Het grote schijfremmentopic
Of ze compatibel zijn weet ik niet, kwestie van typenummer van het remblokje opzoeken in de handleiding of exploded view van de rem.Bospaadje schreef:Wat me nog opviel vanmorgen, is dat de ultegra 6800 uitgerust is met remblokken met een soort van koelvinnen. Kan ik dan niet mijn XT remblokken van mijn mtb gebruiken? Die hebben geloof ik niet dit oort koelvinnen.
Die vinnetjes zijn voor de koeling, in de bergen gewenst, op het vlakke zou je ongetwijfeld zonder kunnen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat bedoel ik toch ook....?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
zowel Dura Ace als Ultegra 6800 gebruikt Xt klauwen en blokken!scepticus schreef:Of ze compatibel zijn weet ik niet, kwestie van typenummer van het remblokje opzoeken in de handleiding of exploded view van de rem.Bospaadje schreef:Wat me nog opviel vanmorgen, is dat de ultegra 6800 uitgerust is met remblokken met een soort van koelvinnen. Kan ik dan niet mijn XT remblokken van mijn mtb gebruiken? Die hebben geloof ik niet dit oort koelvinnen.
Die vinnetjes zijn voor de koeling, in de bergen gewenst, op het vlakke zou je ongetwijfeld zonder kunnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat hebben ze wel slim gedaan, die hebben zich al paar jaar positief bewezen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tom B weer met velgremmen vandaag.
Lekker geloofwaardig, die lofzang van hem paar maanden geleden.
Lekker geloofwaardig, die lofzang van hem paar maanden geleden.
Ach ja, prima toch, anders wordt alles zo versplinterd terwijl het allemaal in dit GROTE topic past.SqueeZer schreef:Was ook een onbelangrijke koers dan spaar je de disc brakes.
Lekker nuttig een topic in techniek waar mensen drukker doen over wie, waarop, waar gereden heeft

-
- Forum-lid
Of de adepten starten een eigen topic bvb :
" het grote verheerlijk de buitengewoon perfecte schijfrem topic, de beste uitvinding sinds mensenheugenis, dus geen kritische opmerkingen".
" het grote verheerlijk de buitengewoon perfecte schijfrem topic, de beste uitvinding sinds mensenheugenis, dus geen kritische opmerkingen".
Of de conservatieven/tegenstanders beginnen een nieuw topic, bijvoorbeeld:
Het grote Ik grijp elk berichtje dat maar enigszins kan worden gerelateerd aan schijfremmen op racefietsen aan om dezelfde litanie aan tegenargumenten weer opnieuw op te sommen.
Het grote Ik grijp elk berichtje dat maar enigszins kan worden gerelateerd aan schijfremmen op racefietsen aan om dezelfde litanie aan tegenargumenten weer opnieuw op te sommen.
Courir c'est mourir un peu
Tja, er is begin vorig jaar voor gekozen om van dit topic het grote schijfremmentopic te maken, waar alle schijfremmen discussies in gevoerd moeten worden. Het is gewoon een topic op het niveau Shimano-Campa of wel- vs niet scheren van de benen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets