Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Met Endomondo zie je ook de posities op de kaart, snelheid, hoogte en andere data, die kaart zie je wel alleen in de browser.
Maar Fietstijden doet idd hetzelfde zie ik.
Maar Fietstijden doet idd hetzelfde zie ik.

Voor live tracking is toch geen Strava account nodig? Als je Garmin gebruikt uiteraard...Orlok schreef:In Strava is dat m.i. niet mogelijk. Het is wel mogelijk met de Nederlandse App van Fietstijden.nl53x11 schreef:Zijn er eigenlijk mogelijkheden om niet-sporters je te laten volgen? Of moeten zij dan ook een strava account aanmaken? (Een aantal familieleden vindt het leuk om mijn verrichtingen tijdens de transAlp te volgen, vandaar)
Mijn familie volgt mij vaak zat bij ritjes en krijgen gewoon een invite op het mailadres....
Mail van Garminrhino7 schreef:templates.uploads.garmin_express.download_2_html
Als ik mijn Garmin wil uploaden gebruik ik altijd de Communicator Plug In. Sinds enkele dagen kan ik deze niet meer aanklikken doordat bovenstaande tekst daarstaat.
Iemand hier ook problemen mee ?
Handmatig het bestand opzoeken en uploaden gaat wel.
Vorig jaar is Garmin gestopt met de ondersteuning van de Communicator-plugin. Veel populaire browsers (Google Chrome, Mozilla Firefox) hebben stappen ondernomen om het plugin-framework waarvan Communicator gebruik maakt uit te schakelen en te verwijderen. Als gevolg hiervan is de Communicator-plugin onbetrouwbaar geworden en leidt deze bij duizenden Strava-sporters tot problemen.
Om deze reden beëindigt Strava op 30 juni 2015 de ondersteuning van de Garmin Communicator-plugin als uploadmethode. We raden alle Garmin-gebruikers aan hun Garmin Connect- en Strava-accounts te koppelen en om Garmin Express te gebruiken voor het uploaden van activiteiten.
Gebruikers van bepaalde met USB compatibele Garmin-apparaten kunnen hun activity-bestanden (.fit, .gpx, .tcx) nog steeds rechtstreeks uploaden.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Hoe hebben jullie je hartslagzones in Strava ingesteld? Wil dat nu doen maar vind het best onduidelijk. Ik zou zeggen Z1 is herstelzone maar Strava noemt dit duurvermogen,dus dan zou het D1 moeten zijn. Z2 is intensief duurvermogen en Z3 is tempo in mijn ogen is dat allebei D2?
Hallo allemaal ,
Gisteren een mooie tocht gereden . Heb mijn MIO gebruikt om te registreren. Eindresultaat volgens MIO:
177,45km
in 6,07uur
gem 29,01 km/h
Na de upload naar strava zegt strava:
174,5 km in
in 6:06:45 uur
gem: 28,5km/h
Kortom ik raak een paar kilometer kwijt.. Hoe kan dat?
Mijn buurman die exact dezelfde route gereden heeft met zijn Iphone
176,6 km geregistreerd
Gisteren een mooie tocht gereden . Heb mijn MIO gebruikt om te registreren. Eindresultaat volgens MIO:
177,45km
in 6,07uur
gem 29,01 km/h
174,5 km in
176,6 km geregistreerd
Lieve mensen,
Zijn hier nog meerdere die sinds kort problemen ondervinden met de Strava Route Builder?
Het lijkt erop dat er iets in de software veranderd is want als ik nu routes bouw kiest ie soms hele rare omwegen, soms zelf routes waar helemaal geen weg is en dat soort dingen. Heb inmiddels al een tiental voorbeelden naar ze doorgestuurd, maar het irriteert me echt mateloos.
Het was altijd een superhandige tool om snel routes te maken, helemaal doordat ie automatisch de wegen koos die veel bereden worden, maar nu is het veel arbeidsintensiever geworden en gewoon irritant.
Zijn hier nog meerdere die sinds kort problemen ondervinden met de Strava Route Builder?
Het lijkt erop dat er iets in de software veranderd is want als ik nu routes bouw kiest ie soms hele rare omwegen, soms zelf routes waar helemaal geen weg is en dat soort dingen. Heb inmiddels al een tiental voorbeelden naar ze doorgestuurd, maar het irriteert me echt mateloos.
Het was altijd een superhandige tool om snel routes te maken, helemaal doordat ie automatisch de wegen koos die veel bereden worden, maar nu is het veel arbeidsintensiever geworden en gewoon irritant.
Vriend van me had het ook. Reden we samen een rondje, kwam hij met 2km meer thuis op 100km. Na controle bleek dat hij z'n wielomtrek manueel had ingevoerd op z'n Garmin 500 en die klopte niet.jts1970 schreef:Hallo allemaal ,
177,45km
in 6,07uur
gem 29,01 km/h
174,5 km in
176,6 km geregistreerd
Dus dat zou je kunnen checken.
Dat is niet heel vreemd toch? Elke GPS peiling heeft een bepaalde onnauwkeurigheid, daarbij zullen de ingebakken algoritmes in Strava ongetwijfeld anders zijn dan die in jouw Mio en weer anders dan in de iPhone van je buurman.jts1970 schreef:Hallo allemaal ,
177,45km
in 6,07uur
gem 29,01 km/h
174,5 km in
176,6 km geregistreerd
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Strava app kun je nu ook als fietscomputer gebruiken!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
aardig, maar krijg je er dan ook een extra batterij bijRVV schreef:Strava app kun je nu ook als fietscomputer gebruiken!
Volgens Strava is de app geoptimaliseerd om zo min mogelijk energie te gebruiken. Vanochtend het scherm open gehouden over een rit van ca. 55 minuten. Telefoon (oude iphone5 zonder simkaart) was nog voor 92 procent vol. Scherm kun je natuurlijk ook uitzetten tijdens de rit.