Een vraagprijs is geen marktwaarde. Dat werkt beide kanten op.daniel1975 schreef: ↑29 aug 2022 10:03Zolang een huis met een vraagprijs van 925 voor 1025 weg gaat is er geen sprake van moeten inderdaad.
Ultegra heel duur geworden
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16142
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Cube houdt de prijzen tot op heden ook nog redelijk, zeker als je het afzet tegen de adviesprijzen van Specialized en Trek.
Volgend artikel van maart dit jaar is ook wel mooi om te lezen.
Volgend artikel van maart dit jaar is ook wel mooi om te lezen.
Bron: Siroko.com10 high-end budget racefietsen voor 2022
Als je van plan bent een nieuwe high-end racefiets te kopen en je budget ligt tussen de € 5.000 en € 8.000, dan zijn hier 10 modellen die het beste van elk merk samenbrengen voor een goede prijs.
Canyon Endurace CF SLX
In de categorie endurance zijn de twee topmodellen van 2022 van het Duitse merk degene die je op de foto hierboven ziet, de CF SLX Sram Red eTap AXS (€7.699) en op de foto hieronder, de CF SLX Dura-Ace di2 12v (€7.779). Beide zijn uitgerust met een powermeter, dezelfde DT Swiss ERC 1100 Dicut wielen en merkeigen componenten op een zeer licht frame die samen de fiets op 6,7 kg (Sram) en 6,88 kg (Shimano) wegen voor maat M.
Het is bijna onmogelijk om voor dit geld te evenaren wat dit Duitse merk te bieden heeft. Als je een lichtgewicht, comfortabele en veelzijdige fiets van topklasse wilt die zowel gravel als bergbeklimmingen aankan, aarzel dan niet. Kies een van de twee Endurace CF SLX modellen omdat je van elk moment op het zadel zult genieten. Ze worden geleverd met 6 jaar garantie, je kunt in termijnen betalen en als je geluk hebt en hij op voorraad is, kan hij binnen een paar dagen van jou zijn.
Ribble Ultra SL R – Hero
Laten we overgaan tot een echte UFO onder de fietsen. Niet alleen omdat hij eruitziet als een ruimteschip, maar vooral omdat hij ontworpen is om met hoge snelheid te “vliegen”. Om dit te bereiken heeft het Britse merk elk detail bestudeerd en zorgvuldig ontworpen, om te zorgen voor een totale harmonie tussen de fiets en de berijder, zodat de lucht niet alleen stroomt, maar de berijder ook helpt bij zijn of haar inspanningen.
Het Hero model is de top van het gamma. Hij kost € 7.447 (£ 6.332,50) en is uitgerust met Shimano Dura-Ace di2 12v (zonder powermeter), ENVE wielen met 65 velgdiepte, Schwalbe tubeless banden en Selle Italia zadel. Het gewicht voor de medium maat is 7,8 kg.
MMR Adrenaline SL
Dit merk uit Asturië, de noordelijke regio van Spanje, is internationaal niet erg bekend, maar de twee topmodellen van de Adrenaline SL zijn voorzien van een powermeter, DT Swiss ERC 1400 wielen met 45 velgdiepte, FSA-onderdelen en een Selle Italia zadel. Catalogusprijs € 7.299 (Shimano Dura-Ace di2 12v) en €7.699 (Sram Red eTap AXS 12v). Uitstekende waarde voor je geld.
Vitus ZX 1 EVO CRX
Nog een aero-fiets van de Britse eilanden, maar met een minder flashy look dan de Ribble. Het high-end model van Vitus is de ZX 1 EVO CRX, voorzien van Sram Red eTap AXS 12v, Reynolds AR58/62 DB wielen, Vision Metron 5D ACR geïntegreerd stuur en stuurpen, en de rest van de eigen componenten van het merk. Hij weegt 7,9 kg in maat M en kost € 7.399 of £ 5.399.
Cube Litening en Agree
Een van de beste prijs-kwaliteit Duitse merken. Zowel hun Litening-lijn (meer aerodynamica) als hun Agree-lijn (minder aerodynamica en meer uithoudingsvermogen) bieden topmodellen tegen een zeer goede prijs.
Vooral de Agree C:62 SLT. Een fiets die voor maar € 5.949 onder meer Shimano Dura-Ace di2 12v, Mavic Cosmic SL 45 wielen en Continental GP 5000 banden bevat. De rest van de onderdelen zijn van Cube en brengen de fiets op een gewicht van 7,3 kg.
