Wij hebben altijd in huisjes vakantie gevierd, maar dan geen mobil homes. En dus ook geen animatie. En nu.. vloeken in de kerk voor velen, buiten het seizoen heerlijk in een hotel. (In Spanje is dat nog wel betaalbaar, hoe lang nog?)daniel1975 schreef: ↑08 aug 2025 16:10Haha, die is echt hell ja. Ik heb er vorig jaar rondje overheen gelopen toen ik met de jongedame naar dat waterpark was geweest.
Echte vrijheid is er inderdaad niet meer in het hoogseizoen. Maar ik vind nog steeds de campingsfeer leuker dan die met huisjes, dat is veel individueler. En als er huisjes komen, komt de entertainment, etc.
[Centraal] Rustige camping tips
- daniel1975
- Forum-lid HC
Onze vaste tussenstop-camping in Chalon-en-Champagne is dit jaar ook overgenomen.
Was een superleuk jong frans stel die daar de boel beheerde, nu zitten er 2 jonge mensen die er A. redelijk werkschuw uitzien en B. amper anderhalf woord over de grens spreken.
Camping en sanitair zijn gelukkig verder nog wel prima
Was een superleuk jong frans stel die daar de boel beheerde, nu zitten er 2 jonge mensen die er A. redelijk werkschuw uitzien en B. amper anderhalf woord over de grens spreken.
Camping en sanitair zijn gelukkig verder nog wel prima
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Colporteur wordt met het jaar minder tof maar dan weten we door Daniels bericht ook meteen dat dit het laatste jaar was voor ons. Erg jammer, we kwamen er graag met de vouwwagen, mooie uitvalsbasis voor fietsen, fijn formaat camping en op loopafstand van een prima gezellig dorpje. Het was best gezellig op het camping gedeelte dit jaar, wat mij betreft iets te onrustig maar dat kwam ook door enkele specifieke buren.
Dit jaar ook enkele dagen gestaan op Le Gravelotte bij La Grave. Geen huisjes, geen “plekken”, je mag gaan staan waar je wilt. Zorgt voor een ongeregelde indeling, we vonden dit erg leuk. In het hoofdseizoen wel druk, vaak volzet. Dan is het toiletgebouw aan de kleine kant. Erg fijne plek, veel bezoekers die gaan hiken, wandelen, fietsen, MTBen. ‘S avonds dus ook gewoon rustig.
Dit jaar ook enkele dagen gestaan op Le Gravelotte bij La Grave. Geen huisjes, geen “plekken”, je mag gaan staan waar je wilt. Zorgt voor een ongeregelde indeling, we vonden dit erg leuk. In het hoofdseizoen wel druk, vaak volzet. Dan is het toiletgebouw aan de kleine kant. Erg fijne plek, veel bezoekers die gaan hiken, wandelen, fietsen, MTBen. ‘S avonds dus ook gewoon rustig.
Ik zit voor het tweede jaar op camping "La Prahay" in Poupehan, België.
Kleine rustige camping aan de Semois.
Geen animatie, geen huisjes, wel een paar huurtenten, leuk terras, geen restaurant, wel elke avond een bord eten op bestelling via de app, verschrikkelijk goed sanitar (nog nergens zo goed gezien), ruime plekken.
De eigenaren zijn een stel stugge Zeeuwen maar als je daar doorheen prikt zijn ze wel oké.
Alles gaat heel gemoedelijk en als ik een nadeel moet noemen is dat het kleine smalle weggetje (+/- 1km) er naar toe.
En wat betreft het fietsen het wegdek. (Maar nu val ik in herhaling
Nah, ik ben een sta-caravan boeker, en de krijsende kinderen heb ik niet meer hoor. Dit jaar een van de rikkertJr nog mee gehad, maar die is 19 en krijst niet. En mevrRikkert ook niet.
