Magazine een grote teleurstelling...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43535
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
In Autoweek staan ook 911 tests: mensen die dat kunnen betalen lezen dan weer geen AW 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17296
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Geen idee of jullie het programma "Tik-Tak" kennen.
Een kleuterprogramma op de Belgische TV.
Na enkele jaren is een kleuter geen kleuter meer en gaat dan naar andere programma's kijken.
Zo ook met het blad fiets, ik neem aan dat iemand die zich wil oriënteren voor een nieuwe (beginners?-) fiets gebaat is bij dit blad.
Eens je al vele jaren fietst en meer dan gemiddelde interesse in onderdelen en opbouw hebt getoond dan is Fiets niet meer het "eerste" informatiemedium.
Ikzelf haal meer informatie uit de verschillende fora en reviews op het net.
Ook websites en filmpjes van de al dan niet fabrikanten zijn dikwijls een bron van informatie.
Een kleuterprogramma op de Belgische TV.
Na enkele jaren is een kleuter geen kleuter meer en gaat dan naar andere programma's kijken.
Zo ook met het blad fiets, ik neem aan dat iemand die zich wil oriënteren voor een nieuwe (beginners?-) fiets gebaat is bij dit blad.
Eens je al vele jaren fietst en meer dan gemiddelde interesse in onderdelen en opbouw hebt getoond dan is Fiets niet meer het "eerste" informatiemedium.
Ikzelf haal meer informatie uit de verschillende fora en reviews op het net.
Ook websites en filmpjes van de al dan niet fabrikanten zijn dikwijls een bron van informatie.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
marcvmegroot
- Forum-lid
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
rob74 schreef:Reisverhalen over cyclo's.
Mooie tochten door de bergen.
Kasseien tochten
Lange trektochten met een koersfiets
duh,..... was dat nu zo moeilijk om te vatten wat soort reisverhalen ik zou willen lezen?
En dat vind ik dus een stuk interessanter dan de zoveelste test over een carbon racer met een Ultegra groep en Fulcrum wielen
Dan lijkt me Fietsactief een mooi blad voor je.
Fiets is geen reisblad.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Hou op, schei uit...Lcsmet schreef:Geen idee of jullie het programma "Tik-Tak" kennen.
Een kleuterprogramma op de Belgische TV.
Na enkele jaren is een kleuter geen kleuter meer en gaat dan naar andere programma's kijken.
Zo ook met het blad fiets, ik neem aan dat iemand die zich wil oriënteren voor een nieuwe (beginners?-) fiets gebaat is bij dit blad.
Eens je al vele jaren fietst en meer dan gemiddelde interesse in onderdelen en opbouw hebt getoond dan is Fiets niet meer het "eerste" informatiemedium.
Ikzelf haal meer informatie uit de verschillende fora en reviews op het net.
Ook websites en filmpjes van de al dan niet fabrikanten zijn dikwijls een bron van informatie.
Vroeger menig nacht met de kleine beneden gezeten met Tik-Tak omdat 'ie niet wilde slapen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
+1rob74 schreef:Reisverhalen over cyclo's.
Mooie tochten door de bergen.
Kasseien tochten
Lange trektochten met een koersfiets
duh,..... was dat nu zo moeilijk om te vatten wat soort reisverhalen ik zou willen lezen?
En dat vind ik dus een stuk interessanter dan de zoveelste test over een carbon racer met een Ultegra groep en Fulcrum wielen
En het liefst reisverhalen, of wellicht is belevenisverhalen een beter woord, van gewone stervelingen. En dan bij voorkeur met de nodige emotie. We moeten als het ware op de rug van de schrijver meerijden en voelen hoe het is.
Geef me een pen en papier en ik lever zo een pakkend verhaal over een cyclo, toertocht of zomaar een rit. Ben echter nog niet gevraagd dus jullie zullen het nog steeds moeten doen met de fietstesten
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
wellicht ook interessant om te laten zien wat je kan doen met een klein budget. bijvoorbeeld een fiets opbouwen van 2e hands onderdelen oid.... fiets opknap projecten.... idd belefenisverhalen. bijvoorbeeld die van de Dutch Capitals Tour van Henk of Monique. zoiets vind k mooi om te lezen. het hoeft voor mij niet allemaal op Mallorca of in de Alpen of in Italie af te spelen...
is het fietsen aan het her-ontdekken
Zou het niet beter zijn om de fietsen blind te testen? En dan bedoel ik niet met een blinddoek voor, maar de fietsen testen zonder decals en merktekens. Zodat je niet weet op welk merk je zit en dat dat dus ook geen invloed kan hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43535
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lukt je niet en sommige frames herken je van afstand al.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43535
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Leuk, Raad de Plaat
Pina natuurlijk.
Volgende:

Pina natuurlijk.
Volgende:

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Deze hele discussie bewijst wel dat Fiets geen propositie heeft of als deze er al is niet scherp gemaakt wordt en zeker niet zichtbaar is.
Overigens kunnen het gerust meerdere zijn maar niet veel meer dan een stuk of 4-5. Zeker niet met al die andere bladen op de markt.