De Litening C:68X SL is voorzien van Sram Red eTap AXS 12v, Mavic Cosmic SL 45 wielen en dezelfde banden en onderdelen als het vorige model. Hij weegt 7,6 kg en kost € 7.199.
Lapierre Xelius SL 9.0
Het Franse merk heeft zijn “climber”-model geactualiseerd door de kabels en omhulsels intern in het frame te integreren, maar met behoud van de esthetiek die de Xelius zo uniek maakt. Hij is voorzien van 12-speed Dura-Ace di2, Lapierre wielen met een velgdiepte van 42 en, met uitzondering van het Fizik zadel en de Continental GP 5000S banden, bestaat de rest uit merkeigen onderdelen. Catalogusprijs: € 7.399.
Rose Reveal Six Disc
Rose is een ander Duits merk dat bekend staat om zijn goede eigenschappen tegen concurrerende prijzen. Dit Six Disc model is voorzien van Sram Red eTap AXS en onderdelen van het merk zelf, behalve het Ritchey stuur en de Schwalbe banden. Alles op een ultralicht carbon frame dat de fiets op 7,1 kg brengt voor maat 57. De prijs is € 7.149.
Massi Arrow en Team
De topmodellen 2022 van dit Spaanse merk uit Catalonië hebben een zeer verleidelijke prijs. Zowel de Arrow (aero) als de Team (klimmer) modellen zijn uitgerust met de volledige Shimano Dura-Ace di2 12v groepset op een carbon frame en voorvork met interne kabelgeleiding. Alle andere onderdelen zijn gemaakt door Massi behalve de FSA stuurpen. De catalogusprijs is € 6.999 voor The Arrow en € 5.999 voor The Team.
Dare VSRu
We begonnen de lijst met een Duits merk dat directe verkoop aanbiedt en we sluiten af met een Taiwanees B2C-merk: Dare. Hun top-of-the-range aero model is een echt oogstrelend stukje techniek. Het is de enige fiets op de lijst met Shimano Dura-Ace di2 11-speed. Hij heeft DT Swiss PRC 1400 Spline wielen met 65 velgdiepte en alle onderdelen zijn gemaakt door Dare, met uitzondering van het Selle Italia zadel en de Vittoria Corsa banden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is maar wat je wilt zien. Natuurlijk zijn veel dingen duurder geworden.
Maar maak je vooral druk om de supermarkten en energie, die sector profiteert onevenredig van de prijsverhogingen en daarmee de BV nederland.
Die supermarkten en energie kosten me 300 euro meer per maand dan 1 jaar terug. (en dan heb ik nog zonnepanelen)
Dat is 3600 euro per jaar. Dat is net geen 0,25 Sworks.
De andere kant is dat mijn 4k oled 65 inch televisie 500 euro goedkoper is dan mijn 42inch samsung uit 2008.
Dus het is niet allemaal ellende![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Als je in 2010 een bedrag van 4500 voor een fiets betaalde zou dat nu 5500 moeten zijn.
De 4500 was excat de adviesprijs van mijn Cube Litening met DA toen, echter geen schijfremmen, mechanisch en 1600 gram zware 35mm alu velgen.
Dat je daar nu 7200 voor betaald is toch niet zo heel extreem. De inflatie calculator gaat uit van een gemiddelde en ik denk dat fietsen ietsje hoger zitten vanwege de grondstoffen en vervoer en je krijgt meer techniek even los of je daar blij van wordt.
Maar maak je vooral druk om de supermarkten en energie, die sector profiteert onevenredig van de prijsverhogingen en daarmee de BV nederland.
Die supermarkten en energie kosten me 300 euro meer per maand dan 1 jaar terug. (en dan heb ik nog zonnepanelen)
Dat is 3600 euro per jaar. Dat is net geen 0,25 Sworks.
De andere kant is dat mijn 4k oled 65 inch televisie 500 euro goedkoper is dan mijn 42inch samsung uit 2008.
Dus het is niet allemaal ellende
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Als je in 2010 een bedrag van 4500 voor een fiets betaalde zou dat nu 5500 moeten zijn.
De 4500 was excat de adviesprijs van mijn Cube Litening met DA toen, echter geen schijfremmen, mechanisch en 1600 gram zware 35mm alu velgen.