Ik zat in de Drome (le garrigon, kan de camping echt aanbevelen), op een camping met kampeerplekken en mobil-homes, tussen de mobil-homes, (kampeerplekken waren verderop op de camping) maar eigenlijk niet veel last gehad. Een avond in de week karaoke, tot 22.30. Verder niet veel herrie. Ook niet van "dat andere publiek" (waar ik ook toe behoor)
Wat mij opviel was dat het publiek wat meer "de-hele-dag-zwembad-publiek" werd naarmate we meer richting augustus kwamen. Dus wat meer handdoekje leggen. Nog mot gehad met twee franse dames die door middel van 1 slipper per bedje bedjes aan het reserveren waren. Bedje gepakt, komen ze terug, bombarie, acuut spreek ik dan geen frans meer (normaal wel)
Was overigens geen keten ofzo, geen yelloh, ciela of nog erger: Capfun (vroeger Franceloc). Dat is echt de franse Fort Oranje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Bestaan die ?? stugge Zeeuwen ?Theo V schreef: ↑11 aug 2025 15:14Goed sanitar (nog nergens zo goed gezien), ruime plekken.
De eigenaren zijn een stel stugge Zeeuwenmaar als je daar doorheen prikt zijn ze wel oké.
Alles gaat heel gemoedelijk en als ik een nadeel moet noemen is dat het kleine smalle weggetje (+/- 1km) er naar toe.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Natuurlijk scheer ik iedereen over één kam en zullen er ook ongetwijfeld andere gasten gebruik maken van de stacaravans, maar in die 15 jaar kamperen toch wel wat te vaak herrie meegemaakt vanuit stacaravans. Of jonge Franse kinderen die veel te laat op bed gaan en daardoor niet te genieten zijn of jongeren in een stacaravan die toch zoiets hebben van "het is toch onze laatste nacht, laten we de muziek lekker luid aanzetten".
Dat risico gaan wij niet meer nemen
Snap ik. Wellicht moet je dat risico wel een keer nemen (ik denk dat je in de toekomst wel zal moeten). Heb je meer keus. Maar ik zit dus wel tussen dat publiek, maar mijn ervaring is dat het over het algemeen wel meevalt. Tuurlijk heb je wel eens last van je buren (het is een camping). Maar in 25 jaar kamperen in mobil-homes (3 weken per jaar dus 500 nachtjes), zal ik misschien 3 keer last gehad hebben. Ze vallen best mee hoor, die mobil-home tokkiesKornuit schreef: ↑11 aug 2025 16:46Natuurlijk scheer ik iedereen over één kam en zullen er ook ongetwijfeld andere gasten gebruik maken van de stacaravans, maar in die 15 jaar kamperen toch wel wat te vaak herrie meegemaakt vanuit stacaravans. Of jonge Franse kinderen die veel te laat op bed gaan en daardoor niet te genieten zijn of jongeren in een stacaravan die toch zoiets hebben van "het is toch onze laatste nacht, laten we de muziek lekker luid aanzetten".
Dat risico gaan wij niet meer nemen![]()
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk dat volgend jaar nog wel kan hoor. Schijnt dat eerst de oudste huisjes worden gerenoveerd en dan doortrekken over de rest van de camping.Tomver schreef: ↑11 aug 2025 14:07 Colporteur wordt met het jaar minder tof maar dan weten we door Daniels bericht ook meteen dat dit het laatste jaar was voor ons. Erg jammer, we kwamen er graag met de vouwwagen, mooie uitvalsbasis voor fietsen, fijn formaat camping en op loopafstand van een prima gezellig dorpje. Het was best gezellig op het camping gedeelte dit jaar, wat mij betreft iets te onrustig maar dat kwam ook door enkele specifieke buren.
De camping heeft in principe alleen maar groene vinkjes nu, maar die gaan wegvallen. Er komt met de huisjes ook een deel ander publiek.
Drukke buren kun je overal treffen. Wanneer stonden jullie er?
Wij hadden eerste week een gezin met veel te drukke kinderen (8-13 ofzo) die gewoon niet gecorrigeerd werden en 2 nachten een paar Duitse campers die na het fietsen aan de serieuze potten met bier gingen tot 00:30 ofzo met bijhorend lawaai. Die pech kun je overal hebben. Verder gewoon echt dikke prima dit jaar.
Cascade en La Piscine zijn ook hoognodig toe aan een upgrade van de camping.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!