Vandaag gefietst in 2015
Ook De Hel van de Heuvelrug gereden. Na veel twijfel of ik hier zou gaan rijden ('t is de thuisregio), toch voor de 145 ingeschreven. Ondanks dat ik veel in dit gebied fiets, toch weer een paar nieuwe "plekjes" ontdekt. Een prima route, heerlijk weer en goed gezelschap. Top dag!
Vandaag op pad gegaan voor een rondje Amerongse berg. Onderweg draaide ik lekker en zag mijn kans schoon om weer eens een 200km rit te maken. Bij Ede daarom koers gezet richting Apeldoorn om vanuit daar over Zutphen naar Lochem te rijden. Vervolgens door naar Zelhem en een extra ommetje via Halle om moe maar voldaan met 201km de oprit op te rijden. Een mooie opsteker aangezien ik vorig jaar rond deze tijd nog met moeite rondjes van 35/40km reed.
https://www.strava.com/activities/359381049

Grebbedijk

https://www.strava.com/activities/359381049
Grebbedijk
Mooie tocht, Jeroen. Hoe bevalt de Time?
Vandaag hoogste punt van de Vercors proberen op te zoeken de Mont Noir beklommen 1421m, bovenop helaas geen bordje gevonden dus geen foto als bewijs.
Wel erg mooie klim langs de rotsen, meteen weer nadeel dat gps erg veel drift heeft en je hier dus nooit een valid strava segment van kan maken/matchen.

Daarna stukje afdalen en verder naar Col de Carri, Col de la Betaille en Col de Tourniol.
Totaal 193km met 3700hm.

https://www.strava.com/activities/359762289
Wel erg mooie klim langs de rotsen, meteen weer nadeel dat gps erg veel drift heeft en je hier dus nooit een valid strava segment van kan maken/matchen.

Daarna stukje afdalen en verder naar Col de Carri, Col de la Betaille en Col de Tourniol.
Totaal 193km met 3700hm.

https://www.strava.com/activities/359762289
Vandaag ook de Hel van de Heuvelrug gereden .
Vroeg op de fiets vanuit Veenendaal naar Amerongen , vandaar uit met de club naar Driebergen waar Hanz Bé bij ons aansloot voor de 145 km.
In begrijp Colnagofreak wel , er zaten wat dubbele stukken in en ook vond ik dat we veel over ( slechte ) fietspaden reden .
Verder was de tocht goed gepijld zoals altijd bij DTC.
Uiteindelijk bij terugkomst in Amerongen stond de teller op 184 km, toen maar besloten om via Elst en de oude veense grindweg richting Rhenen en zo weer naar Veenendaal te rijden om de 200 vol te maken .
Uiteindelijk met 203 km , ruim 1100 hoogtemeters en 28.4 gemiddeld tevreden weer thuis.
Vroeg op de fiets vanuit Veenendaal naar Amerongen , vandaar uit met de club naar Driebergen waar Hanz Bé bij ons aansloot voor de 145 km.
In begrijp Colnagofreak wel , er zaten wat dubbele stukken in en ook vond ik dat we veel over ( slechte ) fietspaden reden .
Verder was de tocht goed gepijld zoals altijd bij DTC.
Uiteindelijk bij terugkomst in Amerongen stond de teller op 184 km, toen maar besloten om via Elst en de oude veense grindweg richting Rhenen en zo weer naar Veenendaal te rijden om de 200 vol te maken .
Uiteindelijk met 203 km , ruim 1100 hoogtemeters en 28.4 gemiddeld tevreden weer thuis.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Afgelopen week een 6-daagse fietsreis met Skedaddle gedaan in Lombardijen. Erg mooie route, van Lago Maggiore via Lugano, Como, Bellagio (Madonna dell'Ghisallo), San Pellegrino, Lago d'Iseo, Passo di Maniva, Lago d'Idro naar Riva del Garda. Afstanden van 70-95 km per dag, eerste dag 700 hm, daarna steeds ruim boven de 1000 (met de 5e dag, Passo di Maniva, tegen de 2000 hm).
Heb nog niet alle foto's online gezet, maar hier is een kleine selectie:
Lakes of Lombardia trip by hans905, on Flickr
Madonna dell'Ghisallo by hans905, on Flickr
Reaching the top of the Passo di Maniva by hans905, on Flickr
De klim vanuit Bellagio naar Madonna dell'Ghisallo heb ik niet kunnen doen, te warm, te steil en ik had onderaan problemen met mijn versnellingen (kon hem niet op het lichtste verzet krijgen, met hulp van de gidsen opgelost maar toen lag ik al ver achter op de rest en had ik zwaar de pest in...). Hartslag schoot naar de max, temperatuur ook en ondanks een paar keer pauzeren kreeg ik het niet omlaag. Dus af moeten stappen. Later de technische afdaling van de Passo di Maniva ook overgeslagen, was helemaal kapot toen ik boven kwam en aangezien de weg aan die kant de eerste kilometers smal, steil, bochtig en slecht is was het risico op fouten maken me te groot.
Organisatie was prima, op de gehuurde fietsen na (hadden allemaal problemen met de versnellingen, 3 van de 6 zijn tijdens de reis compleet herbekabeld en zelfs dat loste niet alle problemen op), groep was erg leuk, dus al met al een hele mooie ervaring.
Heb nog niet alle foto's online gezet, maar hier is een kleine selectie:
Madonna dell'Ghisallo by hans905, on Flickr
Reaching the top of the Passo di Maniva by hans905, on FlickrDe klim vanuit Bellagio naar Madonna dell'Ghisallo heb ik niet kunnen doen, te warm, te steil en ik had onderaan problemen met mijn versnellingen (kon hem niet op het lichtste verzet krijgen, met hulp van de gidsen opgelost maar toen lag ik al ver achter op de rest en had ik zwaar de pest in...). Hartslag schoot naar de max, temperatuur ook en ondanks een paar keer pauzeren kreeg ik het niet omlaag. Dus af moeten stappen. Later de technische afdaling van de Passo di Maniva ook overgeslagen, was helemaal kapot toen ik boven kwam en aangezien de weg aan die kant de eerste kilometers smal, steil, bochtig en slecht is was het risico op fouten maken me te groot.
Organisatie was prima, op de gehuurde fietsen na (hadden allemaal problemen met de versnellingen, 3 van de 6 zijn tijdens de reis compleet herbekabeld en zelfs dat loste niet alle problemen op), groep was erg leuk, dus al met al een hele mooie ervaring.
- SevenofNine
- Forum-lid
Gisteren een ritje gemaakt van 90 km rondom de grens van Zwitserland en Frankrijk in de hoge Jura. Beginpunt Prémanon op 1111m. Vervolgens richting Col de La Givrine en de afdaling naar Saint- Cergue. Een fantastisch uitzicht op de Alpen aan de overkant met de Mont-Blanc. De afdaling was een kolfje naar mijn hand, het leek alsof ik op m'n motor zat! Genieten.