Als je de covers van 3 nummers naast elkaar legt zou je de proposities zo moeten zien maar daar is heel veel mentale lenigheid voor nodig.
Overigens een typisch Nederlands dingetje: LJNL: een beetje van alles wat, Publieke omroep idem, de meeste politieke partijen idem (partijen die wel scherp kiezen doen het ook goed).
Als Fiets scherp kiest zorgt dat voor minder kritiek want mensen snappen dan dat ze NIET of JUIST wel in de doelgroep zitten.
Als je NIET in de doelgroep zit heeft het vervolgens ook geen zin (zeker geen nut) om nog kritiek te hebben.
Zit je wel in de doelgroep kan je Fiets er op aanspreken als het niet helemaal ok is. Zonder scherpe propositie is iedere discussie wat wel en wat niet in het blad volslagen zinloos.
Overigens zou ik als aandeelhouder van Fiets MTB en Koers laten vallen. Daar is genoeg voor en 100% focus op ieder op een sportieve fiets (hybride, cross, gravel, race en fixie).
Maar ik zou wel herkenbare proposities maken: De romantische Avonturier, De fanatieke Cyclorijder, De gemoedelijke wielertoerist, De mooi weer trimmer.
De kracht kan er dan in zitten dat je themanummer maakt die als dwarsdoorsnee door meerdere proposities loopt.
En hang in vredesnaam foto's van je proposities op in de ruimte waarin Fiets gemaakt wordt. Dit zijn de mensen waar je voor schrijft.
Ik begin nagenoeg iedere interne presentatie met een foto van een klant (of het pand waar ze zitten). Voor wie ben je bezig?
Heel veel mensen werken zich te barsten maar of dat altijd is waar de klant blij van wordt?
Ik lees Fiets vooral graag op vakantie maar met heel veel verhalen vraag ik me echt af voor wie ze gemaakt zijn en ik heb echt een heel behoorlijk vermogen om in doelgroepen te denken.
Geen focus, teveel mensen blij proberen te maken - zelfs met de beste bedoelingen - gaat nooit lukken.
Ik heb voor een groot aantal tijdschriften (Van Autovisie, Carp tot MTB blad) stukjes/foto's gemaakt en wat mij opvalt is het bizar traditioneel denken bij al die clubs en het verstoppen achter de kreet:: "we doen toch ons best". Je best doen is niet relevant. De juiste dingen doen is relevant.
De wielerwereld is dan misschien traditioneel maar de wereld van de tijdschriften kan er ook wat van.
Overigens kunnen het gerust meerdere zijn maar niet veel meer dan een stuk of 4-5. Zeker niet met al die andere bladen op de markt.
Als je de covers van 3 nummers naast elkaar legt zou je de proposities zo moeten zien maar daar is heel veel mentale lenigheid voor nodig.
Overigens een typisch Nederlands dingetje: LJNL: een beetje van alles wat, Publieke omroep idem, de meeste politieke partijen idem (partijen die wel scherp kiezen doen het ook goed).
Als Fiets scherp kiest zorgt dat voor minder kritiek want mensen snappen dan dat ze NIET of JUIST wel in de doelgroep zitten.
Als je NIET in de doelgroep zit heeft het vervolgens ook geen zin (zeker geen nut) om nog kritiek te hebben.
Zit je wel in de doelgroep kan je Fiets er op aanspreken als het niet helemaal ok is. Zonder scherpe propositie is iedere discussie wat wel en wat niet in het blad volslagen zinloos.
Overigens zou ik als aandeelhouder van Fiets MTB en Koers laten vallen. Daar is genoeg voor en 100% focus op ieder op een sportieve fiets (hybride, cross, gravel, race en fixie).
Maar ik zou wel herkenbare proposities maken: De romantische Avonturier, De fanatieke Cyclorijder, De gemoedelijke wielertoerist, De mooi weer trimmer.
De kracht kan er dan in zitten dat je themanummer maakt die als dwarsdoorsnee door meerdere proposities loopt.
En hang in vredesnaam foto's van je proposities op in de ruimte waarin Fiets gemaakt wordt. Dit zijn de mensen waar je voor schrijft.
Ik begin nagenoeg iedere interne presentatie met een foto van een klant (of het pand waar ze zitten). Voor wie ben je bezig?
Heel veel mensen werken zich te barsten maar of dat altijd is waar de klant blij van wordt?
Ik lees Fiets vooral graag op vakantie maar met heel veel verhalen vraag ik me echt af voor wie ze gemaakt zijn en ik heb echt een heel behoorlijk vermogen om in doelgroepen te denken.
Geen focus, teveel mensen blij proberen te maken - zelfs met de beste bedoelingen - gaat nooit lukken.
Ik heb voor een groot aantal tijdschriften (Van Autovisie, Carp tot MTB blad) stukjes/foto's gemaakt en wat mij opvalt is het bizar traditioneel denken bij al die clubs en het verstoppen achter de kreet:: "we doen toch ons best". Je best doen is niet relevant. De juiste dingen doen is relevant.
De wielerwereld is dan misschien traditioneel maar de wereld van de tijdschriften kan er ook wat van.
g