Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 apr 2016 22:05

ceon schreef:Zag op L1 bij een interview met Jelle Vanendert die aangaf in en sms aan de organisatie gevraagd had om die extra laatste lus te schrappen en dus als laatste de Keutenberg en daarna finish op de Cauberg. Zo zou een ontsnapping nog een kans krijgen.
100% mee eens die laatste lus is gewoon een onnodige sectie die alle actie op het kwartet kruis-eyserbos-from en met name de keuteberg in alle omstandigheden neutraliseert. Een peloton kan op die plateaustukken echt zoveel harder dan een eenling of kleingroepje.

Ik vind het stuk Van de voorlaatste Bemelerberg tot aan Gulpenberg ook veel te veel in het voordeel van een peloton. er zijn zoveel meer opties om het voor breakaways veel interessanter te maken. Na de Loorberg afdalen naar Teuven, via bovenste Bosch naar Terziet, de Camerig op en dan voor de afwiselling eens de kruisberg zuidoost om het daarna weer de route zonder wk lus op t epakken. Maar ik denk dat ze meer rekening houden met de karavaan dan met het wedstrijdverloop.
En sowieso eerste 100km vlak.

Regards From EP
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 apr 2016 11:31

Nee, de Waalse pijl was een feest om naar te kijken...... :O
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6292
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 apr 2016 11:46

mrcoffee schreef:Nee, de Waalse pijl was een feest om naar te kijken...... :O
Ik had m'n vrije middag niet beter kunnen besteden :dislike:

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 apr 2016 12:11

Ik zat ziek op de bank te hangen en had niet veel omhanden dus in die zin was het leuk behang maar de koers was oninteressant en voorspelbaar. Dat is ook de aard van de WP want _iedereen die ook maar enig zicht heeft op top 20 wacht tot de laatste keer Huy.

Maar jij vond het wel een boeiende klassieker Gastheer?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 apr 2016 20:40

Los van het voorspelbare koersverloop vond ik het wel een stoere finale met een stoere winnaar. Als je al drie keer gewonnen hebt, weet iedereen welk wiel ze moeten houden om in de buurt van het podium raken. Als je dan toch nog voor de vierde keer wint, ben je ze allemaal te slim af.

i-mac

i-mac 21 apr 2016 20:48

Dat deze koers geen hoogstaande finale zou krijgen, was in de sterren geschreven. Maar aangezien ik de dag ervoor zelf een goeie 85km op dat parkoers hebben kunnen fietsen én enkele ploegen te hebben zien voorbij rijden, wou ik toch kijken. Als was het maar voor de omgeving.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6292
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 apr 2016 21:10

mrcoffee schreef:Ik zat ziek op de bank te hangen en had niet veel omhanden dus in die zin was het leuk behang maar de koers was oninteressant en voorspelbaar. Dat is ook de aard van de WP want _iedereen die ook maar enig zicht heeft op top 20 wacht tot de laatste keer Huy.

Maar jij vond het wel een boeiende klassieker Gastheer?
:mrgreen:

dario
Forum-lid
Berichten: 3857
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 apr 2016 09:50

Mijn woensdagmiddag-indeling bleek dus de juiste: zelf lekker wezen fietsen in de heerlijke lentezon, en precies op tijd terug thuis om de slotklim te zien! :winkthumb:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 24 apr 2016 15:07

Wel lekker die sneeuwbuien in Luik-Bastenaken-Luik, wat een weer.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 24 apr 2016 20:45

Weer een heerlijke zondagmiddagwedstrijd. Uitzending begint om ca 14:00 uur. Om ongeveer kwart over twee in slaap vallen en rond vier uur wakker geworden. Aardige laatste 20 km gezien. Wout Poels heeft het tactisch erg goed gedaan. Als het geen Nederlander was geweest denk ik niet dat er zoveel lovende reacties over de manier van koersen zouden zijn. Desalniettemin is het hem bijzonder gegund.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 apr 2016 21:50

Mooie beelden van het voortgezet waaieronderwijs door Lotto in de ronde van Turkije, het begint hier als een brave waaier:
https://youtu.be/LVCCxBvxGcQ?t=1125

Dan denkt Lotto: waarom risico's nemen met zoveel man?
https://youtu.be/LVCCxBvxGcQ?t=2529

En dan breekt heel de boel aan flarden:
https://youtu.be/LVCCxBvxGcQ?t=2643

Op de kant rijden, een poging tot een Gewiss / Mapei / ... nummertje, .... geweldig om zien!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 apr 2016 22:11

Dit is dan wel de zwakst bezette koers die ik ooit op tv heb gezien. Eigenlijk is het schandalig dat Lotto en Merida daar de prijzen komen wegkapen.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie