vice versa echt?
Net iets te kort door de bocht maar toch.
Als bij de vorige verkiezingen meer dan 40% van de Vlamingen expliciet op partijen hebben gestemd die dit in hun partijstatuten hebben staan dan is daarmee je vraag wel beantwoordt denk ik.
En als je dan weet dat je voor een zetel in het federale parlement langs Vlaamse kant meer stemmen moet halen dan langs de Waalse kant (een Vlaamse stem weegt dus minder zwaar door dan een Waalse) dan weet je dat België nog enkel bestaat omdat je voor het wijzigen van onze grondwet, en een mogelijke splitsing, ook een meerderheid langs Waalse kant moet vinden.
Vica versa, een Wallonië zonder Vlaanderen speelt aan de Waalse kant totaal niet.
Daar zullen de transfers van Noord naar Zuid wel voor een heel groot stuk in meespelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bikerke
Forum-lid

bikerke 14 apr 2020 17:37

Interessant om eens naar te kijken/luisteren (welcome to the AA podcast)
Geert Noels over post-covid19 https://youtu.be/itKYDt2sZBs

walter-
Forum-lid HC

walter- 14 apr 2020 18:24

Lcsmet schreef: 14 apr 2020 17:32 ...
En als je dan weet dat je voor een zetel in het federale parlement langs Vlaamse kant meer stemmen moet halen dan langs de Waalse kant (een Vlaamse stem weegt dus minder zwaar door dan een Waalse) dan weet je dat België nog enkel bestaat omdat je voor het wijzigen van onze grondwet, en een mogelijke splitsing, ook een meerderheid langs Waalse kant moet vinden.
...
Dat van de Waalse zetel minder stemmen nodig heeft langs Vlaamse kant is pertinent onwaar. Per zetel zijn er zowat evenveel inwoners langs beide zijden. Alleen door de zetelverdeling lijkt het of er meer stemmen nodig zijn. Juister is te stellen dat er in Wallonië veel meer stemmen verloren gaan door kleinere kiesdistricten en meer kleine partijen. Als je dan idd de stemmen telt die een verkozene/partij haalde lijkt het alsof Je idd meer stemmen nodig hebt aan Vlaamse kant (en het verschil is opmerkelijk groot). Kijk er eens de cijfers op na; ik heb het een paar keer moeten hetbekijken om te zien wat er aan de hand is. Het startpunt is democratisch correct (diegene die anders beweert mag je tegen zijn schenen gaan stampen wegens gewoon oneerlijk).
Maar het is wel zo dat voor grote hervormingen langs beide landsdelen akkoord moeten gaan wat een rem zet op een zuiver democratische besluitvorming.

bever
Forum-lid

bever 14 apr 2020 18:39

Gastheerg schreef: 14 apr 2020 16:37
dario schreef: 14 apr 2020 16:20 Da's een typisch noordelijke misvatting.
De cijfers tonen anders aan ;)

IQ per land even opzoeken :mrgreen:

Don't shoot me........ik heb de cijfers niet gemaakt :lol:
ja dat is dus gemiddeld het zelfde... :roll: (heeft iets met normgroepen te maken...)

Gesloten