Dat je daar nu 7200 voor betaald is toch niet zo heel extreem. De inflatie calculator gaat uit van een gemiddelde en ik denk dat fietsen ietsje hoger zitten vanwege de grondstoffen en vervoer en je krijgt meer techniek even los of je daar blij van wordt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 38298
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die cranksets zijn idd jammer, maar verder is Canyon nog steeds een van de meest nette qua prijsvorming.
Alleen jammer dat daar ook vrijwel geen fiets leverbaar is. Dat probleem treft helaas elke industrie momenteel.
Less is bore
Staan nu in mijn maat beide op eind oktober begin November leverbaar in Grijs.Maar ben bang dat ik voor de Sensa nog weinig geld krijg bij verkoop ondanks Dura-ace ,2 sets carbon wielen en vermogensmeter.daniel1975 schreef: ↑29 aug 2022 15:45Die cranksets zijn idd jammer, maar verder is Canyon nog steeds een van de meest nette qua prijsvorming.
Alleen jammer dat daar ook vrijwel geen fiets leverbaar is. Dat probleem treft helaas elke industrie momenteel.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 aug 2020 21:14
- Locatie: Amsterdam-Zuid
Dat is waar, maar ik fiets al vanaf mijn veertiende (vroeger ook wedstrijden), heb altijd op (weliswaar goede) fietsen gereden uit lagere segmenten, ben nu 55 en wil ook wel eens meemaken hoe het is om op zo'n topfiets te rijden. Ik was op zoek naar een fiets van rond 5500, maar die van 7000 is mooier (vind ik) en als een fiets ruim 10 jaar meegaat, is het verschil 150 euro per jaar. Zo reken ik dan. 150 euro is twee keer uit eten.. Ik kan het nu betalen, vroeger niet, mijn kinderen wonen op kamers en zorgen voor zichzelf, vrouwlief werkt ook. Soms moet je jezelf ook wat gunnen. Ik heb geen andere dure hobby's (zoals motorrijden), ik ga niet vreemd, drink of rook niet, enz. Ik woon wel in het oosten, heb mijn huis nog relatief goedkoop in vergelijking tot de steden in het westen. Dat dan weer wel._pfw_ schreef: ↑29 aug 2022 10:04 Om weer on-topic te komen, het "probleem" met het grotere segment duurdere fietsen is dat er genoeg mensen zijn die het blijkbaar kunnen en willen betalen. De topicstarter gaat nu ook op zoek naar een fiets van 7000 euro, twee segmenten hoger dan zijn huidige fiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 aug 2020 21:14
- Locatie: Amsterdam-Zuid
Onderhoud is m.i. ongeveer hetzelfde voor een goedkope als voor een dure fiets. Elke week poetsen en wat olie. Elk jaar twee nieuwe banden en schoon stuurlintje. Elke vijf jaar ongeveer nieuwe ketting, kransjes en pedalen. Ik koop op een duurdere fiets geen duurdere banden (rijd altijd met Conti GP-5000) of onderdelen (Ultegra). Het ging mij om het verschil.
knap.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5412
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Elke vijf jaar een ketting? Daar gaat iets niet goed. Als je nieuwe conti 5000s op hebt dan zijn er zeker 1.5 ketting versleten.
Maar echt een 10sp Tiagra fietsje zou verreweg het goedkoopst zijn om te onderhouden. Simpele kabels. 10sp Cassettes en kettingen zijn goedkoper en er gaat zo goed als niets kapot aan. Een 12sp cassette is vooralsnog alvast drie keer duurder, gaat ook nog korter mee.
Rijdt je een achterderailleur kapot en dat gebeurt nog sneller dan je denkt. Een oudere tiagra mechanische derailleur is maximaal een euro of 50. Een losse ultegra di2 derailleur doet nu tussen de 375 en 400 euro! Leuk om wedstrijdjes mee te rijden. uhu. Altijd wel een malloot die je derailleur eraf kan rijden.
Maar echt een 10sp Tiagra fietsje zou verreweg het goedkoopst zijn om te onderhouden. Simpele kabels. 10sp Cassettes en kettingen zijn goedkoper en er gaat zo goed als niets kapot aan. Een 12sp cassette is vooralsnog alvast drie keer duurder, gaat ook nog korter mee.
Rijdt je een achterderailleur kapot en dat gebeurt nog sneller dan je denkt. Een oudere tiagra mechanische derailleur is maximaal een euro of 50. Een losse ultegra di2 derailleur doet nu tussen de 375 en 400 euro! Leuk om wedstrijdjes mee te rijden. uhu. Altijd wel een malloot die je derailleur eraf kan rijden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!