Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
30 mar 2016 11:12
rikkert schreef:Nounou, iedereen is lyrisch over de fiets. Niet over de firma Canyon en de bijhorende service en communicatie. Die vindt men over het algemeen ruk. En die mening over de fiets deel ik (top), en die over het bedrijf ook (ruk).
+1: Fiets is geweldig, enorm veel waar voor mijn geld (een vergelijkbare fiets had me letterlijk anderhalf tot twee keer zoveel gekost) en fietst ook nog eens fijn (en ziet er in tegenstelling tot de meeste Canyons niet eens saai uit, want gifgroen

)
en +1: communicatie van Canyon naar klant is zeer gebrekkig, weinig informatief en vaak verwarrend. Levering van producten is extreem traag. Onbegrijpelijk voor een bedrijf dat directe verkoop aan de klant via internet als belangrijkste kenmerk heeft!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
havana
30 mar 2016 11:14
Hoe moeilijk kan het zijn een configurator op je site te zetten? Ik wil geen Franse Mavic troep. Ik wil geen "pro looking" Pro-compact ellende. Ik wil geen 12-25 cassette die in Nederland vlees noch vis is en in het hooggebergte te zwaar is.
En ik wil niet 2 maanden wachten. Ik wil vandaag bestellen en morgen in huis, net zoals gebruikelijk is bij de meeste webshops.
-
RuudRuud
- Forum-lid
RuudRuud
30 mar 2016 11:17
havana schreef:Hoe moeilijk kan het zijn een configurator op je site te zetten? Ik wil geen Franse Mavic troep. Ik wil geen "pro looking" Pro-compact ellende. Ik wil geen 12-25 cassette die in Nederland vlees noch vis is en in het hooggebergte te zwaar is.
Dat is niet moeilijk. Dat is een keuze om het niet te doen. Een keuze die nog perfect te verdedigen is ook als je het kostenaspect meeneemt.
Wil je configureren? Geen Canyon

-
havana
- Forum-lid HC
havana
30 mar 2016 11:22
Maar je boort wel een aanzienlijk grotere markt aan als je configuratie op maat gaat aanbieden.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
30 mar 2016 11:25
En het kost aanzienlijk meer geld. Zou je kunnen oplossen door een meerprijs te vragen voor alles anders dan standaard natuurlijk. Maar met de huidige logistieke problemen lijkt het me nu net niet de beste zet van Canyon om customized bikes te gaan aanbieden
(Nu bestellen, morgen in huis werkt bij Canyon wel bij de outlet modellen. Bijna dan. Momenteel vooral interessant voor lange mensen met geld: relatief veel 3XL fietsen in het hogere segment namelijk in de outlet!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
rene
- Forum-lid HC
rene
30 mar 2016 11:31
Best leuk topic .... Als je er een beetje doorheen leest staan er ca 25 pagina's met foto's en 987 pagina's met klachten / levertijden / communicatie met Canyon. Hoezo een klein beetje aan het ten onder gaan aan je eigen succes.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
Infinito GB
- Forum-lid
Infinito GB
30 mar 2016 12:00
Vooralsnog is Canyon niet eens in staat standaard geconfigureerde fietsen netjes uit te leveren. Laat staan als ook nog eens iedereen een eigen configuratie kan gaan maken. Dan weet je helemaal niet meer wat je in huis krijgt. Zie je straks Valverde op een 29'er een berg opklauteren.

-
RuudRuud
- Forum-lid
RuudRuud
30 mar 2016 12:11
Even over aan andere boeg, hoe lang denk je dat een custom made Trek (Project One) erover doet om hier te komen? 3 maanden.
De fietsen bij de dealer zijn ook gewoon confectiefietsen waar niets aan aan te passen is. Je dealer zorgt voor de aanpassingen.
Wat doet Specialized trouwens? Stel dat ik niet de Roval wielen zou willen maar Fulcrums om maar iets te noemen? Of ik wil een Ritchey stuur ipv het standaard gemonteerde stuur?
@G.B. Lux Dream: volgens mij is Canyon heel goed in staat om dat te doen inmiddels. (Nieuwe bestellingen that is)
-
rikkert
- Forum-lid HC
rikkert
30 mar 2016 12:16
havana schreef:Hoe moeilijk kan het zijn een configurator op je site te zetten? Ik wil geen Franse Mavic troep. Ik wil geen "pro looking" Pro-compact ellende. Ik wil geen 12-25 cassette die in Nederland vlees noch vis is en in het hooggebergte te zwaar is.
En ik wil niet 2 maanden wachten. Ik wil vandaag bestellen en morgen in huis, net zoals gebruikelijk is bij de meeste webshops.
De cassette is nou net het enige waar je nog wel uit kan kiezen bij Canyon. Overigens bouwen ze je fiets standaard en die komt dan een week later omdat ze de cassette om moeten wisselen. Dat dan weer wel. Het is over het algemeen standaard-ramwerk. En als je alleen een kleine aanpassing wilt doen is dat heel gunstig, anders niet.
Ik pleit ook nog steeds voor het leveren van fietsen zonder zadel, stuurlint en pedalen. Pedalen is ook meestal zonder, maar stuurlint en zadel is echt het eerste wat ik er afsloop. En de banden wordt je meestal ook niet vrolijk van.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
brekson
- Forum-lid
brekson
30 mar 2016 12:18
RuudRuud schreef:brekson schreef:Gewoon opnieuw bestellen op naam van vriendin, vrouw of zo
Dan is de levertijd meestal ook navenant. Hoe zou dat toch komen

Als ze jouw fiets niet kunnen leveren dan een nieuwe bestelling ook niet.
Heb hier opt forum al het tegendeel gehoord
Snel snel enkele nieuwe klanten beleveren zodat die tenminste toch tevreden blijven
Die ontevreden klant laten we nog wel een maand extra wachten, die krijgen we toch niet meer aan het lachen
En als dan blijkt dat je eerste bestelling er toch is........annuleer je toch gewoon de boel
Je moet je voor Canyon echt niet excuseren
Sworks Venge
-
RuudRuud
- Forum-lid
RuudRuud
30 mar 2016 12:25
brekson schreef:RuudRuud schreef:brekson schreef:Gewoon opnieuw bestellen op naam van vriendin, vrouw of zo
Dan is de levertijd meestal ook navenant. Hoe zou dat toch komen

Als ze jouw fiets niet kunnen leveren dan een nieuwe bestelling ook niet.
En als dan blijkt dat je eerste bestelling er toch is........annuleer je toch gewoon de boel
Je moet je voor Canyon echt niet excuseren
Ik heb niet gelezen dat exact dezelfde tweede bestelling eerder geleverd werd dan de eerste. Maar ik lees dan ook niet alles met punten en komma's.
Overigens blijf ik van mening dat als je niet tevreden bent je de boel moet annuleren en ergens anders iets moet kopen. Als de prijs de doorslag geeft zijn er nog genoeg andere merken. (Giant, Cube of Rose om maar iets te noemen

)
-
brekson
- Forum-lid
brekson
30 mar 2016 13:48
Tja , en ik ben van mening dat je maar op tijd moet bestellen
Ik heb mijn aeroad al besteld in oktober of november '14 , heb dan ook niet lang moeten wachten
Sworks Venge