Het is een Gios Eridania, naar keuze als crosser of randoneur. Ruimte voor dikke banden, Cantilever remnokken, iets hoger in de bracket.
Ik heb al genoeg echte retro fietsen, dus liever iets wat iets nieuwer is. Er komt Campa 10 speed op, verder veel onderdelen uit voorraad. Vandaag lekker bezig geweest met verder bouwen. Cranckstel is een Stronlight Impact 34-48. Lag al een paar jaar op zolder voor een leuke bestemming. Ouderwets met vierkante as.
Wielen met alu Record naven, velgen geen idee, zaten geen stickers meer op toen ik ze kocht. Stuurpen en stuur is nog een twijfelachtige combi. Remmen zijn van Paul Components. De banden en de kabelset ontbreken nog, hopelijk komen die binnenkort, ben erg benieuwd naar de eerste rit. Banden moeten Challenge 33 mm worden, uiteraard met bruine zijkanten.
Ik ga deze wel degelijk als gravel racer gebruiken, ritten in de buurt met gedeeltes onverhard, neo als zijnde een nieuw frame en 10 speed, retro met veel alumium en stalen frame, neo retro gravel racer. Bestond die categorie al?