Vervolgens via Gingins en Crassier naar Divonne-les-Bains waar een klein meertje was en daarop werden Drakenbootraces gehouden.

Dan richting Gex en de Col de La Faucille. Jammer genoeg erg druk met motoren, maar doordat het zondag was geen vrachtverkeer. Wel een mooie klim met wederom uitzicht op de Alpen.
Maar helaas, daar was ie weer, na `m jaren niet gehad te hebben: De hongerklop! Op pakweg 2km voor de top stond ik ineens volledig geparkeerd. Echt de kramp schoot in m'n spieren en voelde me behoorlijk k*t! Dus toch te weinig gegeten. Best maf, eerst peddel je lekker met zo'n 12km gemiddeld naar boven en ineens kom je amper meer vooruit..

Maar goed, wat snelle suikers naar binnen gewerkt bij de "bron van Napoleon" en dan maar harkend verder gegaan. Het stomme is ook, dat het dan natuurlijk nog 20 min. duurt voordat je wat aan die suikers hebt, ja en toen was ik alweer bezig aan de afdaling richting Mijoux. Daar even een crêpe au sucre gegeten en koffie met veel suiker. Vervolgens nog een klimmetje van 4,5 km richting Lamoura en het ging weer als vanouds. Het laatste stukje terug richting Prémanon was lekker uitfietsen.
Totaal 90 km en 1600 hoogtemeters
Leermoment: het was Mijn Eerste Echte Col, en dus Meer Eten

Vervolgens via Gingins en Crassier naar Divonne-les-Bains waar een klein meertje was en daarop werden Drakenbootraces gehouden.

Dan richting Gex en de Col de La Faucille. Jammer genoeg erg druk met motoren, maar doordat het zondag was geen vrachtverkeer. Wel een mooie klim met wederom uitzicht op de Alpen.
Maar helaas, daar was ie weer, na `m jaren niet gehad te hebben: De hongerklop! Op pakweg 2km voor de top stond ik ineens volledig geparkeerd. Echt de kramp schoot in m'n spieren en voelde me behoorlijk k*t! Dus toch te weinig gegeten. Best maf, eerst peddel je lekker met zo'n 12km gemiddeld naar boven en ineens kom je amper meer vooruit..

Maar goed, wat snelle suikers naar binnen gewerkt bij de "bron van Napoleon" en dan maar harkend verder gegaan. Het stomme is ook, dat het dan natuurlijk nog 20 min. duurt voordat je wat aan die suikers hebt, ja en toen was ik alweer bezig aan de afdaling richting Mijoux. Daar even een crêpe au sucre gegeten en koffie met veel suiker. Vervolgens nog een klimmetje van 4,5 km richting Lamoura en het ging weer als vanouds. Het laatste stukje terug richting Prémanon was lekker uitfietsen.
Totaal 90 km en 1600 hoogtemeters
Leermoment: het was Mijn Eerste Echte Col, en dus Meer Eten
- SevenofNine
- Forum-lid
Idd, ben slechts klimmetjes van pakweg 5km gewend en dan is zo'n col van 11,5 km toch andere koek
Alhoewel ik weleens gedacht heb met WEER eens fikse tegenwind in de Hollandse duinen: zo moet het voelen om een Alpe d'Huez te beklimmen
Alhoewel ik weleens gedacht heb met WEER eens fikse tegenwind in de Hollandse duinen: zo moet het voelen om een Alpe d'Huez te beklimmen
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag 85 km gefietst van Blerick richting Ysselstein tot buiten Rips.

Kwam nog langs de kazerne. Dacht even snel een foto maken.

Kwam nog langs de kazerne. Dacht even snel een foto maken.
Ghost Nivolet 6LC
-
Daniel1989
- Forum-lid
https://www.strava.com/activities/360488881
Vanavond 22 km gemountainbiked
1185 hm in 1:43 min
Foto's volgen was een hele mooie rit
Vanavond 22 km gemountainbiked
1185 hm in 1:43 min
Foto's volgen was een hele mooie rit