Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Tecklenburg

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 30 sep 2013 22:40

Oke, tijd voor een berichtje, ik heb vandaag een prachtige dag gehad :)

Tussen half 9 en 9 ben ik vanochtend weg gereden vanuit Deventer. Het is ongeveer 5 kwartier rijden met de auto, dus dit vond ik wel vroeg genoeg. Op de parkeerplaats die jullie hadden genoemd kon ik inderdaad prima parkeren. Hot hotel was dicht, maar dat ha dik toch niet nodig.

Ongeveer half 11 ben ik opgestapt, het was toen nog echt fris en ik moest wel even warm draaien. Maar de hemel was wolkeloos en met een windstopper en arm en beenstukken was het de hele dag lekker fietsen.
Binnen 10 kilometer mocht ik direct al aan de bak dus ik was zo warm ;)

Zo rond Tecklenburg was het inderdaad zeker in het begin goed opletten geblazen qua route. Ik moest nog even ontdekken hoe de virtual partner mij kon helpen, maar daar kwam ik snel genoeg achter. Daarna ben ik nog wel eens verkeerd gereden, maar dat had ik dan wel altijd snel genoeg door en kon direct weer keren.

Ik heb de Tecklenburg Rundfahrt 160km reeds twee maal gereden en had dus wel wat herkenningspunten in de route. Zoals de beklimming naar het voetbalveld (Steinstrasse?) Dat steile stuk kende ik dus al wel :) Maar er waren ook beklimmingen/wegen die ik tijdens die tocht in een andere richting had gereden.

Daarna was het even onduidelijk waar ik precies heen moest (Grafenstrasse) ivm de overlappende routes, maar uiteindelijk kon ik het vinden. Hierna volgde de beklimmingen van de de TV toren waar het ook weer even opletten was. De Sudenfelder Strasse was een heen-en-weertje en daarna kwam de cementfabriek, deze had ik nog niet eerder van die kant beklommen.

Op de Urberg/Amtsweg werd het hotel inderdaad mooi aangegeven, maar ik besloot eerst de Doreberg 2x te pakken, voordat ik aan de taart ging :) De Doreberg was wel een aardig klimmetje, alleen her en der moet je wel even opletten qua asfalt

Vervolgens was het tijd voor gebak, ik had tot nu toe 60km gereden, en ben ik dus even een stukje terug gereden naar dat hotel, bedankt voor de aanrader want het gebak was heerlijk! En met de zon er bij was het goed toeven daar.

Hierna volgde het 2e deel waar ik nog wel een paar keer even kort de mist in ging, maar daar kwam ik altijd snel achter. De cementfabriek van die kant vind ik een mooie beklimming met lekkere bochten zo door het bos, die beviel mij eerder ook al wel.

Op het laatst was het nog even doorbijten op de Kleegberg en Tecklenburg ZW waar de Garmin mij een klein supersteil zijstraatje in stuurde (Berggarten) , maar dit was eigenlijk niet te doen dus ben ik omgekeerd en heb de klim normaal vervolgt.

De enige echte fout in de route zat hier:

Afbeelding

De route stuurt je door het weiland, de Wilkiensweg, maar die bestaat eigenlijk niet

Maar al met al is het een mooie route Havana, dank hiervoor. Ik heb een leuke dag gehad, natuurlijk kwam dit ook door het super weer. De oosten wind gaf wel wat extra uitdaging op de beklimmingen die in oostelijke richting genomen moesten worden, maar dat kon ik wel hebben ;)

Totaal kwam ik op 133km met +/- 2.000 hm in 04:58

Garmin Connect: http://connect.garmin.com/activity/383783117
Strava: http://app.strava.com/activities/86009255

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 07 okt 2013 21:28

dickygiovanni schreef:Alvast veel plezier, ik ga volgende weekend weer bij redelijk weer..
En, ben je nog gegaan?
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 07 okt 2013 23:26

Ik heb zaterdagmiddag 120 km. gereden van huis uit, want mijn lieftallige wederhelft had een fancy etentje geregeld om mij te verrassen. Geen Tecklenburg dus (wel een topdag). De kans is groot dat ik nu zaterdag ga. Naast dat het daar prachtig fietsen is, ben ik dit weekend tot de trieste conclusie gekomen dat ik door mijn voorraad "krauternlikor" ben..

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 27 jan 2014 12:02

Iemand enig idee waar ik kan vinden of er sneeuw ligt in Tecklenburg, hier in Drenthe (omgeving Emmen) ligt wel sneeuw.
Het weer ziet er goed uit daar, alleen ik weet niet of daar de afgelopen dagen sneeuw is gevallen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jan 2014 13:13

http://www.ballonteam-badiburg.de/html/ ... -live.html
http://www.georgsmarienhuette.de/intern ... 0007&typ=3

Er lag vanochtend dus behoorlijk wat sneeuw. Als ik 't zo zie zal je er morgen wel kunnen fietsen, op sommige plaatsen zal nog wel wat liggen. Bijv de Waldchaussee vanaf Bad Iburg ligt aan de noord-kant van de heuvel, dus daar ligt altijd een stuk langer sneeuw.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 27 jan 2014 13:42

Dank u, maar even in de gaten houden dus.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 28 jan 2014 15:58

Realiseer je wel dat het er deze tijd van het jaar vaak potdicht zit van de mist, vond het 2 weken geleden echt niet leuk meer. Dit in combinatie met sneeuwresten enz..

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 28 jan 2014 18:26

Was wel goed te doen vandaag, het was zo goed als onbewolkt en dus ook niet mistig.
Afbeelding

Volgens strava 90 km gereden, terwijl garmin 80km had.

marc71
Forum-lid

marc71 28 jan 2014 19:33

Het blijft een mooie omgeving daar. Ik wacht nog even 2 maandjes.

rico8
Forum-lid

Gebruikersavatar rico8 12 feb 2014 21:05

Ben zeker ook van plan me dit jaar eens verder in dat gebied te verdiepen. Zuid-Limburg en omgeving ken ik nu zo langzaam wel. Is de Tecklenburg Rundfahrt een aardige kennismakingsrit of kan ik beter zelf een route uitpluizen?
De voldoening duurt langer dan de pijn...

Triple A
Forum-lid

Triple A 12 feb 2014 22:22

Zeker een aardige kennismakingsrit
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 12 feb 2014 23:31

kom er maar in, havana :)

Plaats reactie